Nasza Szczęśliwa Szkoła to kraina twórczości, w której każdy uczeń może być artystą na miarę Picassa... Proponowane aktywności twórcze odkrywają drzemiące w Naszych Uczniach talenty, pasje i zainteresowania. Tym samym przyczyniają się do spełniania najskrytszych marzeń, odnoszenia sukcesów i bycia kimś naprawdę wyjątkowym. Przyjmujemy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z autyzmem.
Edukacja
Jesteśmy szkołą, której uczniowie mają zapewnione dobrze zorganizowane zajęcia dydaktyczne, prowadzone przez aktywną, dobrze przygotowaną kadrę podnoszącą swoje kwalifikacje i wzbogacającą warsztat pracy. Wysiłki szkoły i domu są w pełni skoordynowane, a rodzice są najlepszymi i aktywnymi sojusznikami pedagogów w procesie wychowawczym. Baza szkoły jest systematycznie modernizowana i wyposażana, co pomaga efektywnie kształcić i doskonalić umiejętności uczniów.
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizują "Program Nauczania Szkoły Podstawowej Specjalnej dla Uczniów z Upośledzeniem Umysłowym w Stopniu Lekkim".
W naszej szkole realizujemy program "Przyjaciele Zippiego".
Reedukacja
Zajęcia reedukacyjno - terapeutyczne ukierunkowane są na pracę z dziećmi, które na skutek różnych deficytów rozwojowych wymagają indywidualnego traktowania, wspierania w rozwoju oraz systematycznej pomocy w przezwyciężaniu trudności szkolnych.
Na zajęciach realizowane są następujące cele:
-
stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka
- korygowanie najbardziej zaburzonych sfer rozwojowych dziecka
- usprawnianie technik szkolnych (czytanie, pisanie, umiejętności matematyczne)
- wyrabianie właściwej motywacji do nauki
- rozwijanie mocnych stron dziecka
- kształtowanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych dziecka
Nauczyciel reedukator dla każdego ucznia konstruuje indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny oparty na rzetelnej diagnozie pedagogicznej. Indywidualnie dobiera treści, metody i formy pracy z dzieckiem. Realizując program ściśle współpracuje z wychowawcą, nauczycielami uczącymi, z psychologiem szkolnym, terapeutami, domem rodzinnym dziecka.
Integracja Sensoryczna
Twórczynią metody integracji sensorycznej (ang. SI Sensory Integration) jest psycholog i terapeutka zajęciowa dr A. Jean Ayres, pracująca na Uniwersytecie Kalifornijskim. Jean Ayres integrację sensoryczną zdefiniowała jako proces, dzięki któremu mózg otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów odpowiada adekwatną reakcją. Jeśli w tym systemie występują zakłócenia, mózg nie jest w stanie inicjować prawidłowej reakcji. Nieprawidłowości w ciągu całego tego procesu mogą występować na poziomie odbioru bodźców przez receptor, na poziomie identyfikacji bodźca w mózgu lub na poziomie łączenia informacji z innymi.
Skomplikowany proces integracji sensorycznej odbywa się na 4 poziomach, z których wcześniejszy stanowi bazę do rozwoju następującego po nim. Stąd też, jakiekolwiek nieprawidłowości na wcześniejszym poziomie, mają bezpośredni wpływ na rozwój kolejnych funkcji.
|