Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kształtowanie umiejętności różnicowania emocji.

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 724 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz lekcji na godzinę do dyspozycji wychowawcy.

Temat zajęć: Kształtowanie umiejętności różnicowania emocji.

Cele:

- uświadomienie uczniom, czym są uczucia i skąd się biorą,

- nabywanie umiejętności trafnego rozróżniania uczuć (pozytywne i negatywne),

- wskazanie na zależność naszych zachowań od emocji, jakich aktualnie doznajemy.

Środki dydaktyczne:

- kolorowe karteczki, długopisy, arkusze papieru, tekst bajki “O Miłości i Szaleństwie” (nieznanego autora).

Metody pracy:

Słowna:

- mini wykład, dyskusja, praca z tekstem, scenki pantomimiczne.

Ćwiczeniowa

- praca z tekstem scenki pantomimiczne.

Formy pracy:

- indywidualna, grupowa.

Przebieg lekcji:

  1. Wstęp – rozmowa o tym, czym są uczucia, skąd się biorą i jak je rozpoznajemy.
  2. Rozdanie kolorowych karteczek, na których uczniowie wypisują różne uczucia (każde uczucie na osobnej kartce).
  3. Zebranie karteczek a następnie losowanie przez kolejnych uczniów jednej karteczki i mówienie, w jakiej sytuacji najczęściej doznają określonej emocji (wskazanej na karteczce).
  4. Przeczytanie tekstu (Bajka o Miłości i Szaleństwie) a następnie wypisanie uczuć, które zostały wymienione w tekście.
  5. Rozmowa na temat, które uczucia są pozytywne a które negatywne, wskazanie na uczucia ambiwalentne.
  6. Odegranie przez chętnych uczniów scenki pantomimicznej, w której kolejno przedstawiane będą określone uczucia. Pozostali uczniowie obserwują a następnie zgadują, jakie uczucie zostało pokazane. (zwrócenie uwagi na “mowę ciała w przekazie emocji).
  7. Wnioski wypływające z zajęć.

Ewaluacja

A jeśli mamy więcej czasu:

Nauczyciel, każdej grupie, daje do wylosowania wcześniej wypisane karteczki z określonymi uczuciami. (każdy zespół losuje tę samą ilość).

Następnie wszyscy przystępują do pisania dowolnego utworu literackiego. Po określonym czasie kolejne grupy odczytują własny tekst, który nagradzamy brawami.

Opracowała:

Teresa Szeflińska-Woźny

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie