Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozkład materiału z języka niemieckiego dla kl. III szkoły podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3807 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Rozkład materiału opracowany na podstawie programu DKW - 4014 - 7 / 99, w oparciu o podręcznik i zeszyt ćwiczeń L. Halej, M. Kozubskiej, E. Krawczyk „Eins, zwei, drei” dla klasy III, przy jednej godzinie języka niemieckiego w tygodniu.

ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA
  • Przedmiot: j. niemiecki
  • Klasa: III 
  • Nr programu: DKW - 4014 - 7 / 99
  • Nauczyciel: Janusz Gałasiewicz
  • Rok szkolny: 2003/2004
  • Ilość godzin w tygodniu: 1


Tematy lekcji Wzorce zdaniowe (słownictwo) Pomoce
1. Przypomnienie wiadomości z klasy II. Zapoznanie z kryteriami oceniania.
    Wer bist du? Wo wohnst du? Wie alt bist du? Was machst du? obrazki przedstawiające różne pory dnia, nagrania – piosenki „Ich backe Kuchen”, "In der Schule", ... materiały kserograficzne,
    2. Das Jahr. Wprowadzenie nazw pór roku. Powtórzenie nazw kolorów.
    ilustracje pór roku, [C3,4]
    3. "Es war eine Mutter" Wprowadzenie nowego słownictwa związanego z piosenką. Der Frühling bringt Blumen. nagranie magnetofonowe, [P5, C6,5]
    4. "Es war eine Mutter" Utrwalenie słownictwa z piosenki.
    nagranie, wiersz zapisany za pomocą obrazków
    5. Wetter. Wprowadzenie nazw zjawisk atmosferycznych. Die Sonne scheint. Es ist warm. Es ist kalt. Es regnet. Es schneit. ilustracje - mapy pogody, [C8/8, 9/10]
    6. Der Herbst. Wprowadzenie słownictwa związanego z jesienią. bunte Blätter, Kastanien, die Vögel; Der Wind weht. Pferde, Katzen ilustracje, liście, kasztany, kwiaty [P11 - ilustracja]
    7. Wprowadzenie słownictwa związanego z piosenką "Kastanien-Blues". Tage werden kürzer. nagranie, tekst piosenki zapisany za pomocą obrazków, [P11, C15]
    8. "Kastanien-Blues". Utrwalenie słownictwa z piosenki. Praca z programem multimedialnym.
    nagranie, program multimedialny, [P11, C17, 16]
    9. Dialog "Ich gehe in die Schule." Nazwy przyborów szkolnych. Spielen wir? Ich kann nicht. Warum?; schon; Was ist das? das Buch, das Heft, der Kuli, der Bleistift, der Radiergummi komiks, przybory szkolne, wierszyk „In der Schule” (kl.II), [P13, C18]
    10. Powtórzenie i utrwalenie materiału związanego z tematem jesień.
    obrazki, nagrania, [C21, 22]
    11. Der Winter. Wpro­wa­dzenie słownictwa związanego z zimą. der Schneemann, es schneit, es ist kalt, Schneeballschlacht ilustracje, [C23, 24]
    12. Christbaumschmuck. Ozdoby choinkowe der Stern, die Glaskugel, die Kette, die Kerze, die Nuss, das Lametta, das Bonbon ozdoby choinkowe, [P18, C26]
    13. Schneemann–Rock'n Roll. Wprowadzenie słownictwa związanego z piosenką. im Garten, der Hahn nagranie, ilustracje, [P16]
    14. Schneemann–Rock'n Roll. Utrwalenie słownictwa z piosenki.
    tekst piosenki zapisany za pomocą obrazków, nagranie, [P16]
    15. Im Winter. Nazwy zimowych zabaw. Ich rodle gern. Ich fahre Schi, laufe Schlittschuh, baue einen Schneemann. obrazki, [P17, C25]
    16. Comics. Uzupełnianie komiksów.

    17. Powtórzenie i utrwale­nie materiału doty­czą­cego tematu zima.
    obrazki, nagrania
    18. Der Frühling. Wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną. die Vögel (Die Blumen blühen.) Die Bäume werden grün. Wir feiern Ostern. ilustracje
    19. Piosenka "Der Früh­­ling" Utrwalenie słownictwa oraz poznanych struktur językowych w piosence. Wir laufen in den Garten. nagranie, tekst piosenki zapisany za pomocą obrazków, [P20, C36, 37]
    20. Frohe Ostern! Słownictwo związane z Wielkanocą. das Osterei, der Osterhase, der Ostrerstrauß ilustracje, [C53, 42, 43, 47, 46]
    21. Was machen die Kinder im Frühling? Wprowadzenie nowego słownictwa. Plastyczna konkretyzacja. Ich fahre Rad. Ich spiele Fußball. Ich spiele Verstecken. Ich pflücke Blumen. Ich pflanze Bohnen. obrazki, [P20, C39]
    22. Was machen die Kinder im Frühling? Utrwalenie poznanego słownictwa w dialogach. Ich schaukle. Ich spiele im Sandkasten. obrazki, [P21, C39, 40]
    23. Nazwy czynności. Czasowniki w 3 osobie liczby pojedynczej. Er schwimmt, taucht, klettert, rutscht, bleibt zu Hause, geht in die Schule, spielt Fußball. obrazki, [P6]
    24. Czynności - poszerzenie słownictwa.
    obrazki, nagranie, [P7, C7,8]
    25. Co robisz w poszczególnych porach roku? Utrwalenie nazw czynności.
    [C9,10]
    26. Was machen sie? Czasowniki w 3 osobie liczby mnogiej. Sie fahren Rad, springen Seil, schaukeln, singen. obrazki, [P8,9, C11]
    27. „Komm, wir gehen in den Park.” Rysowanie komiksu.
    ilustracje, [P8,9, C13,12]
    28. Muttertag. Wierszyk na Dzień Matki. Nazwy kwiatów. Meiner Mutter schenk' ich viele Rosen, Nelken und Jonquille. ilustracje, nagranie, [P25, C38, 49, 50]
    29. Das esse ich gern. Przypomnienie nazw owoców i warzyw. Apfel, Traube, Birne, Kirschen, Pflaume, Tomate, Erbsen, Petersilie, (Melone) nagranie magnetofonopwe, [C51, 52]
    30. Ćwiczenia powtórze­niowe.

    obrazki, nagrania, [C53, 54]
    31. Der Sommer. Wprowadzenie słownictwa związanego z latem. Sonne, Fluss, Meer, am Strand, Sand, Brief, Sommerferien obrazki, [P27]
    32. Sonne, liebe Sonne. Poszerzenie słownictwa związanego z latem. Wir fahren ans Meer. Wir schwimmen in dem Fluss. Wir spielen gern am Strand. tekst piosenki zapisany za pomocą obrazków, nagranie, [P27, C55, 56]
    33. Sonne, liebe Sonne. Utrwalenie słownictwa z piosenki.
    nagranie, obrazki, [P27]
    34. Wir fahren in die Ferien! Nazwy części garderoby. das T-Shirt, die Hose, die Socken, die Schuhe, die Shorts, der Rock, das Kleid ilustracje, [P28, C57]
    35.Wir fahren in die Ferien! Utrwalenie.
    die Sonnenbrille, der Badeanzug, die Badehose, die Schwimmflossen, die Badekappe ilustracje, [C58]
    36. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z zakresu klasy trzeciej. utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych ilustracje, poznane przedmioty

    Rozkład materiału opracowany na podstawie programu DKW - 4014 - 7 / 99, w oparciu o podręcznik [P] i zeszyt ćwiczeń [C] L. Halej, M. Kozubskiej, E. Krawczyk „Eins, zwei, drei” dla klasy III, przy jednej godzinie języka niemieckiego w tygodniu.

    Janusz Gałasiewicz

    Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie