Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Złamania kości i uszkodzenia stawów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3187 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Czas realizacji : 45 minut
  1. Odniesienie do wcześniejszej edukacji. - SZKOŁA PODSTAWOWA- przyroda, ścieżka prozdrowotna
    • czynności życiowe człowieka,
    • bezpieczeństwo na drodze i w czsie zabawy,
    • pierwsza pomoc w niektórych urazach
  2. GIMNAZJUM- biologia, Scieżka obrona cywilnw, ścieżka prozdrowotna
    • budowa i funkcje układu kostnego człowieka,
    • przykłady urazów kończyn dolnych i górnych,
    • bezpieczeństwo i pierwsza pomoc
  3. Opis zajęć:
    1. CELE LEKCJI :
      • zapoznac ucznia z rodzajami urazów kostno-stawowych,
      • nauczyć udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów kostno-stawowych,
      • kształtować wrażliwość na cierpienie ludzkie i odpowiedzialność za wykonanie czynności ratunkowych.
    2. TREŚCI NAUCZANIA:
      • rodzaje złamań i ich charakterystyka,
      • zakres pierwszej pomocy w przypadku złamań kończyn ,obojczyka i żeber oraz miednicy,
      • objawy i pierwsza pomoc przy skręceniach i zwichnięciach,
      • unieruchonienie ułożeniowe w przypadku urazów kostno-stawowych
    3. METODY I TECHNIKI PRACY:
      • pokaz z objaśnienim,
      • praca w grupach,
      • dyskusja,
      • ćwiczenia praktyczne
    4. ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
      • podręczni i zeszyt ćwiczeń
      • foliogramy i rzutnik,
      • plansze i schematy postepowania,
      • chusty trójkatne,
    5. PRZEBIEG ZAJĘĆ:

      FAZA WSTEPNA:
           Uczniowie wymieniają możliwe sytuacje z życia codziennego będące przyczyną urazów kostno-stawowych.Sytuacje te spisuje sie na tablicy. W dyskusji pod kierunkiem nauczyciela młodzież wymienia rodzaje urazów oraz sposoby unieruchamiania złamań i urazów stawów.

      FAZA REALIZACYJNA:
      1. Nauczyciel dokładnie charakteryzuje poszczególne urazy kostno-stawowe. Omawia objawy oraz sposób unieruchamiania kości i stawów. Demonstruje przedmioty przydatne do unieruchonienia kości, prezentuje foilogramy i plansze do omawianego tematu.
      2. Uczniowie dobieraja sie w grupy 5 osobowe Dyskutują w grupie, wymieniają ppomysły, które zapisują na kartce na temat KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ W PRZYPADKU ZŁAMAŃ I URAZÓW STAWÓW. Uczniowie ustalają prawidłową kolejność, a nastepnie porównują z zapisami w podręczniku.

        PODSUMOWANIE ĆWICZENIA:
        Każda grupa wskazuje elementy wykonane prawidłowo oraz omawia popełnione błędy
      3. Ucziowie w tych samych zespołach ćwiczą sposoby unieruchomienia urazów kostno-stawowych. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów wskazuje na popełnione błędy wskazuje prawidłowe działanie.

        FAZA PODSUMOWUJĄCA:
        Nauczyciel podsumowując ćwiczenia wskazuje elementy wykonane prawidłowo oraz omawia sposób eliminowania popełnionych błędów przez uczniów. Uczniowie wymieniają własne przeżycia podczas wykonywania ćwiczeń.
      4. PRACA DOMOWA:
        ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń VIII 7-1do VIII7-4 Wykonanie ćwiczeń ma na celu utwalenie nabytej na lekcji wiedzy
Renata Tetera nauczyciel PO w ZSOiE Lubsko

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie