Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Przedszkole Specjalne "Orzeszek"

os. B. Chrobrego 6, 60-681 Poznań
tel. (61) 822-51-51
www:   http://www.orzeszek.prv.pl
e-mail:   przedszkole@orzeszek.org.pl


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2644 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

PRZEDSZKOLE SPECJALNE
ORZESZEK
dla dzieci niepełnosprawnych,
wymagających ciągłej
opieki

Przedszkole specjalizuje się w prowadzeniu rozmaitych terapii psycho-ruchowych dla dzieci niepełnosprawnych, organizuje sesje terapeutyczne, szkolenia i warsztaty. Wśród metod wykorzystywanych w placówce znajdują się:

  • Metoda Pëto - istotę metody stanowi połączenie usprawniania leczniczego, psychopedagogicznego oraz różnych form adaptacji społecznej. Głównym zaś jej celem jest przygotowanie niepełnosprawnego dziecka do samodzielnego życia.
  • Metoda Faya - metoda hipotetycznie zakłada, że rozwój ruchowy dziecka przebiega etapami. W czasie usprawniania metodą Faya korzysta się dodatkowo ze środków służących obniżaniu spastyczności oraz pomocnych w opanowaniu mimowolnych ruchów. Ćwiczenia w metodzie są trudne i wymagają wielokrotnego powtarzania w ciągu dnia.
  • Metoda Domana - głównym założeniem metody jest określenie możliwości i sposobów wielokierunkowego wpływania w czterech sferach dotyczących rozwoju ruchowego, fizycznego, intelektualnego i emocjonalno-społecznego
  • Metoda SI (Sensory Integration) - metoda ta polega na integracji czynności zmysłów z właściwą reakcją ruchową.
  • Metoda Sherbourne - celem metody jest wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka i korekcja jego zaburzeń z wykorzystaniem wielozmysłowej stymulacja psychomotoryczna i społecznej, opartej o ruch, jako czynnik wspomagania
  • Metoda Knill'a - metoda ta to próba wykorzystania osiągnięć psychologii rozwojowej do pracy z tymi wszystkimi, którzy niezależnie od wieku i przyczyny zaburzeń nie nawiązują kontaktu z najbliższym otoczeniem.
  • Hipoterapia - metoda ta stanowi "proces usprawniania psychoruchowego dzieci, młodzieży i dorosłych z różnymi schorzeniami i zaburzeniami rozwojowymi" przy wykorzystaniu obecności koni i elementów nauki jazdy konnej.
  • Metoda Gimnastyki Rytmicznej A.M. Kniessów - jest to rodzaj gimnastyki twórczej polegającej na nieustannym poszukiwaniu nowych form i rodzajów ruchu. Stale eksperymentuje się tu z nowymi środkami wyrazu: ruchowymi, słuchowymi, wzrokowymi.
  • Metoda Malowania Dziesięcioma Palcami (Finger Painting) - wykorzystuje się tu naturalną skłonność dzieci do bawienia się w substancjach o konsystencji błota .Podczas terapii tą metodą instruuje się dokładnie dziecko co ma robić. Otrzymuje ono duży arkusz papieru i farby, a jego zadaniem jest namalowanie jakiegoś obrazka. Pozostawia mu się zupełną swobodę. Malowanie odbywa się dłońmi i palcami.
  • Chromoterapia - jest to metoda polegająca na stosowaniu barw; w pracy z uczniami z upośledzeniem umysłowym stosuje się barwne naświetlania części lub całego ciała; dla potrzeb tej metody stosuje się lampy halogenowe.
  • Metoda "Symboli Dźwiękowych" - metoda ta stanowi formę zajęć o charakterze terapeutycznym. Nie jest to jednak muzykoterapia. Ze względu na występujący w niej element ruchu i muzyki może stanowić rodzaj usprawniania psychoterapeutycznego.

HISTORIA PRZEDSZKOLA

Przedszkole Specjalne "Orzeszek" powstało w 1990 r. początkowo jako Ośrodek Rehabilitacyjny dla Dzieci "Orzeszek" o od 07.03.1995 r. jako niepubliczne Przedszkole Specjalne "Orzeszek". (wpis do ewidencji Kuratorium Oświaty nr 32/95). Przedszkole założyła grupa wówczas jeszcze studentów, którzy chcieli otworzyć placówkę dla tej grupy dzieci, które nie miały szans na przyjęcie gdziekolwiek z powodu ich ciężkiego stanu fizycznego i upośledzenia umysłowego. Inicjatywę kilku osób zgodziło się firmować i wspierać Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Zespołem Downa pomimo, iż placówka nasza nie jest przeznaczona dla dzieci z zespołem Downa. Tak zostało do dziś - "Orzeszek" jest placówką społeczną, którego organem założycielskim jest właśnie to Stowarzyszenie. Gdy zaczynaliśmy naszą działalność, nie zdawaliśmy sobie sprawy, że to co robimy jest wyjątkowe. Nikt przed nami nie próbował prowadzić specjalistycznej terapii dzieci ze złożoną wieloraką niepełnosprawnością.

NASI PODOPIECZNI

Naszymi podopiecznymi były i są dzieci z różnorodnymi schorzeniami neurologicznymi i genetycznymi np. porażeniem mózgowym, zespołem Westa, Zespołem Hallervordena - Spatza, mukopolisacharydozą, embriopatią poróżyczkową, wodogłowiem, małogłowiem itp. Są to dzieci w większości leżące, nie mówiące, nie kontrolujące potrzeb fizjologicznych, wymagające karmienia i zabiegów pielęgnacyjnych.

NASZE PRZEDSZKOLE PLACÓWKĄ SZKOLENIOWĄ

Nasze próby terapii tej grupy dzieci zostały zauważone. W 1995 r. jako dyrektor przedszkola zostałem zaproszony na roboczą naradę do Ministerstwa Oświaty, gdyż planowano objąć tą grupę dzieci terapią będącą dla nich sposobem realizacji obowiązku szkolnego. Owocem tej narady była wieloletnia współpraca z Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej. "Orzeszek" stał się placówką szkoleniową dla specjalistów pracujących lub zamierzających pracować z dziećmi z głębokim stopniem upośledzenia umysłowego. Do dzisiaj przeszkoliliśmy kilkaset osób z całej Polski. Wydawaliśmy w fachowej prasie artykuły a także film instruktażowy. W 1999 r. ukazała się książka "Rozwój daje radość - Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim" W roku 2002 książka "Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego" oraz skale obserwacyjne dla dzieci w wieku rozwojowym od urodzenia do piątego roku życia. Pomagamy więc nie tylko bezpośrednio naszym podopiecznym ale także, mam nadzieję, specjalistom pracującym w Polsce z tą grupą dzieci.

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy placówkę do skorzystania z pełnej reklamy.
Skontaktuj się z redakcją katalogu,
ustal atrakcyjne warunki współpracy.




Ilość odwiedzin katalogu szkół:
wrzesień 2014 - 1.760.993
październik 2014 - 1.807.983
listopad 2014 - 1.782.702
styczeń 2015 - 2.003.589

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie