Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Szkoła Podstawowa nr 41 Specjalna

ul. M. Konopnickiej 3, 41-800 Zabrze
tel/fax (32) 271-02-15
www:   http://www.sp41s.zabrze.pl
SP 41 Specjalna na Facebooku
e-mail:   szkola@sp41s.zabrze.pl
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 14934 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność
Twojej jednostki!)
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie


ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY DLA DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

- dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową
- dla dzieci z niepełnosprawnością
  intelektualną (upośledzenie umysłowe
  stopnia umiarkowanego i znacznego)

- dla dzieci z autyzmem oraz
  niepełnosprawnością sprzężoną

- dla dzieci w wieku od 2,5 do 10 roku
  życia


WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU

- od momentu wykrycia niepełnosprawności
  do czasu gotowości rozpoczęcia nauki
  w szkole


PUNKT INFORMACYJNO-KONSULTACYJNY DLA RODZICÓW

 

SZKOŁA PODSTAWOWA Nr 41

- dla uczniów niepełnosprawnych
  intelektualnie w stopniu lekkim
  z autyzmem, umiarkowanym, znacznym,
  głębokim oraz niepełnosprawnościami
  sprzężonymi

- indywidualne programy edukacyjno -
  terapeutyczne ustalone dla każdego
  ucznia

- opieka logopedyczna, psychologiczna,
  pedagogiczna, rewalidacja ruchowa

- duża ilość zajęć rewalidacyjnych oraz
  zajęć dodatkowych

- nauka pływania dla osób
  niepełnosprawnych (metoda Hallwick)

- biofeedback
- integracja sensoryczna
- terapia logopedyczna
- terapia behawioralna

ODDZIAŁY GIMNAZJALNE

- dla uczniów z niepełnosprawnością
  intelektualną w stopniu umiarkowanym,
  znacznym, głębokim, z autyzmem oraz
  innymi niepełnosprawnościami w rozwoju

- zajęcia edukacyjno-terapeutyczne
- zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze
- hipoterapia
- dogoterapia
- zajęcia dodatkowe, koła zainteresowań
- opieka w świetlicy

Nasza szkoła nie tylko usprawnia i wspiera rozwój intelektualny uczniów, ale także jest miejscem, gdzie w pełni może rozwijać się emocjonalnie, czuć się bezpiecznie i rozwijać poczucie własnej wartości.


Szkoła Podstawowa nr 41 Specjalna w Zabrzu jest miejscem stworzonym specjalnie dla potrzeb, edukacji i rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim z autyzmem oraz innymi niepełnosprawnościami w rozwoju. Jesteśmy nowoczesną, bezpieczną, przyjazną uczniowi szkołą z wysoko wyspecjalizowaną kadrą pedagogiczną.


   Posiadamy:
  • sale lekcyjne atrakcyjnie urządzone i dostosowane do potrzeb dzieci niepełnosprawnych
  • nowocześnie wyposażoną pracownię komputerową
  • salę gimnastyczną wyposażoną w bezpieczny i profesjonalny sprzęt sportowy
  • salę rewalidacji ruchowej wyposażoną w profesjonalny sprzęt rehabilitacyjny
  • salę doświadczania świata
  • salę relaksacyjną utworzoną na potrzeby uczniów wymagających specyficznych warunków terapii i edukacji
  • pracownię gospodarstwa domowego
  • spełniający wszelkie wymogi bezpieczeństwa plac zabaw zrealizowany w ramach programu „Radosna Szkoła”
  • pracownię zajęć technicznych
  • pracownię muzyczną
  • świetlicę szkolną
  • stołówkę
  • gabinety: logopedyczny, psychologiczny, pielęgniarski
  • baza lokalowa bez barier architektonicznych


Dlaczego warto uczyć się w Szkole Podstawowej nr 41 Specjalnej w Zabrzu
  • poziom nauczania i metody przekazywania wiedzy dostosowane są do rzeczywistych, indywidualnych możliwości każdego ucznia
  • pobyt w szkole to czas w pełni bezpieczny i komfortowy dla uczniów dzięki stałej opiece medycznej, obecności personelu pomocniczego (kl. 1-6), opiece świetlicowej (od godz. 7:00 do 16:00)
  • szkoła zapewnia zwiększoną liczbę zajęć rewalidacyjnych
  • szkoła zapewnia szeroką ofertę zajęć dodatkowych
  • w szkole działa wiele kół zainteresowań
  • zapewniamy wsparcie wychowawcze zarówno pedagoga jak i psychologa oraz wychowawców.
  • nasze środowisko szkolne sprzyja nawiązywaniu przyjaźni z rówieśnikami

KADRA PEDAGOGICZNA

W naszej placówce pracuje wysoko wyspecjalizowana kadra pedagogiczna w zakresie: oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej, autyzmu, psychologii, logopedii, rehabilitacji. W klasach od I do VI pracują osoby, które są pomocami nauczyciela. Pełnią funkcje opiekuńczo - pielęgnacyjne, pomagają przy posiłkach, towarzyszą przy wyjściach poza teren szkoły, w wycieczkach, imprezach sportowych. Dzięki ich pracy uczniowie są pod stałą opieką, co gwarantuje ich bezpieczeństwo, a w efekcie brak wypadków w szkole. Przez co rodzice oceniają placówkę jako bardzo bezpieczną. Inna grupa pracowników dba o czystość i estetykę placówki.

Wychowawcy i nauczyciele stosują skuteczne metody nauczania wypracowane na podstawie długoletniej praktyki:
 
  • pedagogikę zabawy metodą KLANZA
  • metodę integracji sensorycznej
  • symultaniczno-sekwencyjną metodę nauki czytania wg Jagody Cieszyńskiej
  • EEG - Biofeedback
  • stymulację audio-psycho-lingwistyczną (Tomatis)
  • metodę Hallwick w nauce pływania osób niepełnosprawnych
  • metodę ruchu rozwijającego W. Sherborne
  • metodę dobrego startu M. Bogdanowicz
  • "Świadomość ciała, kontakt i komunikacja" - program aktywności M.C.Knillów
  • Hallwick

TERAPIA W WODZIE

W ZSS nr 41 odbywa się terapia w wodzie. Zajęcia prowadzone są przez fizjoterapeutę i nauczyciela wspomagającego w obecności rodzica/ opiekuna. W zajęciach na basenie może uczestniczyć każdy kto posiada zgodę lekarza do tego typu zajęć (brak przeciwwskazań). Na zajęciach uczymy jak zachować się w szatni, wejść i wyjść do basenu, prawidłowo oddychać w wodzie, uczymy podstawowych umiejętności w wodzie.

Terapia w wodzie wpływa na:
  • wzmocnienie wybranych grup mięśniowych
  • poprawę ruchomości stawów
  • poprawę i doskonalenie reakcji równoważnych
  • obniżenie lub wzmocnienie napięcia mięśniowego
  • obniżenie dolegliwości bólowych
  • poprawę ogólnego stanu psychomotorycznego
  • zwiększenie relaksacji
  • korekcję postawy

Terapia w wodzie jest skutecznym środkiem pozwalającym na nawiązanie kontaktu między terapeutą a pacjentem, rodzicem a dzieckiem.

HIPOTERAPIA

Hipoterapia jest jedną z najbardziej naturalnych metod terapii z osobą niepełnosprawną intelektualnie i ruchowo oraz dzieci z autyzmem.

Zajęcia prowadzone są systematycznie w Ośrodku Jeździeckim w Zbrosławicach. Kilkuosobowe grupy uczestników terapii dowożone są autobusem. Hipoterapią objęci są uczniowie z ZSS NR 41 oraz uczestnicy świetlicy terapeutycznej.


Zajęcia hipoterapii są bezpłatne dla wszystkich uczniów naszej szkoły.

DOGOTERAPIA

Dogoterapia to metoda wykorzystująca psy w rehabilitacji osób niepełnosprawnych, chorych, samotnych i starszych. Główne działanie tego rodzaju terapii kontaktowej polega na nawiązaniu psychicznej więzi ze zwierzęciem, co przyspiesza leczenie i ułatwia przejście choroby W naszej placówce psy wspomagają proces rehabilitacji naszych podopiecznych. Kontakt z czworonogiem sprawia, że nasze dzieci stają się bardziej pewne siebie i otwarte w kontakcie. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w godzinach rannych. Polegają one na zabawach z psem, spacerach po sali, karmieniu, przytulaniu, głaskaniu psa. Opiekun psa zawsze jest obecny podczas zajęć i czuwa nad swoim czworonogiem. Zajęcia dogoterapii są bezpłatne dla wszystkich uczniów naszej szkoły.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU

Na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju przyjmowane są dzieci na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów), posiadających aktualną opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydanym przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną oraz dokument organu prowadzącego skierowany do dyrektora szkoły w sprawie zapewnienia zajęć.

Wczesne wspomaganie rozwoju to oferta zajęć dla dzieci i rodziców. Uczestnikami zajęć są dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do czasu gotowości rozpoczęcia nauki w szkole. Z dzieckiem i jego rodziną pracuje zespół specjalistów. Rodzice otrzymuję porady, wskazówki i niezbędną pomoc.

Celem wczesnego wspomagania rozwoju prowadzonego w naszej placówce jest pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka w stopniu, który pozwala na podjęcie nauki w wybranej przez rodzica szkole (masowej, integracyjnej lub specjalnej). Większość naszych podopiecznych wyrównuje opóźnienia rozwojowe z którymi do nas trafia.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie