Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jestem mieszkańcem Ziemi

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 891 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt zajęć z zakresu wprowadzania w przedszkolu elementów informatyki:
(przeprowadzonych w dniu 28 kwietnia 2004r.r.)

Opracowanie i realizacja: mgr Urszula Gabryś
Wiek dzieci: 6-latki
Temat dnia: „Jestem mieszkańcem Ziemi ”- rozmowa z dziećmi w pracowni informatycznej szkoły podstawowej poświęcona ochronie środowiska przyrodniczego, Próby zauważania i oceny określonych zachowańludzi wobec środowiska. Oczyszczanie ziemi, wody i powietrza poprzez zabawę z programem edukacyjnym „Chcę, aby na moim niebie było słońce” (gra komputerowa). Ćwiczenia w operowaniu myszą komputerową .

Formy pracy: z całą grupą, w zespołach dwuosobowych.

Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z komputerem jako urządzeniem technicznym codziennego użytku;
- Doskonalenie następujących umiejętności związanych z pracą przy komputerze: włączanie i wyłączanie komputera, operowanie myszką (prowadzenie kursora myszki, klikanie i przeciąganie);
- Zachęcanie dzieci do poznawania środowisk przyrodniczych: las, woda, powietrze. Próba zrozumienia problemu katastrofy ekologicznej (bez czystej wody i powietrza nie będzie życia na ziemi)
- Kształtowanie umiejętności pracy w zespole (wspomaganie pracy kolegi, cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej);
- Kształcenie umiejętności skupiania uwagi na słowach nauczyciela.




1.Zagadka o kuli ziemskiej. Wyjaśnienie pojęcia „kula ziemska” - rozwiązywanie zagadki – rebusu ortofonicznego
- wyodrębnianie głosek w wyrazach
- rozpoznawanie w otoczeniu figury geometrycznej - kuli
Dzieci potrafią:
- skupić uwagę na słowach nauczyciela;
- odgadnąć proponowane hasła
- wyodrębnić głoski w wyrazach
- rozpoznać kulę ziemską
Rebus ortofoniczny.
2. Rozmowa poświęcona ochronie środowiska – przedstawienie kuli ziemskiej, jako planety, która znajduje się w poważnym zagrożeniu ekologicznym
- odpowiedzi na pytania stawiane przez n-lkę,
Dzieci potrafią:
- formułować wypowiedzi kilkuzdaniowe;
-wiązać kolejne zdania w dłuższą wypowiedź;
Prezentacja ilustracji kontrastowych przedstawiających środowiska zanieczyszczone i wolne od zanieczyszczeń

3.Zabawa z programem edukacyjnym „Chcę, aby na moim niebie było słońce”- gra komputerowa
(w zespołach dwuosobowych, metodą „Mistrz i uczeń”)
- prowadzenie kursora myszki po ekranie;
-klikanie myszą w wybranym obszarze ekranu;
- pomoc Tomkowi, Magdzie i Gapie w oczyszczaniu ziemi, wody i powietrza
Dzieci potrafią:
_ segregować śmieci
- stosować zasady ochrony przyrody
- posługiwać się myszką przy korzystaniu z programu;

4.Zabawa ruchowa „Wypoczywamy na łonie przyrody” - dzieci biegają po leśnej polanie w rytm muzyki, na przerwę – nasłuchują odgłosów przyrody np. śpiew ptaków, szum wody itd.
Dzieci potrafią:
- rozróżnić dźwięki z otoczenia (odgłosy przyrody) Płyta CD

5.Radosna ziemia – praca w zespołach -dzieci w kilkuosobowych zespołach „obdarowują” ziemię uśmiechem poprzez naklejanie sylwet w odpowiednie miejsca zwierząt, ptaków, ryb, roślin, ludzi
- dekorowanie sali „globusami”
Dzieci potrafią:
- rozpoznać na kuli ziemskiej ląd, wodę, powietrze
- nakleić we właściwym miejscu sylwety
- pokazać, jaką chcą mieć ziemię (pomoce - pusta smutna kula ziemska, sylwety zwierząt, ptaków, ryb, roślin, ludzi, uśmiech)

7. Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę. Wyłączenie komputerów. -dzieci kończą pracę przy komputerze korzystając ze wskazówek i pomocy opiekuna
Dzieci potrafią:
-wyjść poprawnie z programu;
-wyłączyć komputer.


Rebus ortofoniczny
Z pierwszych głosek ułóż nowy wyraz

proponowane wyrazy to:
gruszka, listek, oko, but, ul, samolot (rozwiązanie to globus)





opracowała mgr Urszula Gabryś

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie