Przedszkole Miejskie Nr 14 mieszczące się przy ul. Sokolej 44 jest jednym z trzynastu publicznych przedszkoli w mieście
i jednym z pięciu usytuowanych na osiedlu "Przylesie", w pobliżu wielu bloków mieszkalnych, w niewielkim oddaleniu od miejskiego parku. Mieści się w wolnostojącym dwukondygnacyjnym budynku wybudowanym na potrzeby przedszkola, w otoczeniu
dużego, ładnie zagospodarowanego ogrodu.
Na parterze budynku znajdują się
dwie sale dydaktyczne z łazienkami, będące jednocześnie jadalniami i sypialniami, gabinet logopedyczny, szatnia dla dzieci i personelu, pokój nauczycielski oraz pomieszczenia administracyjne. Na pierwszym piętrze mieszczą się trzy sale, salka telewizyjna wykorzystywana także do zajęć dodatkowych, pion kuchenny, pomieszczenia gospodarcze. Nasze sale, w których przebywają dzieci, a także wszelkie inne pomieszczenia, zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo przedszkolakom. Przeszliśmy surowe i drobiazgowe kontrole przeciwpożarowe oraz sanepidowskie, dzięki czemu możemy zapewnić, iż Państwa dzieci uczęszczają do bezpiecznej placówki. Meble i wyposażenie sal, a także wszystkie zabawki, którymi bawią się dzieci, posiadają niezbędne atesty i zostały specjalnie zaprojektowane z myślą właśnie o najmłodszych użytkownikach.
Przedszkole jest placówką publiczną, w związku z powyższym:
- prowadzi nieodpłatną działalność wychowawczo-dydaktyczną w zakresie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
- dokonuje rekrutacji dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności,
- zatrudnia nauczycieli posiadających odpowiednie przygotowanie zawodowe.
W naszej pracy dostrzegamy w każdym dziecku ukryty potencjał i naszym priorytetowym zadaniem jest
pomoc wszystkim dzieciom w rozwinięciu skrzydeł. Cele, jakie dzieci realizują każdego dnia z pomocą nauczycieli mają ścisły związek z rozwijaniem indywidualnych, dziecięcych zdolności. Całości koncepcji spojrzenia na dziecko dopełnia proces wychowawczy, który jest zorganizowany z pomysłem.
W godzinach rannych odbywają się zajęcia planowane i inspirowane przez nauczycielki oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zajęcia i zabawy indywidualne lub zespołowe o charakterze organizacyjnym, integracyjnym, korekcyjno-kompensacyjnym, porządkowym. W pięciogodzinnych oddziałach zerowych nauczycielki skupiają się głównie na
skutecznym przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki w szkole, poprzez stosowanie różnorodnych metod pracy z grupą, pozwalających na stworzenie dobrej atmosfery, umożliwiającej poznanie się członków grupy i nawiązanie między nimi życzliwych kontaktów.