
W szkole
PRO FUTURO każdy uczeń otrzymuje indywidualną ścieżkę rozwoju. Rozpoczyna drogę własnej edukacji od diagnozy swojego stylu uczenia, własnej strategii poznawania świata, dominującej inteligencji
i indywidualnego systemu sensorycznego.
Pozwala to stworzyć dla każdego ucznia strategię uczenia się, zestawu metod nauczania i wytyczyć ścieżkę szkolnej kariery. Wybieramy wspólne wartości, które chcemy podzielać
i chronić w codziennym postępowaniu.

Tworzymy sieć działań, które zaświadczają o tym, że wartości te są żywe. Stwarzamy okazję do czynienia rzeczy dobrych. Sprawiamy
i organizujemy w taki sposób nasze działania, by uczniowie czuli dumę i radość z czynienia dobra.
Określamy zachowania, które mają świadczyć, że wartości te są przez nas szacowane. Chcemy, aby szkoła kształciła ludzi świadomych odpowiedzialności za swoje przyszłe życie, za dobrobyt kraju.
Dwujęzyczność
W Pro Futuro oferujemy unikatowy, autorski program nauczania dwujęzycznego w języku angielskim, który łączy kilka metod nauczania:
-
Language immersion
-
CLIL (Content and Language Integrated Learning) – system zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL jest metodą rekomendowaną przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej, jest wiodącą metodą nauczania języków w UE)
-
najnowsze odkrycia psychologii poznawczej i neurologii dotyczące dwujęzyczności i jej wpływie na rozwój umiejętności kognitywnych mózgu, opracowane przez wybitną specjalistkę dr Ellen Bialystok
-
metoda Total Physical Response
-
Co-teachers – metoda zakłada włączenie dzieci wybitnie uzdolnionych językowo do przyjmowania funkcji nauczyciela
-
zatwierdzony przez MEN program nauczania języka
Założenia dwujęzyczności w Pro Futuro:
-
każda klasa posiada 2 wychowawców
- optymalne warunki do chłonięcia języka
- nauczanie zintegrowane
- "pełne zanurzenie" – nauka odbywa się przy zaangażowaniu wszystkich zmysłów do nauki
- język jako narzędzie poznania
- nowoczesne technologie
- przyjazna atmosfera
- sposób nauczania dostosowujemy do etapu rozwoju, na którym znajduje się dziecko
- nauczanie projektowe - łączymy wiedzę z wielu dziedzin nauki w ramach grup projektowych prowadzonych w języku angielskim
- świętujemy po angielsku
- najlepsza kadra nauczycieli
Certyfikacja Cambridge
Szkoły Pro Futuro uzyskały prawo posługiwania się tytułem Cambridge English Language Assessment Preparation Centre, które na całym świecie jest przyznawane tym placówkom, które przygotowują dzieci do egzaminów Cambridge University. Pro Futuro, po spełnieniu określonych warunków, zostało partnerem Cambridge University.
Przygotowujemy naszych uczniów do egzaminów Young Learners (YLE) organizowanych w Polsce przez British Council. Uczniowie gimnazjum na koniec I klasy zdają egzamin PET (Preliminary), a kończąc III klasę przystępują do egzaminu FCE (First Certificate in English).
Dlaczego Pro Futuro?
Szkoły Pro Futuro wyróżniają wysokie wyniki potwierdzone w egzaminach zewnętrznych, które nasi uczniowie osiągają dzięki innowacyjnym metodom nauczania. Nauczamy w nowatorski sposób dzięki najnowszej wiedzy z neurobiologii i neuropsychologii. Wychodzimy z założenia, że ruch jest niezbędny do prawidłowego rozwoju dzieci, dlatego utworzyliśmy Uczniowski Klub Sportowy, który promuje sport. Dbamy o rozwój dzieci w obszarze wiedzy, emocji, relacji społecznych i aktywności fizycznej.
Co wyróżnia Pro Futuro?
Pro Futuro to prawdziwie dwujęzyczne szkoły – oferujemy nie tylko lekcje nauki języka, ale też nauczamy 10 innych przedmiotów po angielsku. Dodatkowo posiadamy bogatą ofertę językową włącznie z językiem chińskim, niemieckim, hiszpańskim, włoskim, francuskim.
Colin Rose - światowy autorytet w dziedzinie skutecznego uczenia się jest doradcą strategicznym i merytorycznym Edukacji Pro Futuro
wszystko pod jednym dachem – zapewniamy opiekę na dziećmi w godz. 8:00 – 17:15 w formie zorganizowanych zajęć bez podziału na lekcje i pobyt w świetlicy
w Pro Futuro pracują najlepsi nauczyciele, pasjonaci swojego zawodu, którzy stale podnoszą swoje kompetencje podczas licznych szkoleń
bezpieczna szkoła – zapewniamy bezpieczne środowisko do nauki w nowoczesnych warunkach, monitorując dostęp do szkoły oraz zapewniając stałą opiekę medyczną
nauczamy przy zastosowaniu najnowszych technologii informatycznych, między innymi używamy tablic interaktywnych, uczniowie korzystają również z multimedialnych programów przyspieszających proces uczenia się
nasza szkoła jako jedyna w Polsce ma WF w systemie fakultetów - uczniowie są prekursorami w wprowadzeniu do szkół wielu dyscyplin sportowych takich jak: Pilates, Rugby, Fitdance, frisbee, Karate, samoobrona
wspieramy rodziców

Rozwijamy potencjał lidera świadomego swoich kompetencji –
jesteśmy pierwszą i jedyną szkołą w Polsce wdrażającą program The Lider in Me w oparciu o 7 Nawyków Skutecznego Działania według Stephena Coveya. Program, realizowany pod nadzorem Franklin Covey International, uczy zdobywania kompetencji niezbędnych do odnoszenia sukcesów w nauce
i pracy w XXI wieku i obejmuje wszystkich pracowników (kierownictwo, nauczyciele, administracja) oraz uczniów.
Współtworzymy najnowocześniejsze projekty edukacyjne w Polsce – wraz z Instytutem Geofizyki Polskiej Akademii Nauk wdrażamy jeden z największych, innowacyjnych projektów edukacyjnych w Polsce – Eduscience. Zapewnia on „żywe”
i fascynujące poznawanie świata nauk matematyczno-przyrodniczych. Uczniowie mogą korzystać
z wiedzy naukowców
i uczestniczyć w bezpośrednich transmisjach satelitarnych ze Stacji Polarnej na Spitsbergenie, obserwatorium astronomicznego, stacji sejsmograficznej oraz innych fascynujących miejsc.
Tutoring – w wyższych etapach edukacyjnych wprowadziliśmy metodę pracy z uczniem zwaną tutoringiem. Jest to proces współpracy nakierowanym na integralny rozwój podopiecznego (obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy). Podczas indywidualnych spotkań, w atmosferze dialogu i szacunku, tutor wspiera w poznaniu siebie i wybranego obszaru wiedzy oraz rozwija umiejętność samodzielnego jej zdobywania oraz maksymalnego wykorzystania własnych talentów. Tutoring ma za zadanie prowadzić podopiecznego do mądrości i dojrzałości.
Istotą naszego działania jest osiąganie doskonałości nie tylko na poziomie indywidualnym, ale i na poziomie zespołowym - całej szkoły. W procesie tym bierze udział cała szkolna społeczność: uczniowie, nauczyciele i rodzice. Szkoła wdrożyła komputerowy system zarządzania szkołą w celu profesjonalnego podejmowania decyzji i zarządzanie aktywami niematerialnymi szkoły i informacją.