Naszymi wychowankami są dzieci w wieku od 6 lat. Dzieci przyjmowane są do placówki na podstawie postanowienia Sądu Rejonowego w Szczecinie lub wniosku rodziców lub opiekuna prawnego.
Nasi wychowankowie, pod opieką
i nadzorem wychowawców odrabiają lekcje, uczestniczą
w zajęciach terapeutycznych
i wyrównawczych, pracują na rzecz placówki. Wrażani są do odpowiedzialności za pomieszczenia
i mienie, którym dysponują. Czas wolny spędzają
w urozmaicony i atrakcyjny sposób.
Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do pracy z dziećmi i młodzieżą mającą z różnych powodów problemy w odnalezieniu się w prawidłowym funkcjonowaniu w szkołach masowych:
- niechęć szkolna
- agresja
- zagrożenie niedostosowaniem
- zaburzenia w zachowaniu
- obniżone możliwości uczenia się
Dajemy szansę na kontynuowanie nauki, zapobiegamy drugoroczności, umożliwiamy uzyskanie promocji do następnej klasy. Pracujemy w oparciu o zindywidualizowane podejście do ucznia i niestandardowe metody nauczania.
W jednej klasie uczy się maksymalnie 12 uczniów. Baza szkolna jest odremontowana, estetyczna
i wyposażona w nowe meble
i pomoce do nauki. Mamy własną pracownię komputerową, salę gimnastyczną
i boisko.
Zadaniem Specjalistycznej Placówki Wsparcia Dziennego jest
prowadzenie działalności opiekuńczo-wychowawczej na rzecz dzieci i młodzieży z rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych i zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu miasta Szczecin.
Świadczymy pomoc socjalną dla dzieci
i rodzin borykających się
z poważnymi problemami finansowymi. Zadaniem placówki opiekuńczo-wychowawczej typu interwencyjnego jest doraźna opieka nad dzieckiem w czasie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności placówka jest obowiązana przyjąć dziecko w przypadkach wymagających natychmiastowego zapewnienia dziecku opieki.
Tworząc Specjalistyczną Placówkę Wsparcia Dziennego inspirowaliśmy się ideą połączenia trzech funkcji: wychowania, rozwoju fizycznego i terapii. Dzięki temu wychowanie uzyskuje nową dynamikę wykorzystywaną przez pedagoga i wychowawców, sport znowu odgrywa swoje pierwotne, wychowawcze role dzięki zaangażowaniu trenera, a terapia dzięki terapeucie wychodzi ze wstydliwych zakamarków i dociera do dzieci i ich rodziców. Wsparcie dzienne to aktywność wychowawcy mówiącego „nie siedź, tylko spróbuj”, to wysiłek, zaangażowanie, tworzenie - to historie z dobrym lub mniej dobrym zakończeniem.
Dziecko rano może zjeść
u nas śniadanie, potem uczy się
w szkole i spędza czas
w placówce do kolacji.
Wieczorem wraca do domu rodzinnego.
Oferujemy cztery posiłki dziennie, niezbędną odzież, środki higieniczne, podręczniki
i przybory szkolne, ubezpieczenie oraz bardzo dobrą opiekę medyczną.
Służymy pomocą
w załatwieniu wszelkich formalności związanych
z pobytem dziecka
w naszej placówce, kontynuacją nauki
w szkołach przy pogotowiu, załatwianiu spraw sądowych
i innych, w wyjściu z sytuacji kryzysowej.
W placówce zatrudnieni są wyłącznie
wysoko wykwalifikowani specjaliści.
Gwarantują oni wychowankom optymalną opiekę, wychowanie, edukację
i terapię, a ich rodzinom pomoc psychologiczną, pedagogiczną, terapeutyczną
i socjalną.
Specjaliści zatrudnieni w Specjalistycznej Placówce Wsparcia Dziennego postawili sobie cel wymyślanie i skuteczne realizowanie pomysłów dla dzieci i młodzieży. Opiekowanie się nimi, uczenie ich, bawienie się z nimi, organizowanie im czasu wolnego, ale też wymaganie – zaangażowania, myślenia, współdziałania.
Naszym zadaniem jest:
- umożliwienie zdobycia wiedzy
- kształcenie umiejętności posługiwania się językiem polskim
- wzbogacanie zasobu słownictwa uczniów
- skuteczne nauczanie języków obcych
- zapewnienie uczniom rozwoju umysłowego
- udzielenie pomocy pedagogicznej
- umożliwienie rozwoju zainteresowań
- udzielenia pomocy psychofizycznej
- nauka umiejętności współżycia w grupie
- nauka odpowiedzialności za własne postępowanie
- opieka nad uczniami
- organizacja wycieczek szkolnych