Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Szacowanie wyników działań

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6853 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt z matematyki w klasie V

prowadząca: Małgorzata Wołoszyn

TEMAT: Szacowanie wyników działań.

CELE OGÓLNY: uczeń szacuje wyniki obliczeń
CELE OPERACYJNE:

  1. wiadomości:
    1. zapamiętywanie wiadomości:
      uczeń
      • wykonuje pamięciowe działania na ułamkach dziesiętnych
      • szacuje wyniki działań
    2. zrozumienie wiadomości:
      uczeń
      • potrafi oszacować liczby
  2. umiejętności:
    1. stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych
      uczeń:
      • potrafi oszacować wyniki odpowiednich działań
    2. stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych:
      uczeń:
      • układa i rozwiązuje zadania tekstowe
      • ocenia czy np. wystarczy pieniędzy

METODY TECHNIKI PRACY: tok zadaniowo- czynnościowy oparty na rozwiązywaniu ćwiczeń, materiałach reklamowych ze sklepów, na których umieszczone są ceny towarów.

FORMY: zbiorowa, indywidualna

POMOCE DYDAKTYCZNE: materiały reklamowe, książki, ćwiczenia, zeszyty

PRZEBIEG LEKCJI:
  1. Sprawdzenie obecności.
  2. podanie tematu lekcji.
  3. przygotowanie uczniów do nowego tematu
         Lekcje proponuję zacząć od zad 1,2 z ćwiczeń na stronie 41.(Matematyka z plusem) Uczniowie nie wykonując obliczeń rozwiązują zadania.

    CZĘŚĆ GŁÓWNA:
         Nauczyciel wyjaśnia, na czym polega szacowanie wyników, nawiązując do rozwiązanych zadań. Następnie dzieli klasę na grupy i rozdaje ulotki reklamowe z różnych sklepów. Przyznaje pewną pulę pieniędzy każdej grupie i chce by ona zaproponowała co można za to kupić, nie wykonując dokładnych obliczeń.
          Po wykonaniu polecenia każda grupa przedstawia swoją listę zakupów. Pozostała cześć klasy ocenia czy zrobili to w sposób poprawny.
         Nauczyciel podsumowuje prace uczniów i ocenia. Wyjaśnia do czego przydatne jest szacowanie w życiu.
  4. CZĘŚC KOŃCOWA
         W ramach ćwiczeń uczniowie wykonują zadania 3 z ćwiczeń ze strony 17.
  5. PODANIE ZADANIA DOMOWEGO: Podręcznik str.26,zad 2,3.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie