0. Kto nazwał J. Locke ``fizjologiem umysłu``? Kartezjusz Galileusz Kant
1. Do jakiego prądu filozoficznego należał Locke? racjonalistycznego empirystycznego sensualistycznego
2. Co chciał badać Locke? Boga rzeczy zewnętrzne umysł
3. Czym, zdaniem Locke, jest ludzki umysł? zapisaną tablicą, na której zapisane są idee wrodzone niezapisaną kartą umysł jest wynikiem struktury biologicznej, procesów chemicznych zachodzących w naszym mózgu i jego interakcji ze światem zewnętrznym człowieka
4. W jaki sposób można zapisać tę niezapisaną kartę? przez doświadczenie przez uczenie się przez obserwację świata
5. Jakie jest zadanie filozofii, zdaniem Locke? poznanie, ale nie bytu, lecz naszych pojęć o bycie wszelkie poznanie ogólne opis jednostkowych faktów
6. W jaki sposób nabywamy doświadczenia? doświadczając rzeczy zewnętrznych lub doświadczając samego siebie doświadczając rzeczy zewnętrznych doświadczając samego siebie
7. Co to jest trzecim źródłem wiedzy? myślenie postrzeganie zmysłowe introspekcja
8. Co Locke rozumiał pod pojęciem idei? postrzeżenia zewnętrzne doświadczenia wewnętrzne wszystko, cokolwiek znajdujemy w umyśle
9. Które własności, zdaniem Locke, są postrzegane przez wiele zmysłów? wtórne pierwotne wszystkie
10. Które własności, zdaniem Locke, są postrzegane tylko przez jeden zmysł? wtórne pierwotne wszystkie
11. Co to są idee proste? te, do których umysł wprowadza czynnik dowolności te, które pochodzą wyłącznie z umysłu te, które pochodzą wyłącznie z doświadczenia
12. Co to jest utylitzryzm? pogląd etyczny, głoszący, że to, co dobre, jest pożyteczne pogląd etyczny, głoszący, że to, co dobre, jest przyjemne pogląd etyczny, głoszący, że to, co dobre, jest zgodne z zasadą „złotego środka”
13. Co to jest deizm? pogląd uznający istnienie boga jako stwórcy wszechświata, lecz odrzucający przekonania, w myśl których bóg ma moc ingerowania w życie człowieka i kierowania światem materialnym pogląd, głoszący, że to, co dobre, jest pożyteczne, że miarą słuszności postępowania winna być użyteczność jego skutków i że celem działania moralnego, społecznego, politycznego powinna być przewaga przyjemności nad bólem i największe szczęście największej liczby ludzi; dążenie do osiągnięcia celów utylitarnych, praktycznych, materialnych pogląd, zgodnie z którym nie wiadomo czy bóg istnieje a mimo to nadal się w niego wierzy