Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "09. Strategie przedsiębiorstw"
0. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa to:
pomysł, jak rozpocząć i prowadzić działalność
prognoza zmian w otoczeniu konkurencyjnym
prognoza zmian w makrootoczeniu
prognoza zmian w mikrootoczeniu
1. Strategia kosztowa polega na:
rozszerzaniu asortymentu i podwyższaniu jakości
ograniczaniu asortymentu i stosowaniu standardowej jakości
wprowadzaniu nowoczesnych technologii i zwiększaniu zatrudnienia
ograniczeniu asortymentu i stosowaniu podwyższonej jakości
2. Pretendent to firma:
mająca wiodący udział w rynku
mająca drugi, co do wielkości, udział w rynku
mająca mały udział w rynku
która nie ściga się z liderem branży
3. Naśladowca to firma:
mająca wiodący udział w rynku
mająca drugi, co do wielkości, udział w rynku
mająca mały udział w rynku
która nie ściga się z liderem branży
4. Lider rynkowy to firma:
mająca wiodący udział w rynku
mająca drugi, co do wielkości, udział w rynku
mająca mały udział w rynku
która nie ściga się z liderem branży
5. Funkcjonalne programy działania:
są przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy
określają, co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces
polegają na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy
określają, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi
6. Domena działania:
są przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy
określa, co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces
polega na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy
określa, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi
7. Cele strategiczne:
są przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy
określają, co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces
polegają na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy
określają, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi
8. Strategiczna przewaga:
jest przełożeniem koncepcji strategii na konkretne działania na każdym stanowisku pracy
określa, co konkretnie firma chce osiągnąć w kolejnych okresach, i pozwalają kontrolować, czy firma osiąga sukces
polega na tym, aby w ramach wybranej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy
określa, gdzie i komu firma zamierza sprzedawać swoje wyroby lub usługi
9. Celem strategii lidera jest:
utrzymać dominującą pozycję na rynku
zwiększyć udział w rynku i poprawić swoją pozycję względem lidera
zdobyć atrakcyjną pozycję rynkową naśladując firmy innowacyjne osiągające sukcesy mniejszym kosztem i w krótkim czasie
osiągnięcie pozycji lidera w segmencie lub zbudowanie unikalności w wybranej dziedzinie
10. Celem strategii specjalistów rynkowych jest:
utrzymać dominującą pozycję na rynku
zwiększyć udział w rynku i poprawić swoją pozycję względem lidera
zdobyć atrakcyjną pozycję rynkową naśladując firmy innowacyjne osiągające sukcesy mniejszym kosztem i w krótkim czasie
osiągnięcie pozycji lidera w segmencie lub zbudowanie unikalności w wybranej dziedzinie
11. Celem strategii naśladowcy rynkowego jest:
utrzymać dominującą pozycję na rynku
zwiększyć udział w rynku i poprawić swoją pozycję względem lidera
zdobyć atrakcyjną pozycję rynkową naśladując firmy innowacyjne osiągające sukcesy mniejszym kosztem i w krótkim czasie
osiągnięcie pozycji lidera w segmencie lub zbudowanie unikalności w wybranej dziedzinie
12. Celem strategii pretendenta jest:
utrzymać dominującą pozycję na rynku
zwiększyć udział w rynku i poprawić swoją pozycję względem lidera
zdobyć atrakcyjną pozycję rynkową naśladując firmy innowacyjne osiągające sukcesy mniejszym kosztem i w krótkim czasie
osiągnięcie pozycji lidera w segmencie lub zbudowanie unikalności w wybranej dziedzinie
13. Planowanie strategiczne obejmuje pięć elementów. Na przykład analiza przedsiębiorstwa:
dotyczy sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa
dotyczy sytuacji zewnętrznej przedsiębiorstwa
wynika z porównania otoczenia i zasobów firmy
ma na celu przygotowanie praktycznego wdrożenia wybranego kierunku działalności
14. Planowanie strategiczne obejmuje pięć elementów. Na przykład opcje strategiczne:
dotyczą sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa
dotyczą sytuacji zewnętrznej przedsiębiorstwa
wynikają z porównania otoczenia i zasobów firmy
mają na celu przygotowanie praktycznego wdrożenia wybranego kierunku działalności
15. Planowanie strategiczne obejmuje pięć elementów. Na przykład program strategiczny:
dotyczy sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa
dotyczy sytuacji zewnętrznej przedsiębiorstwa
wynika z porównania otoczenia i zasobów firmy
ma na celu przygotowanie praktycznego wdrożenia wybranego kierunku działalności
16. Planowanie strategiczne obejmuje pięć elementów. Na przykład analiza otoczenia:
dotyczy sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa
obejmuje mikrootoczenie i makrootoczenie
wynika z porównania otoczenia i zasobów firmy
ma na celu przygotowanie praktycznego wdrożenia wybranego kierunku działalności




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie