Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Zespół Placówek Oświatowych Nr 2

Szkoły dla uczniów z autyzmem we Wrocławiu

ul. Głogowska 30, 53-621 Wrocław
tel./fax (71) 355-65-60, tel. (71) 357-53-59
www:   http://www.zpo2.wroc.pl
e-mail:   sekretariat@zpo2.wroc.pl

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 22155 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY nr 7
PRZEDSZKOLE SPECJALNE

- dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
- dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną
- dla dzieci z autyzmem
 

SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA NR 102

- dla uczniów z autyzmem

GIMNAZJUM SPECJALNE NR 58

- dla uczniów z autyzmem

SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY NR 2

- dla uczniów z autyzmem
- kształcenie w trzyletnim cyklu kształcenia dla uczniów z autyzmem i z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi

SPOŁECZNY PUNKT KONSULTACYJNY

- przyjmowanie dzieci z diagnozą autyzmu wczesnodziecięcego spoza naszej Placówki

Działalność poszczególnych jednostek ZPO nr 2 jest w pełni zgodna ze standardami Karty Praw Dziecka i Karty Praw Osób z Autyzmem. Organem prowadzącym ośrodek jest Powiat i Gmina Wrocław. Nadzór merytoryczny sprawuje Dolnośląski Kurator Oświaty.

Zespół Placówek Oświatowych Nr 2 jest jednostką edukacyjno-wychowawczą oraz terapeutyczną dla dzieci i młodzieży z autyzmem oraz dla małych dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym, jak również ze sprzężonymi niepełnosprawnościami. Głównym zadaniem ośrodka jest przygotowanie wychowanków, w miarę ich możliwości, do samodzielnego udziału w życiu społecznym w integracji ze środowiskiem.

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY nr 7

Do Ośrodka przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego. Wychowankami Ośrodka są dzieci w wieku 3-6 lat (w szczególnych przypadkach od 2,5 do 8-go roku życia), upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym, z zaburzeniami rozwoju i stanu zdrowia. Dzieci w wieku przedszkolnym przyjmowane są do SOSW 7 przez cały rok, w miarę wolnych miejsc.

Oferujemy zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, rewalidacyjne, opiekuńcze oraz zajęcia specjalistyczne: logopedyczne, muzykoterapeutyczne, terapii ruchowej, psychokorekcyjne.

Podstawową jednostką organizacyjną Ośrodka jest oddział przedszkolny, przewidziany dla:
  • dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
  • dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną
  • dzieci z autyzmem

Liczba wychowanków w oddziale wynosi od 6 do 10. W przypadku dzieci ze sprzężeniami oraz z autyzmem liczność oddziału jest mniejsza i wynosi od 2 do 4.

Dogoterapia w Ośrodku
Dzięki współpracy z Fundacją Psów Pracujących „Psi Ratownicy”, od 2010 roku dzieci z SOSW nr 7 regularnie uczestniczą w zajęciach dogoterapii. W czasie zajęć dzieci mają możliwość nawiązania bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami, dotykania, głaskania i czesania ich. Zabawy ruchowe i rozmaite zadania rozwijają sprawność ruchową i manualną, dzieci stają się odważniejsze i bardziej pewne siebie.

SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA ORAZ GIMNAZJUM SPECJALNE

Do Szkoły Podstawowej i Gimnazjum przyjmowane są dzieci i młodzież w wieku od 6-ciu do 21 lat na podstawie skierowania Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. Warunkiem koniecznym uzyskania skierowania jest diagnoza specjalisty-psychiatry dziecięcego, mówiąca o autyzmie dziecięcym/atypowym, oraz orzeczenie tegoż specjalisty o potrzebie kształcenia specjalnego. W chwili obecnej poradnią, w której można uzyskać wymaganą diagnozę (wyznaczoną przez Kuratora Oświaty we Wrocławiu) jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 5.

Kształcenie w Szkole Podstawowej i Gimnazjum oparte jest o Podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkołach podstawowych, gimnazjach i oddziałach przysposabiających do pracy w zasadniczych szkołach zawodowych, określoną przez MEN. W przypadku szkoły podstawowej podstawa programowa została rozszerzona o autorski program innowacyjny autorstwa I. Sokołowskiej-Zatorskiej i G. Wilczek. Centralną rolę w kształceniu odgrywają Indywidualne Programy Edukacyjno - Terapeutyczne opracowywane dla każdego ucznia przez zespół specjalistów z placówki.

Zajęcia terapeutyczno-edukacyjne odbywają się w trzech blokach:
  • zajęcia klasowe, realizowane przez wychowawcę-pedagoga specjalnego
  • zajęcia grupowe, cechujące się naprzemiennymi modułami: muzycznymi i ruchowymi
  • zajęcia indywidualne, podczas których jeden terapeuta pracuje tylko z jednym dzieckiem

W ramach zajęć indywidualnych dziecko objęte jest terapią pedagogiczną, logopedyczną, psychoterapią, muzykoterapią, terapią plastyczną i gimnastyką korekcyjną. Każda klasa raz w tygodniu realizuje zajęcia wychowania fizycznego na basenie oraz jedną godzinę w sali gimnastycznej. Dzieci również uczestniczą w lekcjach religii (godzina tygodniowo).

SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

Szkoła przygotowuje ucznia do samodzielnego funkcjonowania, z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości edukacyjnych. Głównym celem pracy dydaktycznej i wychowawczej szkoły jest przygotowanie uczniów do życia w integracji ze społeczeństwem. Cele i zadania pracy rewalidacyjnej, wychowawczej i dydaktycznej szkoły wynikają z zasad pedagogiki specjalnej dostosowanych do możliwości, potrzeb i stopnia zaburzeń każdego ucznia indywidualnie i w szczególności uwzględniają:
  • doskonalenie umiejętności porozumiewania się z otoczeniem, w tym - jeżeli jest to konieczne - z wykorzystaniem wspomagających metod komunikowania się
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się, słuchania i zadawania pytań
  • doskonalenie sprawności manualnej, zdolności percepcyjnych oraz procesów pamięci i uwagi
  • doskonalenie sprawności fizycznej, kondycyjnej i koordynacyjnej
  • kształtowanie umiejętności udzielania i korzystania ze wsparcia emocjonalnego
  • rozeznanie w organizacji życia społecznego, podstawowych zasadach funkcjonowania państwa
  • poznanie osób i instytucji, do których można zwracać się o pomoc w rozwiązywaniu różnych spraw, oraz trybu zwracania się o pomoc
  • kształtowanie postaw proekologicznych w kontaktach z przyrodą


SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie