Misja Zespołu Szkół
Chcemy, aby nasi uczniowie czuli się w szkole bezpiecznie, umieli zachować się właściwie w różnych sytuacjach życiowych. Nasze cele realizujemy dzięki konsekwencji, współpracy i partnerstwu. Wartości, którymi będziemy się kierować oraz wpajać naszym uczniom to uczciwość, wyrozumiałość i tolerancja wobec innych, dobro i wrażliwość na drugiego człowieka.
Jesteśmy odpowiedzialni, kreatywni. Otwarci na zmiany, tworzymy miłą i przyjazną atmosferę pracy i nauki w naszej szkole.
Uczeń naszej szkoły posiada następujące cechy i umiejętności:
- Wykazuje się tolerancją, koleżeństwem i przyjaźnią.
- Ma wysoką kulturę osobistą.
- Okazuje szacunek dla dziedzictwa kulturowego Małej i Wielkiej Ojczyzny.
- Jest odpowiedzialny za swoje zachowanie
- Okazuje wrażliwość i pomoc potrzebującym.
- Jest wrażliwy na otaczający świat.
- Jest ambitny i samodzielny.
- Umie współpracować w grupie i skutecznie się komunikować.
- Dąży do realizacji wytyczonego przez siebie celu.
- Zna języki obce.
- Stosuje w swojej pracy technologię informacyjną.
- Ma poczucie tożsamości narodowej i europejskiej.
- Jest przygotowany do kolejnego etapu kształcenia.
- Ma poczucie własnej wartości i potrafi dokonywać krytycznej samooceny.
- Wpływa na swój rozwój osobowy – samowychowanie.
Wizja Zespołu Szkół
Zespół Szkół w Kobylu jest publiczną placówką oświatową, świadczącą usługi uczniom, rodzicom i środowisku. Jesteśmy szkołą, która swoje działania opiera na takich wartościach jak: mądrość, uczciwość, patriotyzm, tolerancja, empatia, szacunek dla pracy innych i wrażliwość.
Szkoła uznaje za swoje zadanie kształcenie uczniów, wyposażenie ich w umiejętności niezbędne do funkcjonowania w dynamicznie rozwijającym się świecie, a w szczególności zdobywania dalszej wiedzy i pełnienia w przyszłości ważnych ról społecznych i zawodowych. Każdemu uczniowi szkoła umożliwia sukces na górnej granicy jego potencjalnych możliwości i indywidualnych potrzeb.
Budujemy w naszych wychowankach poczucie bezpieczeństwa i satysfakcji. Szanujemy pluralizm światopoglądowy, uczucia religijne uczniów, kształtujemy ucznia tolerancyjnego, wrażliwego i dbającego o wartości moralne oraz wdrażamy do ciągłego samodoskonalenia, współdziałania i współodpowiedzialności.
Zespół Szkół tworzy takie warunki pracy, aby nauczyciele mogli wykorzystywać cały swój potencjał i możliwości, a przez to podnosić jakość pracy szkoły. Każdy pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego. Nauczyciele sami wybierają programy i metody pracy z uczniem. W swej pracy kierują się wrażliwością na potrzeby dzieci oraz przestrzegają zasad etyki zawodowej.
Rodzice współdecydują o kształcie i modelu kształcenia i wychowania, uczestnicząc w planowaniu zadań, a także wyrażając swoje opinie na temat działań prowadzonych przez szkołę. Budujemy właściwe relacje ze środowiskiem i społecznością lokalną.
Praca szkoły zapewnia satysfakcję i godny poziom życia naszym wychowankom, a społeczeństwu przynosi zadowolenie z właściwego wychowania odpowiedzialnych obywateli kraju.
Zajęcia pozalekcyjne
Uczniowie Zespołu Szkół w Kobylu rozwijają swoje zainteresowania uczestnicząc w nadobowiązkowych pozalekcyjnych zajęciach szkolnych. Każdy może tu znaleźć coś dla siebie: może z pasją odkrywać swoje talenty, poszerzać swoją wiedzę i pogłębiać kontakty międzyludzkie. Szkoła proponuje: -
English Fun Club
-
Koło Młodego Filozofa
-
Klub Młodego Ekologa
-
Kółko informatyczne
-
Kółko plastyczne
-
Szkolny Dyskusyjny Klub Filmowy
Nauczanie zintegrowane
Głównym celem podejmowania działań dydaktyczno wychowawczych w kształceniu zintegrowanym jest przygotowanie dziecka do kolejnego etapu edukacji oraz kształtowanie człowieka aktywnego, otwartego na potrzeby innych. Wszystkie zaplanowane zadania staramy się realizować tak, by przynosiły korzyści szkole środowisku, a przede wszystkim dziecku. Chcemy go przeprowadzić przez trudny dla niego okres w taki sposób, by umożliwić mu rozwój, otworzyć na świat, zaciekawić...
Chcemy powtórzyć za ks. J. Twardowskim:
„Przyjdźcie do mnie,
ze swoją szczerością, ufnością,
prostotą, zdziwieniem,
Ile od was można się nauczyć.”
Chętnie poświęcony uczniom dodatkowy czas, organizując imprezy i wycieczki. Staramy się, aby w klasie panowała atmosfera życzliwości, otwartości, zaufania i bezpieczeństwa. W miarę potrzeb prowadzimy pracę terapeutyczną z dziećmi wykazującymi zaburzenia emocjonalne, czy mającymi trudności w nauce. Wspomagamy też pracę dzieci zdolnych. Promujemy szkołę w innych środowiskach. Prezentujemy pracę uczniów na zewnątrz przez udział w różnorakich konkursach.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY |