Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz lekcji - Meine Hauspflichten

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4460 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Scenariusz lekcji


Przedmiot: Język niemiecki

Temat: Meine Hauspflichten.

Klasa: VI


Cel ogólny: Dzień powszedni w domu – zapoznanie z obowiązkami domowymi.

Wiadomości

uczeń zna:

  • słownictwo dotyczące obowiązków domowych

Umiejętności

uczeń potrafi:

  • nazywać poszczególne czynności – obowiązki domowe ( swoje i innych członków rodziny

  • stosować w zdaniu czasowniki modalne ,,sollen” i ,,müssen”

Postawy:

  • angażowanie się w życie rodzinne

  • właściwy podział obowiązków domowych

Metody: praktyczna, ćwiczeń słownikowych i dramowych

Środki dydaktyczne: karteczki z nazwami obowiązków domowych ( ,,Gry i zabawy językowe dla klas IV – VI der, die, das neu” str. 81, 82 ), plansze przedstawiające rodzinę w różnych sytuacjach życia codziennego.


Przebieg lekcji

Wprowadzenie

  1. Czynności organizacyjne.

  2. Sprawdzenie zadania domowego.

  3. Rozgrzewka językowa – uczniowie odpowiadają, co powinni robić w szkole.

  4. Zapoznanie z tematem lekcji. Zapis na tablicy.


Prezentacja i semantyzacja nowego materiału językowego

1. Nazywanie czynności przedstawionych na planszach.

  1. Zapisanie wymienionych czynności – obowiązków domowych w formie asocjogramu.


Faza ćwiczeń

Zabawa językowa z podziałem na dwie grupy – przedstawianie obowiązków domowych ( pantomima ). Uczniowie z danej grupy losują karteczki z nazwami czynności i przedstawiają je grupie przeciwnej, której zadaniem jest odgadnięcie nazwy czynności i podanie jej w zdaniu z czasownikiem modalnym ,,sollen” np.

Du sollst Blumen gießen.


Podsumowanie

  1. Cwiczenie podsumowujące – przydział obowiązków w rodzinie. Uczniowie otrzymują karteczki z nazwami członków rodziny i nazwami czynności. W parach łączą obowiązki z osobami i informują, co kto musi robić np.Die Mutter muss kochen.

  2. Przepisanie asocjogramu do zeszytu.

  3. Zadanie domowe: a. Was sollst du zu Hause machen? ( poziom podstawowy )

b. Welche Hauspflichten hat deine Familie ? ( poziom ponad-

podstawowy).

Opracowała: Jolanta Miszke



Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie