Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Coaching

WYŻSZA SZKOŁA EUROPEJSKA im. ks. Józefa Tischnera - Studia Podyplomowe

ul. Westerplatte 11, 31-033 Kraków
tel. (012) 683-24-60; fax (012) 683-24-66
www:   http://www.wse.krakow.pl
e-mail:   wse@wse.krakow.pl
podyplomowe@wse.krakow.pl


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3541 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

Coaching

Obejmują dwa semestry nauki w systemie zaocznym realizowanej w ciągu 200 godzin dydaktycznych. Składają  się z czterech bloków tematycznych, w tym blok, podczas którego słuchacze będą prowadzić sesje coachingowe. Prowadzone są w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, a jedna dwudniowa sesja organizowana jest w trybie sesji wyjazdowej.

Atuty kierunku

  • Program oparty jest na spójnych i sprawdzonych założeniach oraz dobrze określonych ramach koncepcyjnych.
  • Jego autorstwo i opieka merytoryczna należy do GT Mentor (www.gtmentor.pl).
  • Program ma charakter transformacyjny (w opozycji do informacyjnego) -  przewidujemy inspirację, rozwój i zmianę osobistą uczestników.
  • Program umożliwia opanowanie i przećwiczenie prowadzenia coachingu zespołowego, jako wyjątkowej i dopiero zdobywającej popularność formy pracy coacha.
  • W zakresie metod prowadzenia zajęć nacisk położony jest na zróżnicowanie form pracy ze słuchaczami oraz ich jak najdalej idącą aktywizację.
  • Słuchacze otrzymują obszerne materiały dydaktyczne oraz wskazówki bibliograficzne pozwalające utrwalić i rozszerzyć tematykę zajęć akademickich.
  • Liczebność grup jest optymalizowana do rodzaju zajęć i wymagań podejmowanej aktywności.
  • Kadra dydaktyczna składa się z wykształconych i doświadczonych coachów z międzynarodowymi certyfikatami, a dobra praktyka coachingu wzbogacona jest wiedzą i dużą dozą refleksji.   
  • Słuchacze stają się uczestnikami dociekającej wspólnoty ludzi uczących się i rozwijających swoje talenty, a także członkami sieci społecznej ludzi praktykujących coaching.
  • Poza uczestniczeniem w zajęciach rozwijających kompetencje coacha, słuchacze mogą wielokrotnie korzystać z dobrodziejstw coachingu wcielając się w rolę klienta.
  • Absolwenci studiów otrzymują dyplom nowoczesnej i mającej wysokie notowania Uczelni, która jako pierwsza polska szkoła wyższa rozpoczęła kształcenie coachów.  

Dla kogo studia:

Zasadniczym celem coachingu jest czynienie świata lepszym poprzez: rozwijanie ludzi, doskonalenie organizacji, wyłanianie i wspieranie liderów, inicjowanie i doprowadzanie do końca wartościowych przedsięwzięć. Skierowane są zarówno do tych, którzy są zainteresowani traktowaniem coachingu jako swego zawodu, jak i tych, którzy chcą o coaching poszerzyć swoją obecną praktykę zawodową oraz do osób które będą wykorzystywać coaching w budowaniu uczącej się organizacji (Learning Organisation).

Studia adresowane są do:

  • Coachów - praktyków oraz osób aspirujących do takiej roli
  • Trenerów i konsultantów
  • Doradców zawodowych
  • Menedżerów i liderów zainteresowanych rozwojem swoich podwładnych
  • Specjalistów i ekspertów różnych specjalności zainteresowanych dzieleniem się swoimi kompetencjami
  • Osób odpowiedzialnych w organizacjach za rozwój innych ludzi (menedżerowie szkoleń, specjaliści w zakresie rozwoju zawodowego, pracownicy działów personalnych).

Forma zajęć:

  • warsztaty
  • - konsultacje z ekspertami
  • case stadies

Zakres tamatyczny

Blok I - Organizowanie i prowadzenie coachingu - 24 godziny

  • Sylwetka i kompetencje coacha
  • Typy i rodzaje coachingu: indywidualny i zespołowy, osobisty i zawodowy
  • Zastosowanie coachingu w organizacjach
  • Strategia prowadzenia rynkowej działalności coacha
  • Etyka zawodowa coacha
  • Rozwój zawodowy coacha
 

Blok II - Metody pracy coacha - 80 godzin

  • Budowanie relacji i zawieranie kontraktu coachingowego
  • Praca z wartościami i przekonaniami
  • Uzgadnianie celów coachingu
  • Wykorzystywanie pytań w procesie coachingu
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Planowanie działań
  • Techniki twórczego myślenia i rozwiązywania problemów
  • Wzmacnianie motywacji
  • Zadania coachingowe
  • Instrumentarium coacha: skale, testy, kwestionariusze
 

Blok III - Psychologia w praktyce coachingu - 36 godzin

  • Poznawcze funkcjonowanie człowieka
  • Dynamika grup i zespołów
  • Psychologia zmiany osobistej i rozwoju
  • Programowanie neurolingwistyczne (NLP)

Blok IV - Praktyka sesji coachingu - 52 godziny
Podczas zajęć w ramach bloku 4 słuchacze będą prowadzić sesje coachingowe, uczestniczyć w nich i nabywać realnych, zróżnicowanych doświadczeń w pracy coacha.

  • Praktyka sesji coachingu: coaching indywidualny osobisty
  • Praktyka sesji coachingu: coaching indywidualny zawodowy
  • Praktyka sesji coachingu: coaching zespołowy

Zaliczenie - 8 godzin
Egzamin teoretyczny oraz praktyczny.

Wykładowcy

Krzysztof Biel - Trener, konsultant i wykładowca, członek zespołu trenerskiego Wszechnicy UJ; posiada certyfikat Team Coacha (Erickson College). Jego doświadczenie szkoleniowe obejmuje zarówno pracę ze studentami, słuchaczami studiów podyplomowych jak i liczne treningi realizowane dla pracowników przedsiębiorstw. Doradca i konsultant  w zakresie organizacji i prowadzenia szkoleń dla biznesu, współautor systemu oceny jakości pracy dydaktycznej trenerów i nauczycieli akademickich. Twórca i realizator filmów szkoleniowych, a także innych materiałów multimedialnych; autor publikacji dotyczących ich stosowania w dydaktyce oraz badań nad jakością i efektywnością kształcenia. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności interpersonalnych, w szczególności komunikacji w sytuacjach trudnych, pracy zespołowej i rozwiązywania konfliktów; ma doświadczenie w budowaniu zespołów trenerskich i nauczycielskich.

dr Krzysztof Brocławik - Opiekun merytoryczny kierunku Doktor psychologii. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Adiunkt w Instytucie Psychologii WSB - NLU w Nowym Sączu. Stały współpracownik i wykładowca Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Instytutu Psychologii UJ i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Współwłaściciel firmy szkoleniowej: Grupa Trenerska Mentor. Posiada certyfikat trenera zarządzania Office of Personal Managent (USA) oraz certyfikaty Thames Valley University w Londynie w zakresie doradztwa i oceny, oraz treningu i rozwoju. Brał udział w wielu międzynarodowych projektach takich jak: "Szkoła w społeczeństwie demokratycznym" - wspólne przedsięwzięcie MEN i Ohio State University, Columbus Ohio USA, "Wyobraźnia strategiczna w procesie podejmowania decyzji", przygotowywany przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej i Maryland State University, USA, "Executive leadership", realizowany we współpracy pomiędzy Canadian Center for Management Development, Ottawa, Kanada i Krajową Szkołę Administracji Publicznej, "Case Project for Central and Eastern Europe", realizowany przez Cascade Center for Public Service Uniwersity of Washington. Zainteresowania zawodowe to: dynamika małych grup i zespołów, rozwijanie kreatywności, nauczanie metodą studium przypadku, przywództwo, zachowania organizacyjne oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. Jest zwolennikiem aktywizujących metod nauczania.

Marta Czepukojć - Trenerka i konsultantka zarządzania. Socjolożka, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, zdobywała także wiedzę na Uniwersytecie Warszawskim w ramach programu wymiany studentów "Most". Absolwentka Szkoły Trenerów Zarządzania Stowarzyszenia Matrik w Krakowie. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydany przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications z Wielkiej Brytanii. Absolwentka rocznego kursu Psychologii Zorientowanej na Proces w ramach Akademii POP w Warszawie. Aktualnie uczestniczka rocznej Szkoły Trenerów i Psychoterapeutów w Instytucie Terapii Gestalt z Krakowa. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych "Akademia Umiejętności Trenerskich" w oddziale sopockim Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, oraz na studiach podyplomowych "Trener biznesu i Organizator Szkoleń" w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Jej głównym obszarem działania jest rozwój osobisty i zawodowy - poprzez realizację szkoleń, warsztatów oraz pracę coachingową. Od kilku lat realizuje projekty szkoleniowe dla pracowników specjalistycznych oraz kadry menedżerskiej sektora prywatnego: firm usługowych i produkcyjnych oraz sektora publicznego: instytucji finansowych. W pracy jako Specjalistka ds. Szkoleń, Trenerka - Konsultantka w firmie szkoleniowo-doradczej Postero, zdobyła bogate doświadczenie z zakresu kontaktu z klientem, zarządzania projektami, zarządzania zespołem oraz współpracy zespołowej.

Pozostałe informacje

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry i obejmują 200 godzin zajęć.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
Jeden ze zjazdów odbywa się w formie wyjazdowej.

Rozmowa kwalifikacyjna
W procesie rekrutacyjnym przewidziany jest udział kandydatów w rozmowie kwalifikacyjnej.

Sposób sprawdzania efektów nauczania:
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • Aktywny udział w zajęciach, ćwiczeniach i pracach indywidualnych oraz grupowych. 
  • Zaliczenie poszczególnych przedmiotów poprzez wykonywanie zadań domowych (prac  zaliczeniowych) w uzgodnionych z prowadzącymi terminach. 
  • Zdanie egzaminu końcowego, który będzie się składał z części teoretycznej (ocena nabytej podczas studiów wiedzy) i praktycznej (ocena sposobu przeprowadzenia sesji coachingowej).
 

Czesne: 6700 zł (dwa semestry)
Opłata rekrutacyjna
wpisowe: 150 zł (wnoszone przy składaniu dokumentów)
opłata: 150 zł (wpłacane po pozytywnym przejściu przez rozmowę kwalifikacyjną)

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie