Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Profilaktyka walki z chorobami nowotworowymi

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1903 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Choszczno; 03 10 2004r.
Izabela Białek
Zespół Szkół Nr 1

Data:15 10 2003r.
Czas: 45 minut
Miejsce: czytelnia biblioteki szkolnej
Klasa: II a, b
Liczba uczniów: 21
Środki dydaktyczne: magnetowid, kaseta wideo, telewizor, plakat, ulotki, artykuły z gazet, informacje z internetu
Metody: wykład, ankieta, film, pogadanka, burza mózgów
Prowadzący: Izabela Białek – nauczycielka wychowania fizycznego.
Temat: Samobadanie piersi jako profilaktyka walki z rakiem piersi.
Cel:
  1. Zapoznanie z problemem choroby raka we współczesnym świecie.
  2. Zwrócenie uwagi młodych kobiet na duże znaczenie profilaktyki w zapobieganiu wystąpieniu raka piersi.
  3. Zapoznanie z metodami walki z nowotworem piersi.
Uczeń umie:
  • Wymienić rodzaje badań profilaktycznych,
  • Wykonać samobadanie piersi.
Uczeń wie:
  • Co to jest choroba nowotworowa,
  • Jakie są instytucje wspierające walkę z rakiem piersi,
  • Do kogo się zgłosić, gdy zauważy zmiany w swoim organizmie,
  • Jak żyć aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka.
PRZEBIEG LEKCJI
  1. Nauczyciel przeprowadza ankietę mającą na celu poznanie poziomu świadomości młodych kobiet na temat raka piersi.

    ANKIETA ANONIMOWA DLA DZIEWCZĄT SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
    CEL:
    1. Rozpoznanie poziomu świadomości na temat choroby „ raka piersi”.
    2. Zapotrzebowanie na spotkania o tematyce „ rak piersi”.
    1. Czy możesz powiedzieć kilka słów o chorobie nowotworowej.
      1. TAK
      2. NIE
    2. Czy rozmawiałaś z kimś na temat choroby nowotworowej?
      1. TAK
      2. NIE
    3. Czy często rozmawiałaś o tej chorobie?
      1. RAZ
      2. KILKA RAZY
      3. CZĘSTO
    4. Czy słyszałaś o akcji „ różowa wstążka”?
      1. TAK
      2. NIE
    5. Czy znasz osobę, której dotyczy choroba „ raka piersi”?
      1. TAK
      2. NIE
    6. Czy uczestniczyłaś w spotkaniach i akcjach dotyczących „ raka piersi”?
      1. TAK
      2. NIE
    7. Czy umiesz badać i obserwować swoje ciało w zakresie profilaktyki „raka piersi”?
      1. TAK
      2. SŁABO
      3. NIE
    8. Czy według ciebie jest potrzeba mówienia i przekazywania wiadomości i umiejętności w zakresie walki z „ rakiem piersi”?
      1. TAK
      2. NIE
    OPRACOWAŁA: Izabela Białek
  2. WPROWADZENIE
         Nauczyciel podaje podstawowe wiadomości na temat choroby nowotworowej na podstawie informacji z internetu; artykuł pt. „Rak – co to takiego” – strona http:// www.rak.supermedia.pl/okowoko.html., oraz instytucji i organizacji, które prowadzą i wspierają walkę z rakiem szczególnie rakiem piersi; strona http://www.raksupermedia.pl/informacje.html.
  3. RODZAJE BADAŃ PROFILAKTYCZNYCH.
    Nauczyciel metodą „burzy mózgów”, prosi uczennice aby podawały znane metody badań profilaktycznych i wszystkie propozycje zapisywane są na tablicy.
    1. Samobadanie,
      • wizualne,
      • palpitacyjne
    2. USG,
    3. Mamografia.
  4. PRELEKCJA FILMU PT. „WYGRAĆ ŻYCIE”.
    Prowadząca włącza film uczący techniki samobadania piersi.
  5. ROZDANIE ULOTEK Z WIADOMOŚCIAMI NA TEMAT SAMOBADANIA PIERSI.
  6. WPŁYW WYCHOWANIA FIZYCZNEGO NA WYSTĄPIENIE RAKA PIERSI.
         Nauczyciel omawia zależność występowania choroby nowotworowej od ćwiczeń fizycznych na podstawie artykułów „Poświęć swym piersiom więcej uwagi”; Lady fitness, sierpień 1995r. i
  7. POKAZ ĆWICZEŃ WZMACNIAJĄCYCH MIĘŚNIE PIERSIOWE.
    Nauczyciel demonstruje kilka ćwiczeń na mięśnie piersiowe i uczennice powtarzają je. Na podstawie książki Sabine Letuwnik „Bodytrainer – ramiona, klatka piersiowa”
  8. PODSUMOWANIE.
         Nauczyciel zadaje pytania, które zawierają najistotniejsze wiadomości i umiejętności, jakie uczennice powinny nabyć w czasie lekcji. Odpowiadają osoby zgłaszające się.
Opracowała: Izabela Białek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie