Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania

ul. Ostroroga 9a, 64-100 Leszno
tel. (0-65) 526-32-00, 526-32-40, 526-32-00, 526-32-02, tel./fax 526-32-10
www:   http://www.wsmiz.edu.ple-mail:  


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4031 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania
O Uczelni

W 1993 roku powstała w Lesznie - pierwsza w jego dziejach -niepaństwowa Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania. Założył ją dr Jan Sołtysiak, były pracownik Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W Lesznie prężnym ośrodku gospodarczym istniało zapotrzebowanie na taką placówkę. Realizację tego pomysłu umożliwiła ustawa z września 1990 roku.

Powstała pierwsza, samodzielna uczelnia wyższa związana trwale z ziemią leszczyńską, mająca swą siedzibę i władze akademickie w Lesznie. Uzyskała zezwolenie na działalność w dniu 22 października 1993 roku, a 20 stycznia 1994 roku została wpisana do rejestru Uczelni Niepaństwowych pod pozycją "33".

Pierwszym Rektorem Uczelni została Pani Prof. zw. dr hab. Halina Szulce.

Siedzibą, w której na początku mieściła się Uczelnia był budynek przy ul. Grota Roweckiego 4. Na pierwszy rok przyjęto 235 studentów. Rokrocznie liczba studentów studiujących w Wyższej Szkole Marketingu i Zarządzania systematycznie wzrastała. 16 grudnia 1997 roku Minister Edukacji Narodowej wydał decyzję o udzieleniu zezwolenia Uczelni na dalsze 25 lat działalności. W tym też roku obowiązki Rektora objął prof. dr hab. Tadeusz Mendel.

W corocznych rankingach wielu pism i instytucji Uczelnia zajmowała i zajmuje wysoką pozycję, na przykład według rankingu miesięcznika "Home & Market" została uznana 4 w Polsce, a najlepszą w Wielkopolsce niepubliczną szkołą biznesu.

zdjęcie 1 1 czerwca 1998 roku Uczelnia wydała pierwszy numer własnego pisma, jest nim "Merkuriusz Leszczyński" - spełnia on zarazem rolę ekonomiczną, akcentując najważniejsze problemy życia Uczelni.

Wychodząc naprzeciw potrzebom rozrastającej się Uczelni w 1998 roku podjęto prace przy budowie nowego obiektu dydaktycznego. W ciągu 10 miesięcy powstał nowoczesny budynek administracyjno-dydaktyczny przy ul. Ostroroga 9a. Budynek oddany we wrześniu 1999 roku mieści Rektorat i Dziekanat Uczelni. Tutaj znajdują się pomieszczenia biblioteki i poszczególnych Katedr. W budynku jest nowoczesna aula, sale dydaktyczne i pracownie komputerowe.

W międzyczasie Uczelnia odkupiła i zaadaptowała na nowoczesne sale wykładowe magazyny po "Goplanie" S.A. Sale wykładowe przy ul. Dekana 5 są najnowocześniejszymi i największymi salami tego typu w Lesznie.

Uczelnia nadal się rozwija. W związku z uruchomieniem nowej specjalności oddano do użytku w roku 2000 halę sportową z zapleczem socjalnym oraz parcur i stajnie.

Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania zgodnie z wymaganiami rynku i aspiracjami młodzieży poszerza corocznie swoją ofertę edukacyjną uruchamiając nowe specjalności.

Kadra naukowa

Poziom nauczania każdej Uczelni określają kwalifikacje i umiejętności kadry dydaktycznej. Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania w Lesznie zatrudnia zarówno teoretyków pracowników naukowo-dydaktycznych jak i praktyków gospodarczych. Oprócz liczącego blisko 30 osób grona etatowych pracowników WSMiZ w Lesznie, z Uczelnią współpracuje ponad 50 wykładowców Akademii Ekonomicznych oraz Uniwersytetów w Poznaniu i Wrocławiu.

W proces dydaktyczny zaangażowani są również praktycy: dyrektorzy banków i przedsiębiorstw, główni księgowi, pracownicy Urzędu Kontroli Skarbowej, Urzędów Skarbowych, Izby Skarbowej oraz pracownicy biur konsultingowych.

Kadra dydaktyczna WSMiZ oceniana jest przez studentów w formie anonimowej ankiety. Wyniki rankingów poddawane są rzeczowej i wnikliwej analizie. Oznacza to dla studentów możliwość wpływania na jakość procesu kształcenia.



Specjalności:
  • marketing i zarządzanie
  • zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • zarządzanie ośrodkami hodowli i rekreacji konnej
  • zarządzanie w administracji
  • informatyka w zarządzaniu
  • hotelarstwo i gastronomia
  • zarządzanie w służbie zdrowia i instytucjach niedochodowych
  • samorząd terytorialny i polityka społeczna
  • zarządzanie miastem i środowiskiem
Sylwetka Absolwenta

Absolwenci kierunku zarządzanie i marketing (otrzymują tytuł licencjata) przyswajają sobie niezbędne podstawy teoretyczne z zakresu nauk ekonomicznych i zarządzania, a także z dyscyplin komplementarnych, oraz uzyskują umiejętności analizy otoczenia przedsiębiorstwa, w szczególności środowiska rynkowego i konkurencyjnego firmy, analizy zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa, w tym jego podstawowych strategii marketingowych, zarządzania produkcją, personelem i finansami firmy. Kluczową umiejętnością absolwentów kierunku jest przygotowanie do opracowania, wdrażania i kontroli programów operacyjnych strategii przedsiębiorstwa. Absolwenci kierunku znajdują zatrudnienie na stanowiskach operacyjnych, analitycznych i menedżerów średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach i agencjach konsultingowych.



Opis specjalności:

Marketing i zarządzanie
  • Marketing przemysłowy
  • Marketing terytorialny
  • Marketing bankowy
  • Zarządzanie informacją
  • Podstawy funkcjonowania firmy
  • Techniki organizatorskie i decyzyjne
Zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • Zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • Controling w systemie zarządzania
  • Formy ewidencji małych przedsiębiorstw
  • Biznes plan
  • Analiza ekonomiczno-finansowa
  • Bankowość
  • Zarządzanie informacją
  • Zarządzanie inwestycjami kapitałowymi
Zarządzanie ośrodkami hodowli i rekreacji konnej
  • Controling w systemie zarządzania
  • Ekonomiczne aspekty agroturystyki
  • Rynek usług turystcznych
  • Zarządzanie ośrodkami hodowli i rekreacji konnej
  • Organizacja przedsiębiorstw turystycznych
Zarządzanie w administracji
  • Konstytucyjne podstawy ustroju
  • Techniki organizatorskie i decyzyjne
  • Prawo pracy
  • Prawo administracyjne
  • Historia administracji
  • Logika i legislacja
  • Postępowanie administracyjne
Informatyka w zarządzaniu
  • Systemy operacyjne
  • Internet w biznesie - projektowanie stron
  • Zarządzanie informacją
  • Komputerowe analizy menedżerskie
  • Prezentacje multimedialne
Hotelarstwo i gastronomia
  • Obsługa hotelu i recepcji
  • Ekonomiczne aspekty agroturystyki
  • Rynek usług turystycznych
  • Prawo pracy
  • Towarzystwo i kontrola żywienia
  • Organizacja przedsiębiorstw turystycznych
Zarządzanie w służbie zdrowia i instytucjach niedochodowych
  • Zarządzanie instytucjami opieki zdrowotnej
  • Restrukturyzacja i przekształcenia własnościowe ZOZ
Samorząd terytorialny i polityka społeczna
  • Ustrój samorządu terytorialnego
  • Organizacja społeczeństwa
  • Techniki organizatorskie i decyzyjne
  • Prawo administracyjne
  • Logika i legislacja
  • Postępowanie administracyjne
  • Organizacje i instytucje społeczne
  • Samorząd gospodarczy i zawodowy
Zarządzanie miastem i środowiskiem
  • Problemy planowania przestrzennego
  • Teoria lokalizacji inwestycji
  • Prawo gospodarki przestrzennej i ochrony środowiska
  • Zasady gospodarowania zasobami naturalnymi
  • Ustrój samorządu terytorialnego
  • Marketing terytorialny
  • Usługi w rozwoju lokalnym i komunalnym
Studia kończą się obroną pracy dyplomowej oraz uzyskaniem tytułu licencjata


Studia prowadzone są w trybach:
  • dziennym (w wymiarze 2.200 godzin w ciągu 3 lat) - zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach rannych,
  • zaocznym (w wymiarze 1.320 godzin w ciągu 3 lat) - zajęcia prowadzone są w formie zjazdów sobotnio-niedzielnych
Rekrutacja
  • Studentem Uczelni może zostać osoba z wykształceniem średnim, posiadająca świadectwo maturalne.
  • Przyjęcie na studia odbywa się bez egzaminów wstępnych na specjalności:
    • marketing i zarządzanie
    • zarządzanie finansami przedsiębiorstw
    • zarządzanie w administracji
    • zarządzanie w służbie zdrowia i instytucjach niedochodowych
    • zarządzanie ośrodkami hodowli i rekreacji konnej
    • informatyka w zarządzaniu
    • hotelarstwo i gastronomia
    • samorząd terytorialny i polityka społeczna
    • zarządzanie miastem i środowiskiem

      O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

  • Kandydatów na studia dzienne i zaoczne obowiązuje:
    • egzamin z języka obcego kwalifikujący do odpowiedniej grupy lektorskiej
  • Przy składaniu podania należy przedstawić następujące dokumenty:
    • podanie (format *.doc)
    • świadectwo maturalne
    • 4 zdjęcia podpisane na odwrocie
    • 5 kopert ze znaczkiem i adresem zwrotnym
    • orzeczenie lekarskie o możliwości podjęcia nauki
    • ksero trzech pierwszych stron dowodu osobistego ( nr serii, pesel, adres zameldowania)
    • dowód wpłaty wpisowego ( ksero)
  • Rekrutację prowadzi Dziekan.
  • Zgłoszenia i zapisy przyjmuje:

    Dziekanat WSMiZ w Lesznie
    ul. Ostroroga 9a
    tel. (065) 526-32-00, tel./fax (065) 526-32-02
    Konto BZ WBK S.A. O/ Leszno 44 1090-1245-0000-0000-2400-9876


  • Dziekanat czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 800 - 1600.
zdjęcie 2 zdjęcie 3 zdjęcie 4

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy placówkę do skorzystania z pełnej reklamy.
Skontaktuj się z redakcją katalogu,
ustal atrakcyjne warunki współpracy.




Ilość odwiedzin katalogu szkół:
wrzesień 2014 - 1.760.993
październik 2014 - 1.807.983
listopad 2014 - 1.782.702
styczeń 2015 - 2.003.589

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie