Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Wiadomości » 16 listopada 2022 » Skuteczny marketing ...

Skuteczny marketing internetowy – co warto wiedzieć o SEO i SEM?


Każda działalność czy biznes potrzebują reklamy – bo jak inaczej potencjalni klienci mieliby się dowiedzieć o tym, co może im zaoferować dana firma? W obecnych czasach podstawowym narzędziem pozyskiwania informacji jest internet, dlatego kluczowe jest zadbanie skuteczny e-marketing gwarantujący widoczność marki w sieci. Czy można i dlaczego warto się go uczyć?

Co to właściwie jest SEO?

Kluczowe działania z zakresu marketingu internetowego, które skupiają się na uwidocznieniu danej marki w sieci, mieszczą się pod pojęciem search engine optimization – w skrócie: SEO. Celem tego procesu jest taka optymalizacja danej strony internetowej, która znacząco wpłynie na widoczność witryny i ruchu na niej na podstawie wyników z wyszukiwarki internetowej. Ponieważ od lat najpopularniejszą wyszukiwarką wśród polskich internautów jest Google (według obecnie dostępnych danych nawet 97%), działania marketingowe w sieci skupiają się na takim zaprezentowaniu witryny, by została uznana za maksymalnie użyteczną dla użytkownika – czyli taką, która dostarczy mu informacji sformułowanych przez niego w formie zapytań czy fraz wpisywanych do wyszukiwarki, ale też jest przyjazna i bezpieczna w użytkowaniu.  

Na czym zatem polega proces pozycjonowania i na co zwraca uwagę oprogramowanie rankingujące Google, by uznać witrynę za wartą pokazania w top wyszukiwań pod dane zapytanie? Choć działania algorytmów wyszukiwarki to proces bardzo złożony i dynamiczny, warto wymienić tu kilka podstawowych czynników, które wpływają na indeksowanie stron, czyli ich pozycję w sieci, takich jak:

- dobór właściwych słów kluczowych, poprawność treści i jej zgodność ze słowami-kluczami

Tzw. słowa i frazy kluczowe, zawarte zarówno w tytule strony, opisie, jak i nagłówkach artykułów oraz w samej treści, powinny być ściśle powiązane z daną branżą i zarazem odpowiadać potrzebom użytkowników szukających informacji na dany temat. 

- linkowania wewnętrzne i zewnętrzne

Odpowiednie linkowania zastosowane w obrębie wewnętrznej struktury strony ułatwiają poruszanie się po jej zawartości, natomiast linki zewnętrzne do innych, tematycznie powiązanych i bogatych merytorycznie witryn mogą podnieść wiarygodność treści.

-   szybkość strony

Roboty indeksujące Google z pewnością będą premiowały też strony, które ładują się szybko i bez opóźnień.

Jakie korzyści przynosi znajomość i stosowanie zasad SEO?

Choć dla wielu osób zasady SEO, przynajmniej na początku, brzmią co najmniej tajemniczo, z pewnością można się ich nauczyć. Jednak samodzielna optymalizacja treści pod wyszukiwarki nie jest prosta, dlatego warto w tej kwestii korzystać z wiedzy specjalistów od śledzenia trendów i narzędzi wpływających na widoczność stron internetowych w internecie. Stawiając na przykład na pozycjonowanie ze SmartAds, zyskujemy profesjonalne wsparcie nie tylko w obszarze analizy trendów i trafnego doboru fraz kluczowych, ale także możemy liczyć na audyt oraz poprawienie strony pod kątem SEO  czy monitorowanie i utrzymanie wypracowanych wyników. 

SEM – marketing przyszłości?  

Działania SEO to część zagadnienia określanego jako SEM, czyli ang. Search Engine Marketing, którego celem jest promocja stron w wyszukiwarce obejmująca także płatne kampanie poprawiające wyniki wyszukiwania. Warto wiedzieć, że największą skuteczność w tym zakresie oferują obecnie rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji, jak Google Ads ze Smartads.

Marketing internetowy to naprawdę fascynująca dziedzina i świetny kierunek rozwoju dla każdego, kto chce zgłębiać wiedzę w obszarze e-commerce i promocji treści w sieci.





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie