Aktualna kategoria: Wiadomości »
16 listopada 2022
» Skuteczny marketing ...
Skuteczny marketing internetowy – co warto wiedzieć o SEO i SEM?

Każda działalność czy biznes potrzebują reklamy – bo jak inaczej potencjalni klienci mieliby się dowiedzieć o tym, co może im zaoferować dana firma? W obecnych czasach podstawowym narzędziem pozyskiwania informacji jest internet, dlatego kluczowe jest zadbanie skuteczny e-marketing gwarantujący widoczność marki w sieci. Czy można i dlaczego warto się go uczyć?
Co to właściwie jest SEO?
Kluczowe działania z zakresu marketingu internetowego, które skupiają się na uwidocznieniu danej marki w sieci, mieszczą się pod pojęciem search engine optimization – w skrócie: SEO. Celem tego procesu jest taka optymalizacja danej strony internetowej, która znacząco wpłynie na widoczność witryny i ruchu na niej na podstawie wyników z wyszukiwarki internetowej. Ponieważ od lat najpopularniejszą wyszukiwarką wśród polskich internautów jest Google (według obecnie dostępnych danych nawet 97%), działania marketingowe w sieci skupiają się na takim zaprezentowaniu witryny, by została uznana za maksymalnie użyteczną dla użytkownika – czyli taką, która dostarczy mu informacji sformułowanych przez niego w formie zapytań czy fraz wpisywanych do wyszukiwarki, ale też jest przyjazna i bezpieczna w użytkowaniu.
Na czym zatem polega proces pozycjonowania i na co zwraca uwagę oprogramowanie rankingujące Google, by uznać witrynę za wartą pokazania w top wyszukiwań pod dane zapytanie? Choć działania algorytmów wyszukiwarki to proces bardzo złożony i dynamiczny, warto wymienić tu kilka podstawowych czynników, które wpływają na indeksowanie stron, czyli ich pozycję w sieci, takich jak:
- dobór właściwych słów kluczowych, poprawność treści i jej zgodność ze słowami-kluczami
Tzw. słowa i frazy kluczowe, zawarte zarówno w tytule strony, opisie, jak i nagłówkach artykułów oraz w samej treści, powinny być ściśle powiązane z daną branżą i zarazem odpowiadać potrzebom użytkowników szukających informacji na dany temat.
- linkowania wewnętrzne i zewnętrzne
Odpowiednie linkowania zastosowane w obrębie wewnętrznej struktury strony ułatwiają poruszanie się po jej zawartości, natomiast linki zewnętrzne do innych, tematycznie powiązanych i bogatych merytorycznie witryn mogą podnieść wiarygodność treści.
- szybkość strony
Roboty indeksujące Google z pewnością będą premiowały też strony, które ładują się szybko i bez opóźnień.
Jakie korzyści przynosi znajomość i stosowanie zasad SEO?
Choć dla wielu osób zasady SEO, przynajmniej na początku, brzmią co najmniej tajemniczo, z pewnością można się ich nauczyć. Jednak samodzielna optymalizacja treści pod wyszukiwarki nie jest prosta, dlatego warto w tej kwestii korzystać z wiedzy specjalistów od śledzenia trendów i narzędzi wpływających na widoczność stron internetowych w internecie. Stawiając na przykład na pozycjonowanie ze SmartAds, zyskujemy profesjonalne wsparcie nie tylko w obszarze analizy trendów i trafnego doboru fraz kluczowych, ale także możemy liczyć na audyt oraz poprawienie strony pod kątem SEO czy monitorowanie i utrzymanie wypracowanych wyników.
SEM – marketing przyszłości?
Działania SEO to część zagadnienia określanego jako SEM, czyli ang. Search Engine Marketing, którego celem jest promocja stron w wyszukiwarce obejmująca także płatne kampanie poprawiające wyniki wyszukiwania. Warto wiedzieć, że największą skuteczność w tym zakresie oferują obecnie rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji, jak Google Ads ze Smartads.
Marketing internetowy to naprawdę fascynująca dziedzina i świetny kierunek rozwoju dla każdego, kto chce zgłębiać wiedzę w obszarze e-commerce i promocji treści w sieci.