Cele i zadania oddziału oraz zespołu przedszkolnego
Cele:
- objęcie opieką wszystkich dzieci 6- i 5-letnich i zapewnienie im bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków dla prawidłowego rozwoju
- stymulowanie rozwoju wychowanka
- kształtowanie i rozwijanie aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi i otaczającego świata
- współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych
- przygotowanie dzieci do podjęcia nauki szkolnej
Zadania:
- kształtowanie czynnej postawy dzieci wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa oraz rozwijanie ich sprawności ruchowej
- budzenie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej oraz wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną
- nabywanie przez dziecko kompetencji językowej, a w tym: nabywanie umiejętności czytania i kreślenia symboli graficznych
- integrowanie treści edukacyjnych
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego własnej inicjatywy
- prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju wychowanka (badania przesiewowe)
- przeprowadzenie u dzieci 6-letnich diagnozy SGS pod kątem przygotowania do podjęcia edukacji w klasie I
- przeprowadzenie u dzieci 5-letnich diagnozy GE-5 pod kątem podjęcia wcześniejszego obowiązku szkolnego
Cele i zadania naszej szkoły
Realizujemy cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie.
W szczególności zapewniamy uczniom rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny
w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.
W realizacji tego zadania szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa,
a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.
Szkoła realizuje cele i zadania określone w powyższych aktach wykonawczych oraz:
- podstawy programowe przedmiotów obowiązkowych zatwierdzonych przez MEN
- program wychowawczy uchwalony przez Radę Pedagogiczną
- program profilaktyki dostosowany do potrzeb uczniów i warunków środowiska lokalnego uchwalony przez Radę Pedagogiczną
- Szkolny System Oceniania uchwalony przez Radę Pedagogiczną
Pedagog szkolny
W naszej placówce urzęduje pedagog szkolny, który:
- zajmuje się rozwiązywaniem sytuacji konfliktowych
- zajmuje się poradnictwem dla rodziców w sprawach wychowawczych
- pomaga określić jakiego rodzaju badania potrzebne są dziecku i gdzie je wykonać
- zajmuje się dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych
- prowadzi także ćwiczenia wspomagające czytanie ze zrozumieniem
- jest opiekunem drużyny harcerskiej działającej przy szkole
Świetlica szkolna
W szkole działa świetlica, której organizację i zasady działania określają odrębne przepisy. Zajęcia świetlicowe organizowane są dla wszystkich uczniów szkoły, którzy muszą dłużej przebywać w szkole ze względu na dojazdy. Do świetlicy przyjmowane są dzieci na podstawie zgłoszeń składanych przez rodziców lub opiekunów. Świetlica prowadzi pozalekcyjne formy pracy wychowawczo – opiekuńczej. Wychowawca świetlicy współpracuje z nauczycielami
i wychowawcami klas w zakresie pomocy w kompensowaniu braków dydaktycznych oraz
z pedagogiem poradni otaczając opieką dzieci z rodzin niewydolnych wychowawczo.
Do podstawowych form pracy świetlicy szkolnej należą:
- zajęcia plastyczne i muzyczne
- gry i zabawy dydaktyczne
- pomoc uczniom słabszym
- wycieczki poznawcze
- zajęcia ruchowe i rekreacyjne