Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wewnętrznoszkolny Konkurs Pięknego Czytania

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10492 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Cele konkursu:
-zachęta do czytania,
-rozbudzanie wrażliwości na piękno słowa,
-przybliżenie literatury dziecięcej,
-wdrażanie do partnerstwa i sprawiedliwości,
-uczenie rywalizacji w przyjemnej atmosferze.


Anna Żbikowska

S C E N A R I U S Z

WEWNĄTRZSZKOLNEGO KONKURSU
PIĘKNEGO CZYTANIA


Cele konkursu:
-zachęta do czytania,
-rozbudzanie wrażliwości na piękno słowa,
-przybliżenie literatury dziecięcej,
-wdrażanie do partnerstwa i sprawiedliwości,
-uczenie rywalizacji w przyjemnej atmosferze.

Regulamin konkursu:
*W konkursie udział biorą uczniowie klas III SP w Pieckach.

*Konkurs przebiega w dwóch etapach – do I etapu przystępują
drużyny 6-cio osobowe z każdej klasy, do II etapu – 3 najlepiej
czytające osoby z każdej klasy.

*Uczestnicy losują numery fragmentów, które odczytają.

*Głosy liczy komisja skrutacyjna, w której skład wchodzą
nauczyciele klas II.

*Podczas czytania ocenie podlegać będzie:
- płynność
- poprawność
- wyrazistość
- tempo
za każdą z w/w cech dobrego czytania uczestnik może
uzyskać od 0 – 3 punktów.



PRZEBIEG KONKURSU

1. Prezentacja grup, powitanie zaproszonych gości, zapoznanie
uczestników imprezy z jej przebiegiem.
2. I etap konkursu:
-czytanie przez uczestników wybranych przez siebie
i przygotowanych w domu fragmentów bajek [ każdy przed
przystąpieniem do czytania podaje tytuł bajki i nazwisko jej
autora – czas czytania do 1 minuty].
3. Przerwa śniadaniowa – komisja wyłoni po 3 najpiękniej
Czytające osoby z każdej klasy, które przystąpią do etapu II.
4. Odczytanie przez komisję wyników I etapu
-uczestnicy, którzy nie zakwalifikowali się do II etapu otrzymują
nagrody pocieszenia za udział.
5. II etap konkursu:
-każdy uczestnik wybiera los z „ maszyny losującej”, na którym
zapisany jest numer zestawu – proza + poezja, który należy
pięknie odczytać po krótkim przygotowaniu się
 uczestnicy kolejno podchodzą do komisji, gdzie otrzymują
swój zestaw,

- prezentacja przez uczniów fragmentów prozy i poezji
 po odczytaniu każdego fragmentu zostaną skierowane pytania
do publiczności : „Jaki jest tytuł tekstu, którego odczytany
został fragment i kto jest jego autorem?
 jeśli nikt nie udzieli poprawnej odpowiedzi, wówczas odpowie-
dzi udziela uczestnik czytający ten fragment.


6. Przerwa – komisja wyłoni z każdego zespołu po jednej najpiękniej
czytającej osobie, która otrzyma tytuł: „MISTRZ PIĘKNEGO
CZYTANIA”
7. Ogłoszenie wyników
- nagrodzenie uczestników II etapu, którzy nie uzyskali
najwyższych wyników,
- wyróżnienie i nagrodzenie zwycięzców.
8. Podsumowanie imprezy:
- wręczenie pamiątkowych dyplomów wszystkim uczestnikom.
PROPOZYCJA ZESTAWU

ZESTAW 1

A /
„ ... Była sobie pewnego razu kobieta, która bardzo, bardzo pragnęła mieć malutkie dziecko, ale nie wiedziała, skąd je wziąć.
Poszła więc do starej czarownicy i powiedziała jej:
- Pragnęłabym z całego serca mieć małe dziecko, czy mogłabyś mi powiedzieć, skąd je mogę wziąć?
- Znajdziemy na to radę – powiedziała czarownica. – Masz tu ziarenko jęczmienia, nie z tego gatunku, który rośnie na polskim polu, ani z tego, który jedzą kury. Wsadź je do doniczki, zobaczysz, co z tego wyrośnie! ...”



* * * * * / * * * * *



B /
„ ... Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku,
I przyszedł kot doktor: „Jak się masz koteczku?”
„Źle bardzo” – i łapkę wyciągną do niego.
Wziął za puls pan doktor poważnie chorego,
I dziwy mu prawi: „Zanadto się jadło,
Co gorsza, nie myszki, lecz szynki i sadło;
Źle bardzo ... gorączka! Źle bardzo koteczku!
Oj! Długo ty, długo poleżysz w łóżeczku ...”

Opracowała: Anna Żbikowska
Nauczanie Zintegrowane
Szkoła Podstawowa
w Pieckach

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie