Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Zespół Szkół Integracyjnych

im. Powstańców Wielkopolskich

ul. J.Krzymińskiego 4, 88-100 Inowrocław
tel./fax (52) 353-03-66
www:   http://www.zsi-ino.com
e-mail:   zsi.inowroclaw@wp.pl


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10418 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

SZKOŁA PODSTAWOWA

- "Szkoła promująca zdrowie"
- biblioteka z centrum multimedialnym
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
- koła zainteresowań
- logopeda, rehabilitant
- tylko klasy integracyjne

GIMNAZJUM

- wykwalifikowana kadra pedagogiczna
- projekt "Umiem, potrafię, rozumiem"
- pedagog szkolny, pedagog specjalny
- biblioteka,świetlica
- tylko klasy integracyjne

Zespół do spraw integracji
- jest to zespół interdyscyplinarny stanowiący istotne ogniwo w pracy naszej szkoły.

Zadania zespołu:
1. Inspirowanie i koordynowanie współpracy w celu wymiany doświadczeń pomiędzy innymi szkołami i organizacjami działającymi na rzecz dzieci niepełnosprawnych.
2. Opracowywanie materiałów informacyjnych dla nauczycieli (zamieszczanie ich w segregatorze – wzajemne dzielenie się wiedzą, oraz na stronie internetowej naszej szkoły).
3. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
4. Udział w konferencjach, szkoleniach dotyczących pracy w szkole integracyjnej.
5. Promocja szkoły jako placówki integracyjnej w środowisku lokalnym.

6. Tworzenie warunków sprzyjających edukacji uczniów z dysfunkcjami rozwojowymi:
  • bezpośrednie wspieranie specjalistyczne
  • pomoc w rozwiązywaniu bieżących informacji
  • pomoc w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjnych
  • czuwanie nad prawidłowym dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów

7. Uściślenie współpracy między szkołą, a domem rodzinnym dziecka:
  • zapoznawanie rodziców z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego w szkole integracyjnej
  • przekazywanie informacji napływających do szkoły z instytucji, fundacji, ośrodków działających na rzecz dzieci niepełnosprawnych
  • opracowywanie materiałów informacyjnych dla rodziców (zamieszczanie ich na stronie internetowej naszej szkoły)

Kilka słów o integracji

Integracyjny system kształcenia i wychowania polega na maksymalnym włączeniu dzieci i młodzieży z różnego rodzaju niepełnosprawnościami do zwykłych szkół, umożliwiając im w miarę możliwości wzrastanie w gronie zdrowych rówieśników. Integracja to wspólna zabawa, nauka i praca dzieci zdrowych z dziećmi z różnego rodzaju dysfunkcjami rozwojowymi. Oddziały integracyjne są mniej liczne, liczą od 15-20 uczniów, w tym 3-5 uczniów niepełnosprawnych.

Istotą nauczania w szkole integracyjnej jest indywidualne podejście do każdego dziecka. Szkoła integracyjna stwarza specjalne warunki, które uczniom pełnosprawnym pozwalają na zaspokajania swoich indywidualnych potrzeb edukacyjnych, a uczniom niepełnosprawnym dodatkowo zapewniają:
  • realizację zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego
  • odpowiednie warunki do nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne
  • realizację programu dostosowanego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych, z wykorzystaniem odpowiednich form i metod pracy dydaktycznej i wychowawczej
  • zajęcia rewalidacyjne lub zajęcia socjoterapeutyczne stosownie do potrzeb
  • integrację ze środowiskiem rówieśniczym

Terapia logopedyczna

Na terenie szkoły prowadzone są zajęcia logopedyczne. W ramach tych zajęć realizowana jest diagnoza, terapia logopedyczna, a także wszechstronna profilaktyka logopedyczna. Zadania diagnostyki logopedycznej rozpoczynają się od przebadania uczniów klas pierwszych. Badania prowadzone są na początku roku szkolnego, aby jak najwcześniej rozpocząć terapię. Prowadzone przesiewowe badania mowy pozwalają wyodrębnić grupę dzieci do szczegółowych badań logopedycznych. Następnym etapem pracy jest dokładne zdiagnozowanie uczniów.

Cel i główne zadania terapii to:
  • kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej
  • stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy
  • doskonalenie wymowy już ukształtowanej
  • wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń
  • usprawnianie techniki czytania i pisania
  • wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie