Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Prawdziwa przyjaźń

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 747 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
SCENARIUSZ LEKCJI GODZINY WYCHOWAWCZEJ
PRZEPROWADZONEJ W KLASIE SZÓSTEJ

Jedna jednostka lekcyjna

Opracowała Anna Lasko SP Alojzów



Temat: Czy istnieje prawdziwa przyjaźń?



Cele:
Uczeń:
• rozumie na czym polega prawdziwa przyjaźń;
• rozumie czytany tekst;
• potrafi określić znaczenie symboliki Lisa;
• umiejętnie korzysta ze „ Słownika języka polskiego”

Metoda: mapa mentalna, poszukująca, ćwiczeń praktycznych.

Środki dydaktyczne: „ Słownik języka polskiego”, fragment utworu Antoine de Saint Exupery’ego pt. „ Mały Książę”, kartki, markery.


Przebieg lekcji:

1. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat stosunków międzyludzkich ukierunkowane poleceniami i pytaniami nauczyciela:

• Jakie uczucia łączą ludzi, a jakie dzielą?
• Co rozumiemy przez słowo „ przyjaciel”?
• Kto jest „fałszywym przyjacielem”?
• Czy potraficie wymienić utwory literackie, w których jest mowa
o przyjaźni?

2. Konfrontacja wypowiedzi uczniów z hasłem słownikowym. Odszukanie i odczytanie w „Słowniku języka polskiego” znaczenia słowa „przyjaciel”.

* przyjaciel- 1. człowiek pozostający z kimś w bliskich, serdecznych stosunkach, żyjący z kimś w przyjaźni, darzony zaufaniem;
2. człowiek okazujący komuś lub czemuś swoją sympatię, sprzyjający czemuś; zwolennik, miłośnik, protektor”

3. Zapoznanie uczniów z 21. rozdziałem „ Małego Księcia” Antoine de Saint Exupery.



4. Wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu:
• Od kogo Mały Książę nauczył się przyjaźni?
• Kim jest Lis i czego nauczył Małego Księcia?
• Co to znaczy „ stworzyć więzy”?
• Czy „ posiadając” przyjaciela musimy się liczyć z pewnymi konsekwencjami?

5. Praca indywidualna. Uczniowie na karteczkach udzielają odpowiedzi na pytania:
- Jakie wartości budują przyjaźń?
- Czym jest prawdziwa przyjaźń?
Następnie przyklejają odpowiedzi na arkuszu:


PRAWDZIWA PRZYJAŹŃ TO...

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie