Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
W smutnym królestwie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1227 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności panowania nad swoimi emocjami, przełamanie uczucia lęku i niepokoju. Wykorzystanie nabytych wiadomości i umiejętności podczas podejmowania zadań proponowanych przez nauczyciela.

Cel operacyjny: dziecko potrafi:
- zareagować w odpowiedni sposób na określone powitanie
- wypowiedzieć się na zadany temat
- podać swoje propozycje rozweselenia królewny
- - zna kroki taneczne, potrafi zatańczyć z partnerem taniec ''Świecznik"
- - potrafi akompaniować na instrumentach perkusyjnych do utworu" Moment Musik"
- - potrafi współdziałać w zespole podczas pracy plastycznej

PRZEBIEG
1/ Powitanie wszystkich przybyłych.
Witam wszystkich, którzy chcieliby...
-zwiedzić cały świat
-lubią zabawy
-lubią szukać odpowiedzi na nie zwykłe pytania itp.

2/ Rozmowa na temat '' Kto lubi podróżować ? "
-dzieci podają różne propozycje, a następnie nauczycielka prosi je, aby wymieniły cechy dobrego podróżnika.
-osoby, które potrafią czytać odczytują napisy: odważny, silny, sprytny, pomysłowy i próbują wyjaśnić sens powyższych słów

3/ Wybieramy się do "Smutnego zamku"- lecimy samolotem
Wspólna zabawa przy muzyce „Samolot”/nagranie Pedagogika Zabawy- KLANZA/.
-dzieci naśladują czynności wykonywane przez lotnika

4/ Spotkanie ze" Smutną królewną ".
Rodzice wraz z dziećmi przybywają na zamek. Dzieci siadają na kolanach swoich rodziców, tak jak na tronie. Po chwili pojawia się druga nauczycielka przebrana za królewnę i opowiada swoją smutną historię.(Jest nieszczęśliwa z tego powodu, że mieszka w starym, brzydkim zamku i nikt jej nie odwiedza, nie ma żadnych przyjaciół)
Dzieci wypowiadają się nt. ''Co można zrobić, aby rozweselić królewnę?" Podają swoje propozycje np.:
- śpiewają piosenkę "Do przodu prawą rękę daj..."
- akompaniują na instrumentach perkusyjnych do utworu F. Schuberta Moment
- Musik
- tańczą menueta "Świecznik"/wg. Batii Strauss/
- na prośbę królewny zapraszają do tańca rodziców
- wymyślają śmieszne kroki

5/ Ozdabiamy zamek "Smutnej królewny".
-dzieci wraz z rodzicami ozdabiają przygotowane kartony, na których zaznaczono kontury komnaty królewskiej /wykorzystanie różnych technik plastycznych :rysowanie kolorową kredą, malowanie farbami plakatowymi, wycinanie z kolorowego papieru, bibuły, złotka./

6/ Powrót do przedszkola
-wykorzystanie czarodziejskiego zaklęcia:

Czary, mary kwiatki w polu
i jesteśmy już w przedszkolu!

Opracowała –Beata Jurkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie