Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Wiadomości » 26 kwietnia 2022 » Pozycjonowanie stron ‒ jak ...

Pozycjonowanie stron ‒ jak długo trzeba czekać na efekty?

Dziś odpowiemy na jedno z najczęstszych pytań dotyczących pozycjonowania. Zajmiemy się kwestią czasu, jaki musi minąć, zanim będziemy mogli cieszyć się z efektów. Ile więc trzeba czekać - tydzień, miesiąc, a może rok? Wielu przedsiębiorców rezygnuje z usług agencji SEO po miesiącu czy dwóch, motywując swą decyzję właśnie brakiem efektów. Czy to dobre rozwiązanie? Odpowiedź poniżej. Zachęcamy do lektury!

Pozycjonowanie stron i sklepów ‒ kiedy wyniki? 

Jak już wspomnieliśmy powyżej, pytania dotyczące czasu, jaki jest potrzebny na uzyskanie widocznych efektów pozycjonowania, należą to najczęstszych. Jak brzmi odpowiedź? Niestety, nie jest możliwe podanie konkretnego terminu. Wszystko uzależnione jest od kilku kwestii, które omówimy poniżej. 

Zakłada się jednak, że  w przypadku regularnych, prawidłowo prowadzonych działań on-site i off-site pierwsze efekty widoczne są po 4 miesiącach, efekty bardziej zadowalające po 6, a satysfakcjonujące po roku. 

Pozycjonowanie witryn ‒ co warto wiedzieć? 



Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania to kilka, a nawet kilkanaście miesięcy ‒ wszystko zależy od konkretnej witryny. (O tym poniżej). Bez względu na to, w jakiej branży działamy, powinniśmy mieć na uwadze jeden fakt ‒ pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Nikt nie jest w stanie uzyskać zadowalających efektów z dnia na dzień czy z miesiąca na miesiąc, potrzebny jest też czas na zaindeksowanie zmian przez roboty Google. 

Manipulowanie wynikami wyszukiwania czy sięganie po niedozwolone praktyki, by szybciej zdobyć miejsce w TOP 10, skutkują błyskawiczną utratą pozycji oraz karami od Google, w tym wyłączeniem strony www z indeksowania. 

Dobrze więc zdać się na specjalistów i ze spokojem odczekać kilka miesięcy. W porządnych agencjach SEO klienci otrzymują szczegółowe raporty dotyczące działań, jakie zostały wykonane (linkowania wewnętrznego, wdrożonych treści, optymalizacji nagłówków, adresów URL, prędkości ładowania, metadanych i innych), dzięki temu można śledzić postępy prac.   

Efekty pozycjonowania ‒ kiedy się pojawią? Od czego to zależy? 



W końcu możemy przejść do sedna i omówić czynniki, które mają wpływ na to, jak długo będziemy musieli czekać na efekty pozycjonowania strony internetowej lub sklepu e-commerce. 

Ogólna kondycja witryny i jej historia 

O innym czasie oczekiwania będziemy mówić w przypadku witryn, które były już pozycjonowane ‒ i to w prawidłowy sposób, o innym w przypadku takich, które były pozycjonowane nieprawidłowo czy tych, które dopiero powstały. 

To jednak nie koniec. Ważne są pozycje, które dana strona aktualnie zajmuje. Teoretycznie, wypozycjonowanie strony znajdującej się na 150 pozycji powinno być trudniejsze niż takiej, która zajmuje miejsce w TOP 20. Jak jest w rzeczywistości? 

W przypadku domen, które są niezoptymalizowane pod kątem SEO i zajmują bardzo dalekie pozycje, czasem wystarczy wprowadzanie niewielu zmian, dzięki którym przeskoczymy o kilkadziesiąt miejsc w rankingu. Sklepy e-commerce i strony z TOP 20 będą wymagać więcej specjalistycznych działań. Im bliżej topowych pozycji, tym konkurencja jest większa, a zmiana pozycji w rankingu trudniejsza.  

Rodzaj i konkurencyjność branży 

Nie bez znaczenia dla pozycjonowania są rodzaj i konkurencyjność branży. W przypadku branż niszowych, gdzie konkurencja jest niewielka, czas oczekiwania na satysfakcjonujące rezultaty może być krótszy. Przy branżach bardzo konkurencyjnych i pozycjonowaniu na konkurencyjne frazy, wszystko będzie trwać dłużej. Tym bardziej, jeśli walczymy o pozycje z liderami, którzy od lat dbają o pozycjonowanie witryny. 

Budżet 

Nie da się uryć, że duże znaczenie ma też budżet. Content marketing, link building i inne działania, generują koszty. Im większe środki przeznaczymy na pozycjonowanie, tym specjaliści będą mogli wykonać więcej działań, które wpłyną na efekty. Przy niskich budżetach przeprowadzenie niektórych prac będzie poprostu niemożliwe. 

Umiejętności specjalistów 

Dobrze też pamiętać, że duże znaczenie mają umiejętności osób, które zajmują się pozycjonowaniem naszej strony bądź sklepu internetowego. Właśnie dlatego, warto zdać się na specjalistów, którzy działają w branży od lat i doskonale znają się na swojej pracy. 

Pozycjonowanie (i nie tylko) z 1stplace  



Szukasz specjalistów, którzy zaopiekują się Twoją stroną internetową i zadbają o to, by nie tylko zdobyła wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, ale też utrzymała je? A może chcesz zwiększyć widoczność sklepu e-commerce? Zespół 1stplace służy pomocą i oferuje skuteczne pozycjonowanie stron zarówno dużych, jak i małych. 

1stplace to agencja interaktywna, która działa w branży od ponad 10 lat. W czym się specjalizuje? Przede wszystkim w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych (zarówno w pozycjonowaniu lokalnym, jak i ogólnopolskim czy na rynki zagraniczne). A ponadto, w projektowaniu i tworzeniu stron i sklepów www oraz w kampaniach Google Ads. 

Zacznij działać już dziś, zwiększ widoczność biznesu i wyprzedź konkurencję!





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie