Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wizyta w Powiatowej Bibliotece Publicznej w Sieradzu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1250 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Jolanta Przezak
nauczyciel bibliotekarz
Szkoła Podstawowa w Charłupi Malej


Wizyta w Powiatowej Bibliotece Publicznej w Sieradzu- zwiedzanie lokum biblioteki. Spotkanie z pracownikiem Załęczańskiego Parku Krajobrazowego .


cele operacyjne:
Uczeń zna pojęcia: czytelnia i wypożyczalnia dla dorosłych, dla dzieci, katalog alfabetyczny, działowy, ilustrowany, magazyn biblioteczny zna zasady opracowywania zbiorów bibliotecznych, pamięta godziny pracy biblioteki dla dzieci, zna regulaminu biblioteki,
Uczeń dostrzega różnice między biblioteką szkolną a publiczną, rozumie rolę książki w życiu człowieka, dostrzega przydatność komputerów i katalogów w szybkim wyszukiwaniu informacji,
Uczeń potrafi zlokalizować siedzibę Biblioteki Publicznej w Sieradzu, zachowywać się w niej zgodnie z poznanym regulaminem, umie opisać drogę książki w bibliotece od kupna do udostępnienia jej czytelnikowi, potrafi prawidłowo obchodzić się z książką

CELE OGÓLNE:

1.Zapoznanie uczniów z lokum i formami działalności Biblioteki Publicznej w Sieradzu
2.Przygotowanie do samodzielnego korzystania ze zbiorów bibliotek innych niż szkolna

Formy pracy: zespołowa, grupowa, indywidualna

Metody pracy: pogadanka, pokaz, instruktaż, rozmowa kierowana

Środki dydaktyczne: Zbiory biblioteki, katalogi biblioteczne, pomieszczenia biblioteki, komputery, księgi inwentarzowe, stempel biblioteki, czytnik kodów kreskowych, rzutnik, slajdy, egzemplarze skamienielin.

PRZEBIEG ZAJĘĆ :

Wprowadzenie

Rozmowa przed budynkiem biblioteki na temat jej patrona, dni i godzin otwarcia, przeznaczenia

W bibliotece- zwiedzanie budynku

Odczytanie w holu biblioteki treści plakatów i ogłoszeń na temat prelekcji, konkursów, wystaw organizowanych najbliższym czasie przez placówkę.

Wejście do części biblioteki mieszczącej zbiory dla dzieci. Przywitanie się uczniów z panią kierownik.

Zwiedzanie budynku biblioteki ( czytelnia i wypożyczalnia dla dzieci i dorosłych, magazyny biblioteczne itp. ) Zapoznanie uczniów ze specyfiką pracy bibliotekarza dla dzieci i dla dorosłych, z zadaniami biblioteki publicznej.

W wypożyczalni dla dzieci

- omówienie rodzaju i układu zbiorów
- rodzaje katalogów bibliotecznych
- droga książki od kupna do użytkownika
- sposoby wyszukiwania książki poprzez katalog komputerowy
- regulamin biblioteki

W czytelni dla dzieci

- przedstawienie tytułów prasy prenumerowanej przez bibliotekę dla młodych czytelników
- prezentacja innych zbiorów czytelni
- omówienie zasad korzystania ze zasobów czytelni

Udział w prelekcji na temat: Parki Krajobrazowe- Załęczański Park Krajobrazowy przeprowadzonej przez pracownika ZAK:

1. Wyjaśnienie pojęć: park narodowy, park krajobrazowy, rezerwat przyrody.
2.Oglądanie slajdów przedstawiających położenie Załęczańskiego Parku Krajobrazowego.
3.Omówienie i zaprezentowanie w formie przeźroczy najciekawszych miejsc na terenie parku tj. jaskiń, stawów, kamieniołomów, fauny i flory.
3.Pokaz skamienielin pochodzących z prezentowanego obszaru
4.Dyskusja na temat sensowności działań służących ochronie przyrody

Zakończenie

Podziękowanie pracownikom biblioteki za okazaną gościnę i prelekcję.
Wypożyczenie książek w bibliotece przez część uczniów.
Ustalenie terminu kolejnego spotkania.

Ewaluacja

Uczniowie oceniają zajęcia poprzez udzielenie informacji zwrotnej.

Zajęcia w bibliotece publicznej uważam za:
-bardzo interesujące
- interesujące
- nudne
- nie widzę sensu uczestniczenia w tego typu zajęciach.

Analiza wyników:

W zajęciach przeprowadzonych w Powiatowej Bibliotece Publicznej w Sieradzu brali udział wszyscy uczniowie klasy V Szkoły Podstawowej w Charłupi Małej ( 100%). Wszyscy uczestnicy zajęć (100%) ocenili je jako bardzo interesujące.


Wnioski końcowe:


1. Kontynuować współpracę z biblioteką publiczną.
2. Nawiązać współpracę z innymi bibliotekami działającymi w mieście, muzeum, BWA.
3. Zorganizować spotkania z ciekawymi mieszkańcami Sieradza.



mgr Jolanta Przezak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie