W skład
Zespołu Szkół w Ćmińsku wchodzi Szkoła Podstawowa oraz Gimnazjum im. Polskich Noblistów. Od 01.09.2010 rozpoczął działalność oddział przedszkolny dla dzieci 3 i 4 letnich, jest jeden oddział "0" dla 5 - latków i dwa oddziały dla 6 - latków.
Nasze mocne strony to:
- umiejętność pozyskiwania środków unijnych
-
baza sportowa szkoły
-
sukcesy na szczeblu wojewódzkim w lekkoatletyce, badmintonie, tenisie stołowym, piłce nożnej
-
działające harcerstwo
-
organizuje liczne wycieczki, obozy narciarskie, zielone szkoły
-
wysoki poziom kształcenia artystycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA
Pragniemy być postrzegani w środowisku lokalnym jako szkoła
przyjazna i życzliwa uczniom i rodzicom.
Celem głównym
działalności edukacyjnej nauczycieli jest dążenie do wszechstronnego rozwoju ucznia. Nauczyciele wspomagają rozwój osobowy ucznia we wszystkich wymiarach, a więc: intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym.
Wychowanie stanowi integralną część działalności każdego nauczyciela. Odnosi się ono do wszystkich uczniów, zarówno tych, których zachowanie odbiega od normy, jak i pozostałych, ale nastawione jest przede wszystkim na otwieranie ich na dobro, prawdę, piękno i sprawiedliwość.
Nasz wychowanek:
- potrafi dokonywać samooceny i samokontroli
-
umie współdziałać z rówieśnikami i dorosłymi
-
dostrzega potrzeby własne i innych
-
przyjmuje pomoc jako objaw koleżeństwa i stara się ją odwzajemnić
-
ma świadomość swoich zalet i wad
-
potrafi i chce się pozytywnie zaprezentować
GIMNAZJUM
Na wychowanie uczniów patrzymy w sposób całościowy, jednak ze względu na specyfikę przedmiotów na poszczególnych zajęciach
szczególną uwagę będziemy zwracać na:
- wzbudzanie poczucia własnej wartości i dumy z języka ojczystego
-
rozwój kultury słowa
-
umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji
-
uświadamianie znaczenia kontaktów i więzi z innymi ludźmi
-
kształcenie poczucia odpowiedzialności za swoje środowisko życia
-
kształtowanie właściwych postaw wobec zwierząt i roślin
-
uświadamianie znaczenia chemii w procesach poznania i przekształcania materii
-
kształtowania zainteresowań plastycznych i muzycznych
-
wyrabianie potrzeby uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej
-
rozwijanie logicznego myślenia i jasnego formułowania wypowiedzi
-
uczenie pracy w zespole
-
pomoc w wyborze drogi życiowej