Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przewodniki i izolatory. Pomiar przewodnictwa elektrycznego substancji.

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3490 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Cele nauczania:
Uczeń wie:
- co to jest przewodnik i izolator elektryczny
- w jaki sposób można sprawdzić doświadczalnie czy ciało jest izolatorem czy przewodnikiem elektrycznym
Uczeń potrafi:
- zbudować prosty obwód elektryczny
- ustalić na drodze doświadczalnej czy ciało jest izolatorem czy przewodnikiem elektrycznym
- zaplanować i wykonać proste doświadczenie fizyczne
- sformułować wnioski z przeprowadzonego doświadczenia
- pracować w zespole

Środki dydaktyczne:
przewody elektryczne, baterie, żaróweczki, encyklopedie, podręczniki, przygotowane przez nauczyciela teksty przewodnie, przyniesione przez uczniów różne przedmioty np.: łyżeczka metalowa, spinacz, linijka plastikowa, gumka do mazania, nożyczki....

Metoda pracy:
metoda przewodniego tekstu

Forma pracy:
praca zespołowa

Przebieg pracy:
Nauczyciel informuje uczniów o celu zajęć - zbadanie przewodnictwa substancji. Następnie przypomina zasady pracy w grupach i dokonuje podziału uczniów na zespoły. Każdy zespół otrzymuje tekst przewodni, który jest wskazówką dla uczniów w jaki sposób mają pracować, lecz nie podaje gotowego rozwiązania zadania.
Podczas pracy zespołów nauczyciel służy pomocą i dba o bezpieczeństwo uczniów.

Tekst przewodni:
I. INFORMACJE (ustnie)
1. Co to jest schemat obwodu elektrycznego?
2. Jakim symbolem przedstawiamy: żarówkę, przewód, baterię?
3. O jakich zasadach należy pamiętać budując obwód elektryczny?
4. Jakie substancje nazywamy przewodnikami, a jakie izolatorami elektrycznymi? (sprawdź w encyklopedii)

II. PLANOWANIE
1. Co jest Ci potrzebne aby zbadać, które ciała przewodzą prąd elektryczny?
2. Jak będzie wyglądać schemat obwodu elektrycznego?
3. Jaka będzie kolejność wykonywanych czynności?
4. W jaki sposób zapiszesz wyniki pomiarów?

III. USTALENIA
1. Ustal z nauczycielem czy prawidłowo wykonałeś zadanie I i II.
2. Pobierz potrzebne pomoce.

IV. REALIZACJA
1. Zanim podłączysz zbudowany obwód do źródła prądu, uzgodnij z nauczycielem poprawność połączeń.
2. Zapisz cel doświadczenia, potrzebne pomoce, schemat obwodu i wyniki pomiarów w zeszycie.

V. SPRAWDZANIE
1. Jaki wniosek wynika z Twoich pomiarów?
2. Czy koledzy otrzymali taki sam wynik?
3. Czy koledzy napotkali na takie same trudności?

VI. ANALIZA
1. Co byś poprawił w swojej pracy?
2. Czego oczekiwałbyś od nauczyciela, aby zadanie wykonać lepiej?

Po zakończeniu doświadczeń praca każdej grupy jest szczegółowo omawiana oraz zostaje oceniona.


Opracowała
Joanna Kalaga

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie