0. Profesjonalny manager powinien posiadać cechy osobowości tj.: asertywność, kreatywność, przedsiębiorczość, agresywność, ekstrawertyczność, kreatywność, introwertyczność, przedsiębiorczość, asertywność
1. Podstawowe umiejętności managerskie to umiejętności: koncepcyjne, interpersonalne, diagnostyczne, analityczne, techniczne, prawidłowe są odp. a i b.
2. Na najwyższym szczeblu zarządzania najważniejsze jest posiadanie przez managera umiejętności: diagnostyczne i techniczne, koncepcyjne i interpersonalne, analityczne i interpersonalne.
3. Na średnim szczebla zarządzania najważniejsze jest efektywne realizowanie przez managera następujących funkcji: kierowania i kontrolowania, motywowania i organizowania, planowania i organizowania.
4. Profesjonalny manager powinien stosować w swojej pracy styl kierowania: zgodny z jego osobowością, zgodny z realną sytuacją, która wymaga zastosowania odpowiedniego stylu, zgodny z własną intuicją.
5. Najbardziej uniwersalnym stylem kierowania jest: styl autokratyczny styl demograficzny, styl laisser-fair.
6. Do głównych umiejętności dobrego kontaktu zalicza się: podejmowanie decyzji, negocjacje , komunikowanie się w oparciu o zasady, motywowanie pracowników, rozwiązywanie konfliktów, podejmowanie decyzji, negocjacje, komunikowanie się w oparciu o zasady, motywowanie pracowników, umiarkowane delegowanie uprawnień, podejmowanie decyzji, negocjacje, komunikowanie się w oparciu o zasady, kontrolować pracowników, rozwiązywanie konfliktów.
7. Profesjonalny menedżer powinien umieć podejmować decyzje. Decyzja to: rozwiązanie odpowiadające na pytanie jak zniwelować różnicę między stanem istniejącym a pożądanym, rozwiązanie odpowiadające na pytanie jak zwiększyć różnicę między stanem istniejącym a pożądanym, rozwiązanie odpowiadające na pytanie jak zmniejszyć różnicę między stanem istniejącym a pożądanym.
8. Szum komunikacyjny wpływa na dobrą jakość komunikacji interpersonalnej w sposób: pozytywny, negatywny, obojętny.
9. Do dobrych technik radzenia sobie ze stresem nie należy: planowanie swojej pracy, odpowiednia ilość snu, bierny wypoczynek.
10. Istotą asertywności nie jest: odpowiedzialność za wybory i własne życie, utrzymywanie kontaktu z własnymi potrzebami i pragnieniami, szacunek do siebie i obojętność wobec innych.
11. Przyjęcie przez managera postawy przedsiębiorczości wiąże się z : umiejętnością ponoszenia nieuniknionego ryzyka, podejmowaniem nowych działań i inicjatyw, prawidłowe są odp. a i b.
12. Niematerialnym narzędziem motywacji pracowników są: premie i nagrody, awanse zawodowe, świadczenia emerytalne.