0. Algorytm to: automatyczne przetwarzanie danych proces projektowania, tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego programów komputerowych lub urządzeń mikroprocesorowych skończony, uporządkowany ciąg jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań
1. Matematyk perski, który upowszechnił system dziesiętny to: Nasir al-Din Tusi Muhammed ibn Musa al-Chuwarizmi Omar Chajjam
2. Algorytmy zwykle formułowane są w sposób ścisły w oparciu o: język angielski język matematyki język przepisów kulinarnych
3. Algorytm informatyczny jest to: skończony ciąg czynności, który przekształca dane wejściowe w konkretne dane wyjściowe nieskończony ciąg czynności, który przekształca dane wejściowe w konkretne dane wyjściowe ciąg czynności, który przekształca dowolne dane w inne dane
4. Algorytmy informatyczne charakteryzuje: sekwencyjność jednoznaczność obie odpowiedzi są prawidłowe
5. Czynności, które służą do rozwiązania algorytmu to: etapy kroki punkty
6. Do metod zapisywania algorytmów należy: opis słowny drzewo decyzyjne obie odpowiedzi są prawidłowe
7. W jednym kroku opisuje się: tylko jedną operację co najmniej dwie operacje wiele operacji
9. W schemacie blokowym poszczególne operacje przedstawione są za pomocą odpowiednio połączonych: skrzynek klocków obie odpowiedzi są prawidłowe
10. Schemat blokowy algorytmu charakteryzuje: prosta zasada budowy łatwa kontrola poprawności algorytmu obie odpowiedzi są prawidłowe
11. Element schematu blokowego wskazującego jednoznacznie powiązania i ich kierunek to: operand predykat strzałka
12. Poniższy symbol oznacza:
operand predykat etykietę
13. Predykat to: owal służący do oznaczania początku bądź końca sekwencji schematu romb, do którego wpisywane są wyłącznie instrukcje wyboru prostokąt, do którego wpisywane są wszystkie operacje z wyjątkiem instrukcji wyboru
14. Prostokąt, do którego wpisywane są wszystkie operacje z wyjątkiem instrukcji wyboru to: operand predykat etykieta
15. Drzewo decyzyjne jest: statyczną strukturą zbudowaną z węzłów bierną strukturą zbudowaną z węzłów dynamiczną strukturą zbudowaną z węzłów
16. Node to inaczej: rodzic węzeł potomek
17. Każdy z węzłów może posiadać tylko jeden: węzeł nadrzędny węzeł potomny węzeł terminalny
18. Węzeł, który nie posiada rodzica to: węzeł nadrzędny węzeł główny węzeł terminalny
19. Język programowania to: systematyzowany sposób przekazywania komputerowi poleceń do wykonania dowolny sposób przekazywania komputerowi poleceń do wykonania chaotyczny sposób przekazywania komputerowi poleceń do wykonania
20. Wzorce tworzenia algorytmów komputerowych to inaczej: parytety paradygmaty parafrazy