Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Przedszkole "Przyjaciele Żyrafy"

ul. ks. J. Popiełuszki 14/117, 01-590 Warszawa
tel. (22) 212-89-19
www:   http://www.przedszkole.most.org.ple-mail:   przyjaciele.zyrafy@gmail.com

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3313 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

Przedszkole Przyjaciele Żyrafy

- porozumienie bez przemocy
- pedagogika Montessori
- inteligencja emocjonalna
- ndywidualny rozwój
- ekologia
- szacunek
- współpraca
- twórcza zabawa
- komunikacja
- ekspresja ruchowa
- wegetariańskie posiłki
- jedna grupa różnowiekowa
- warsztaty


W Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym „Przyjaciele Żyrafy” wszyscy doświadczamy fascynującego procesu rozwoju poprzez zabawę, naukę, kontakt z ludźmi i przyrodą. Dla nas – nauczycieli - dzieci to nie tylko wychowankowie – ale mali towarzysze zabaw. Stwarzamy im przestrzeń bezpiecznej ekspresji uczuć radosnych i smutnych, by poprzez kontakt z emocjami odnajdywały swoje potrzeby i uczyły się je zaspokajać, szanując potrzeby i uczucia innych.

Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku - w godzinach od 7.30 do 17.30.

Program przedszkola oparty jest na metodzie komunikacji Nonviolent Communication (NVC) zwanej „językiem serca”, sformułowanej przez Marshalla Rosenberga. NVC wyklucza kary i nagrody, oraz izolowanie dziecka przeżywającego trudne emocje (nie ma karnych krzesełek). Nie chcemy manipulować dziećmi ani zmuszać ich do tego, czego my chcemy, zanim one same nie będą na to gotowe i zanim nie będą robić tego z radością. Każdego dnia przekonujemy się, że dzieci doświadczające uwagi i zrozumienia ze strony innych, uczą się szacunku dla samych siebie i zaufania dla ludzi, a także chętnie podejmują z nami współpracę.

Naszą misją jest wspomaganie intelektualnego, emocjonalnego i fizycznego rozwoju dziecka przy uwzględnieniu jego indywidualnych upodobań i zdolności.

GRUPA RÓŻNOWIEKOWA

Grupa przedszkolna jest różnowiekowa czyli należą do niej dzieci od 2,5 do 5 lat. Jest to grupa otwarta co oznacza, że każdego roku dzieci najstarsze odchodzą do szkoły a przychodzą nowe, młodsze. Dzieci starsze przechowują i pomagają przekazać młodszym tradycje i zwyczaje grupy.

Otwarta i różnowiekowa grupa daje wiele możliwości:

  • Dziecko przebywa w naturalnym środowisku, zróżnicowanym, lecz rzeczywistym, najbardziej odpowiednim dla jego rozwoju.
  • Następuje szybsza adaptacja i integracja dzieci nowoprzyjętych.
  • Szybsza i skuteczniejsza jest edukacja społeczna zarówno dzieci starszych jak i młodszych.
  • Następuje naturalna i samoistna nauka podstaw tolerancji, partnerstwa i współżycia w środowisku nieograniczonym wyłącznie do rówieśników.
  • Zachowane są pełne uwarunkowania dla indywidualnego rozwoju dziecka.
  • Jest możliwy pobyt rodzeństwa w jednej grupie.
  • Naturalne jest zaangażowanie i opiekuńczość dzieci starszych nad młodszymi oraz możliwość prezentowania przed nimi bogatszych doświadczeń.
  • Dzieci szybciej dostrzegają i rozumieją zróżnicowane potrzeby i zasady współżycia.
  • Zachodzi możliwość stosowania zróżnicowanej i ciekawszej organizacji zajęć.
  • Bogatszy jest rozwój duchowy dzieci, przekładający się na prace plastyczne i różne formy wyrażania siebie.
  • Dziecko doświadcza różnych pozycji w grupie ( nowicjusza, malucha, dziecka starszego... )
    Pozwala mu to poznawać troski, rozwijać troskliwość i tolerancję wobec słabszych, kształtować zdolność do powściągania własnych reakcji i inne społeczne umiejętności. Dziecko pracuje nad zharmonizowaniem swojej woli z wolą otoczenia.
  • Wraz z wiekiem i zmianą pozycji w grupie dzieci przeżywają zmiany przywilejów i obowiązków. Doznawanie opieki ogranicza jednocześnie swobodę. Zwiększenie swobody pociąga za sobą odpowiedzialność i trud.
  • W grupie o opisanej strukturze spotykamy dzieci różniące się możliwościami. Dzięki temu istotną wartością staje się różnorodność, a nie podobieństwo.


SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie