Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wdrażanie programu rozwoju Szkoły Podstawowej w Nowym Dworze

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1370 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Projekt ewaluacji planu rozwoju szkoły na lata 2003/06



PRZEDMIOT EWALUACJI:

Wdrażanie programu rozwoju Szkoły Podstawowej w Nowym Dworze.

PYTANIA KLUCZOWE:

1.
Jakie są opinie nt. treści zawartych w programie rozwoju?

2.
Jakie warunki programowe stworzono w celu kształcenia umiejętności praktycznych?

3.
Jakie zmiany zaszły w organizacji pracy szkoły pod wpływem funkcjonowania program rozwoju?

4.
Jakie warunki materialne stworzono do doskonalenia umiejętności praktycznych zastosowania wiedzy w praktyce?

5.
W jaki sposób nauczyciele organizują proces nauczania i uczenia się kształcąc umiejętności praktyczne?

6.
Jaki jest udział wszystkich podmiotów szkoły w realizacji programu rozwoju?

7.
Jaki jest udział nauczycieli w doskonaleniu swoich kompetencji zawodowych w zakresie metod, form i środków dydaktycznych ułatwiających uczniom wykorzystywanie wiedzy w praktyce?

8.
Jaki wpływ na osiągnięcia dydaktyczne uczniów ma zaplanowane monitorowanie ich przyrostu?

9.
Jakie zmiany dokonały się u uczniów pod wpływem oddziaływań realizatorów programu?


KRYTERIA EWALUACJI

2003/04
2004/05
2005/06

1.
►Znajomość treści.
►Ocena wdrażania treści programu.
►Oszacowanie wartości i skuteczności wdrażania programu.

►Akceptacja treści ,
►Zgodność z oczekiwaniami.

►Komunikatywność programu
►Badanie stopnia satysfakcji z uczestnictwa w programie.

►Możliwość realizacji

2.
►Programy nauczania, realizacji ścieżek edukacyjnych, programy zajęć pozalekcyjnych, i plany pracy nauczycieli w kontekście doskonalenia umiejętności praktycznych.
►Program wychowawczy i profilaktyczny, programy pracy świetlicy w kontekście doskonalenia umiejętności praktycznych.
►Efektywność zmian programowych w kontekście doskonalenia umiejętności praktycznych.

3.
►Efektywność zajęć pozalekcyjnych w kształceniu umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce.

►Zasadność blokowania zajęć w realizacji celów planu.

►Tematyka i przebieg zastępstw.
►Efektywność zajęć pozalekcyjnych w kształceniu umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce.

►Zasadność blokowania zajęć w realizacji celów planu.

►Tematyka i przebieg zastępstw.
►Efektywność i zasadność wprowadzenia zmian organizacyjnych w szkole.

4.
►Poziom wyposażenia placówki w pomoce i sprzęt do kształcenia umiejętności praktycznych
►Zgodność wzbogacania wyposażenia szkoły z potrzebami.
►Przyrost wyposażenia placówki w pomoce i sprzęt do kształcenia umiejętności praktycznych

5.
►Różnorodność metod stosowanych przez nauczycieli.

►Atrakcyjność form

►Wykorzystanie środków dydaktycznych

►Sposoby i częstotliwość motywowania i aktywizowania uczniów.

► Sposoby zwiększania inicjatywy, motywacji, aktywności uczniów
►Różnorodność metod stosowanych przez nauczycieli.

►Atrakcyjność form

►Wykorzystanie środków dydaktycznych

►Sposoby i częstotliwość motywowania i aktywizowania uczniów.

► Sposoby zwiększania inicjatywy, motywacji, aktywności uczniów
►Oszacowanie wpływu stosowanych metod form i pomocy dydaktycznych na efektywność kształcenia umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce

6.
► stopień zaangażowania rodziców, świetlicy i biblioteki w realizację planu.

►działania zespołu koordynującego

►działania zespołów samokształceniowych
► stopień zaangażowania rodziców, świetlicy i biblioteki w realizację planu.

►działania zespołu koordynującego

►działania zespołów samokształceniowych
► Wpływ podmiotów szkoły na stopień i efektywność realizacji planu rozwoju.

7.
►diagnoza potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia kompetencji w kształceniu metod praktycznych.

►zgodność tematyki szkoleń wewnętrznych z planem rozwoju.
►zgodność planu doskonalenia zawodowego z potrzebami planu rozwoju.

►zgodność tematyki szkoleń wewnętrznych z planem rozwoju.
►stopień realizacji planu doskonalenia zawodowego, szkoleń WDN, zastosowanie przez nauczycieli zdobytych kompetencji.

8.
►wymagania WSO i PSO a umiejętności sprawdzane na sprawdzianie.

►sposoby monitorowania osiągnięć uczniów określonych standardami wymagań egzaminacyjnych..

►dostosowanie prac klasowych i sprawdzianów uwzględniających stałe kontrolowanie poziomu umiejętności standardowych
►systematyczność sprawdzania w/w umiejętności, formułowanie wniosków i wykorzystywanie ich do kierowania procesem nauczania i uczenia się.
►oszacowanie skuteczności monitorowania umiejętności sprawdzanych na sprawdzianie.

9.
►Poziom wiedzy i umiejętności uczniów.
►Przyrost wiedzy i umiejętności uczniów.
►Trwałość wiedzy i umiejętności uczniów.


METODY TECHNIKI ORAZ NARZĘDZIA BADAWCZE


Metoda badawcza

▪ badania przeglądowe (sondaż diagnostyczny)



Techniki pozyskiwania informacji.



▪ obserwowanie.

▪ ankietowanie.

▪ analizowanie dokumentacji.

▪ testowanie.



Narzędzia stosowane do pozyskiwania informacji oraz opinii uczniów, rodziców, nauczycieli .



▪ arkusze obserwacji.

▪ arkusze wywiadów.

▪ kwestionariusze.

▪ arkusze badania dokumentów.

▪ testy, sprawdziany.

PRÓBA BADAWCZA

▪ uczniowie

▪ nauczyciele

▪ rodzice



FORMA PREZENTACJI DANYCH

▪ zbiorcze wyniki przeprowadzonych ankiet, obserwacji, wywiadów, przeglądów.

▪ raporty wewnętrzne o jakości realizacji planu pracy szkoły.

▪ zestawienia wyników testów (sprawdzianów) stosowanych do badania poziomu osiągnięć edukacyjnych uczniów.

▪ analizy i oceny przeprowadzonych badań.

▪ karty gromadzenia informacji o efektach pracy nauczycieli, karty samooceny nauczycieli.

▪ karty obserwacji zajęć edukacyjnych i wychowawczych.

▪ harmonogramy ewaluacji, badań, przeglądów, obserwacji.

▪ notatki służbowe i inne dokumenty.



Opracowała: mgr Grażyna Zielińska

dyr. SP w Nowym Dworze

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie