Gimnazjum Nr 16 im. Stefana Banacha ul. Asnyka 30, 43-300 Bielsko-Biała tel. (33) 812-62-29
|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 11865 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | GIMNAZJUM NR 16
- przygotowanie do dalszej edukacji - wykwalifikowana kadra - różnorodne zajęcia pozalekcyjne - szkoła przyjazna uczniom - nowoczesne metody nauczania - bogata oferta edukacyjna - organizowanie imprez, wycieczek
|
„W wychowaniu chodzi właśnie o to,
ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem
- o to, ażeby bardziej był, a nie tylko więcej miał,
aby więc poprzez wszystko, co ma, co posiada,
umiał bardziej i pełniej być człowiekiem,
to znaczy, ażeby również umiał bardziej być
nie tylko z drugim,ale i dla drugich”.
Jan Paweł II
O szkole
Zadaniem naszej szkoły jest nauczanie i wspieranie Rodziców
w wychowywaniu młodego człowieka tak, by w przyszłości stał się
jednostką wartościową, otwartą na świat i innych ludzi, umiejącą znaleźć
swoje miejsce we współczesnym świecie.
Dlatego pragniemy, by nasi uczniowie:
- zdobywali rzetelną wiedzę, która da im samodzielność intelektualną
- uzyskali umiejętności, które otworzą im drogę do szkół
ponadgimnazjalnych
- rozwijali swoje zainteresowania
- kierowali się zasadami moralnymi, odróżniając dobro od zła
- stawali się wrażliwi na dobro, prawdę i piękno
- kształtowali swój charakter ze specjalnym uwzględnieniem cech takich
jak: życzliwość, tolerancję, wrażliwość i odpowiedzialność
- umieli rozwiązywać problemy, które przyniesie im życie
- byli przygotowani do aktywnego udziału w życiu kulturalnym
i społecznym
Rozwój ucznia
Szkoła pomaga uczniom w rozwijaniu ich zdolności, zainteresowań oraz
przezwyciężaniu trudności w nauce, poprzez:
- prowadzenie kółek z wszystkich przedmiotów oraz szeroką ofertę innych
zajęć pozalekcyjnych
- przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych, konkursów
artystycznych i sportowych, dbałość o to, aby przybywało laureatów i
finalistów
- podnoszenie poziomu nauczania i osiąganie coraz lepszych wyników
z egzaminów poprzez dostosowanie metod nauczania do możliwości
uczniów
- szybką diagnozę przyczyn trudności w nauce i podjęcie działań
naprawczych przy współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
- dostosowanie wymagań do specyficznych trudności ucznia
- współpracę z Instytutem Fizyki w Katowicach , Planetarium w
Chorzowie, stowarzyszeniami naukowymi, muzeami w Bielsku-Białej,
Teatrem Polskim i Teatrem Banialuka oraz Kinoplexem ( klub
dyskusyjny) w celu poszerzania wiedzy uczniów
- organizację projektów: Poznajemy Dolinę Wapienicy, Wybitni
Bielszczanie, Poznajemy historię swojego miasta, Eko-szesnastka -
projekt ekologiczny, Tydzień Kultury Brytyjskiej, w ramach e-Twinningu
(liczny udział uczniów w wyżej wymienionych projektach przyczynia się
do lepszych wyników w nauce)
- podnoszenie poziomu nauki języków obcych poprzez naukę w grupach
zaawansowania od początku istnienia szkoły
- zapewnienie nauki jazdy na nartach i snowboardzie wszystkim
zainteresowanym uczniom
- i podejmowanie wielu innych działań
Atmosfera
Szkoła tworzy przyjazną atmosferę poprzez:
- organizację zajęć integracyjnych dla klas I - rajd jesienny
- opracowanie harmonogramu wycieczek naukowych, klasowych, obozów
narciarskich na Rysiankę i na Słowację
- troskę o wystrój szkoły przez uczniów i pracowników
- tworzenie tradycji szkoły: Dzień Patrona świętem szkoły, organizacja
Konkursu Matematycznego im. Stefana Banacha dla uczniów szkół
podstawowych, ślubowanie gimnazjalistów, organizacja meczów
nauczyciele i uczniowie, szkolne Jasełka
- prowadzenie systematycznej pomocy dla uczniów w trudnej sytuacji
materialnej
- realizację projektu „Szkoła bez przemocy”
- ankietowanie uczniów na temat bezpieczeństwa i zagrożeń w gimnazjum
- spotkania z przedstawicielem policji na temat odpowiedzialności prawnej
nieletnich
- propagowanie doradztwa zawodowego poprzez prowadzenie stosownych
warsztatów
- troskę o bezpieczeństwo uczniów i przestrzeganie zasad higieny
Model absolwenta
Szkoła dąży do wykreowania modelu absolwenta
rozumianego jako osobę:
- dobrze wykształconą, która w sposób twórczy i odpowiedzialny kieruje
swoim rozwojem
- umiejącą przystosować się do zmieniającej się rzeczywistości
- czerpiącą radość z wiedzy i pracy dla dobra osobistego i społecznego
- posiadającą umiejętności samodoskonalenia
- dostrzegającą znaczenie więzi rodzinnych, społecznych i kulturowych
- rozwijającą swoje talenty
- mającą poczucie własnej wartości i akceptującą siebie
- umiejącą korzystać z dóbr kultury
- wrażliwą na wszelkie przejawy agresji
- umiejącą radzić sobie w różnych sytuacjach życiowych
- nie stosującą przemocy, znającą zasady zdrowej rywalizacji
- dbającą o wspólne dobro, szanującą innych
- krytycznie odbierającą wszelkie informacje
- właściwie oceniającą zmiany zachodzące w otoczeniu
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|