Nasze atuty
Pracownie specjalistyczne:
- pracownie komputerowe (Internet)
- pracownia technik biurowych
- pracownia ekonomiczna
- sala gimnastyczna, siłownia
Oferta dodatkowa:
- zajęcia w pracowniach wyposażonych w nowoczesną bazę dydaktyczną
- bezpłatny dostęp do Internetu
- dostęp do biblioteki multimedialnej
- wykorzystanie multimedialnych programów dydaktycznych
- udział w międzynarodowych projektach: Socrates Comenius
- realizacja programów edukacyjnych:
- proeuropejski
- promocja zdrowia
- wspieranie uzdolnień
- nowoczesny i przyjazny regulamin szkoły
- języki obce dzielone na grupy
- dobra lokalizacja (blisko centrum miasta i dworca PKS)
- centrum egzaminacyjne
Zajęcia pozalekcyjne:
- kawiarenka internetowa
- radio szkolne
- siłownia
- Klub Europejski
- "Kuźnia Poetycka"
- zespół wokalno-instrumentalny
Edukacja szkolna polega na harmonijnej realizacji przez nauczycieli zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania. Największe znaczenie dla wychowania ma ścieżka edukacyjna czyli "zestaw treści i umiejętności o istotnym znaczeniu wychowawczym, których realizacja może odbywać się w ramach nauczania różnych przedmiotów lub w postaci odrębnych zajęć". Ogólnym celem wychowania jest "wszechstronny rozwój osobowości" uczniów, dla których szkolny okres życia to czas podejmowania zasadniczych wyborów moralnych.
Wychowanie w szkole należy rozumieć jako rozwijanie wrażliwości na dobro i rozpoczynać od ukazywania atrakcyjności dobra, od jego promocji i reklamy. Nauczyciele powinni wspierać swoich uczniów w kształtowaniu ich własnej świadomości moralnej, a nie ograniczać się wyłącznie do przekazywania wiedzy z zakresu etyki.
Wychowawca odsłania wartości
i apeluje, ale przede wszystkim sam, swoją osobą, swoim życiem rzuca wyzwanie. Najbardziej owocne znaczenie wychowawcze posiada bezpośredni kontakt
z konkretnym światem wartości.
W wychowaniu należy być blisko ucznia
i pomagać mu
w rozwiązywaniu jego problemów. Czynny przykład oddziałuje silniej niż słowo.
Przy przekazywaniu wartości moralnych ujawnia się konieczność odbicia ich
w sposobie życia
i postawie wychowawcy. Wartości bowiem istnieją albo
w osobach i ich działaniu, albo wcale. Nauczyciel czy tego chce czy nie wywiera wpływ na uczniów - zarówno wtedy, kiedy działa właściwie, jak
i wtedy, gdy postępuje nagannie - tym samym wpływa na zachowania, sposób myślenia
i obyczaje młodzieży.
W wychowaniu szkolnym chodzi
o to, aby ten wpływ był podporządkowany misji wspierania wszechstronnego rozwoju ucznia jako człowieka
w duchu określonym przez rodziców
i zgodnie z ich wolą.
Szkolny program wychowawczy jest wspólną sprawą, wspólnym dziełem wszystkich nauczycieli. Założenia i problemy wychowawcze nie są realizowane i rozwiązywane tylko na godzinach wychowawczych.
W szkole funkcjonuje
biblioteka posiadająca bogaty księgozbiór podręczny, literatury fachowej, pełny zestaw lektur oraz księgozbiór beletrystyczny. Personel biblioteki zawsze chętnie służy pomocą i fachową radą. Można tutaj skopiować i wydrukować potrzebne materiały oraz skorzystać z Internetu.