0. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa to: pomysł, jak rozpocząć i prowadzić działalność prognoza zmian w otoczeniu konkurencyjnym prognoza zmian w makrootoczeniu prognoza zmian w mikrootoczeniu
1. Strategia kosztowa polega na: rozszerzaniu asortymentu i podwyższaniu jakości ograniczaniu asortymentu i stosowaniu standardowej jakości wprowadzaniu nowoczesnych technologii i zwiększaniu zatrudnienia ograniczeniu asortymentu i stosowaniu podwyższonej jakości
2. Pretendent to firma: mająca wiodący udział w rynku mająca drugi, co do wielkości, udział w rynku mająca mały udział w rynku która nie ściga się z liderem branży
3. Naśladowca to firma: mająca wiodący udział w rynku mająca drugi, co do wielkości, udział w rynku mająca mały udział w rynku która nie ściga się z liderem branży
4. Lider rynkowy to firma: mająca wiodący udział w rynku mająca drugi, co do wielkości, udział w rynku mająca mały udział w rynku która nie ściga się z liderem branży
5. Funkcjonalne programy działania: są przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy określają, co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces polegają na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy określają, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi
6. Domena działania: są przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy określa, co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces polega na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy określa, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi
7. Cele strategiczne: są przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy określają, co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces polegają na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy określają, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi
8. Strategiczna przewaga: jest przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy określa, co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces polega na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy określa, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi
9. Celem strategii lidera jest: utrzymać dominującą pozycję na rynku zwiększyć udział w rynku i poprawić swoją pozycję względem lidera zdobyć atrakcyjną pozycję rynkową naśladując firmy innowacyjne osiągające sukcesy mniejszym kosztem i w krótkim czasie osiągnięcie pozycji lidera w segmencie lub zbudowanie unikalności w wybranej dziedzinie
10. Celem strategii specjalistów rynkowych jest: utrzymać dominującą pozycję na rynku zwiększyć udział w rynku i poprawić swoją pozycję względem lidera zdobyć atrakcyjną pozycję rynkową naśladując firmy innowacyjne osiągające sukcesy mniejszym kosztem i w krótkim czasie osiągnięcie pozycji lidera w segmencie lub zbudowanie unikalności w wybranej dziedzinie
11. Celem strategii naśladowcy rynkowego jest: utrzymać dominującą pozycję na rynku zwiększyć udział w rynku i poprawić swoją pozycję względem lidera zdobyć atrakcyjną pozycję rynkową naśladując firmy innowacyjne osiągające sukcesy mniejszym kosztem i w krótkim czasie osiągnięcie pozycji lidera w segmencie lub zbudowanie unikalności w wybranej dziedzinie
12. Celem strategii pretendenta jest: utrzymać dominującą pozycję na rynku zwiększyć udział w rynku i poprawić swoją pozycję względem lidera zdobyć atrakcyjną pozycję rynkową naśladując firmy innowacyjne osiągające sukcesy mniejszym kosztem i w krótkim czasie osiągnięcie pozycji lidera w segmencie lub zbudowanie unikalności w wybranej dziedzinie
13. Planowanie strategiczne obejmuje pięć elementów. Na przykład analiza przedsiębiorstwa: dotyczy sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa dotyczy sytuacji zewnętrznej przedsiębiorstwa wynika z porównania otoczenia i zasobów firmy ma na celu przygotowanie praktycznego wdrożenia wybranego kierunku działalności
14. Planowanie strategiczne obejmuje pięć elementów. Na przykład opcje strategiczne: dotyczą sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa dotyczą sytuacji zewnętrznej przedsiębiorstwa wynikają z porównania otoczenia i zasobów firmy mają na celu przygotowanie praktycznego wdrożenia wybranego kierunku działalności
15. Planowanie strategiczne obejmuje pięć elementów. Na przykład program strategiczny: dotyczy sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa dotyczy sytuacji zewnętrznej przedsiębiorstwa wynika z porównania otoczenia i zasobów firmy ma na celu przygotowanie praktycznego wdrożenia wybranego kierunku działalności
16. Planowanie strategiczne obejmuje pięć elementów. Na przykład analiza otoczenia: dotyczy sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa obejmuje mikrootoczenie i makrootoczenie wynika z porównania otoczenia i zasobów firmy ma na celu przygotowanie praktycznego wdrożenia wybranego kierunku działalności