Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawdzanie poziomu rozumienia czytanego tekstu ucz. kl. III edukacji zintegrowanej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5549 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 


TEST O TEMATYCE
PRAKTYCZNO – UŻYTKOWEJ

Zestaw zadań do pomiaru poziomu kompetencji w rozumieniu czytanego tekstu w opracowaniu Wiesławy Bonk
PRZEDSZKOLE GMINNE NR 1 W WIĘCBORKU



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Imię i nazwisko



TEST Z J. POLSKIEGO DLA KLASY TRZECIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ


DROGI UCZNIU!

Przeczytaj uważnie tekst i rozwiąż zamieszczone pod nim zadania. Zadania staraj się rozwiązywać po kolei. Tylko jedna odpowiedź w każdym zadaniu jest poprawna. Wybierz ją i oznacz kółkiem. Jeżeli jeszcze czegoś nie rozumiesz, podnieś rękę i zapytaj nauczyciela.



Życzę powodzenia
w rozwiązywaniu testu

autorka




Karolina i Sandra to koleżanki. Przez dwa tygodnie Karolina była chora i nie chodziła do szkoły. Wiele się wydarzyło podczas jej nieobecności i Sandra pragnęła z nią porozmawiać, chociaż tylko telefonicznie.
Dzień dobry! – mówi Sandra.
Czy mogłabym poprosić do telefonu Karolinę?
Tak, zaraz ją poproszę – odpowiedziała mama.
Chciałabym opowiedzieć Tobie o uroczystości, którą zorganizowaliśmy dzisiaj w szkole. Jesteś ciekawa?
Oczywiście – odpowiedziała Karolina.
Od samego rana panował niesamowity ruch i zamieszanie. Postanowiliśmy ustawić stoliki w podkówkę, tak aby było w klasie dużo miejsca. Stoliki nakryliśmy żółtymi obrusami, a na nich postawiono małe, fioletowe wazoniki ze świeżymi pachnącymi konwaliami. Nasza wychowawczyni przyniosła pyszne cukierki i ciasteczka, a my porozkładaliśmy je na talerzach. Kwiatami z kolorowej bibuły i krepy udekorowaliśmy okna i lampy. W klasie było uroczyście i kolorowo. Na środku klasy umieściliśmy wielki, gliniany wazon z czerwonymi tulipanami. Wszyscy byliśmy ubrani odświętnie. Dziewczynki miały białe bluzeczki i granatowe spódniczki, natomiast chłopcy białe koszulki i czarne spodnie. Koszulki zdobiły czarne krawaty. Do klasy o godzinie trzynastej przyszły zaproszone przez nas mamy. Usiadły wygodnie przy stolikach, a my wręczyliśmy każdej laurkę z życzeniami. Podczas uroczystości recytowaliśmy wiersze i śpiewaliśmy piosenki o naszych mamusiach. Na zakończenie przygotowaliśmy krótkie przedstawienie pt. „Róża”, inscenizacja bardzo się podobała, a my byliśmy z siebie zadowoleni. Po zakończeniu uroczystości podarowaliśmy każdy swojej mamie po jednym czerwonym tulipanie.
W taki sposób zakończyliśmy klasową uroczystość – skończyła opowiadanie Sandra
Przykro mi, że nie mogłam być razem z wami – odpowiedziała Karolina.
Ja również pamiętałam o swojej mamie. Raniutko, gdy przyszła dać mi lekarstwo ucałowałam ją mocno i powiedziałam: „Mamusiu postaram się nigdy nie zachorować”. Mama przytuliła mnie i odpowiedziała z uśmiechem: „To byłby najlepszy prezent. Tak bardzo martwię się o twoje zdrowie”.

Uważnie przeczytałeś tekst, a teraz dokładnie wykonaj wszystkie zadania.

1.Które postacice są głównymi bohaterami opowiadania?
A.Karolina i Basia
B.Sandra i Karolina
C.Małgosia i Ola

2.Dzieci ustawiły stoliki w podkówkę, czyli?
A.pod ścianami
B.na środku klasy
C.dookoła klasy

3.Dzieci ubrały się:
A.w uroczyste stroje
B.w kolorowe dresy
C.w jednakowe ubrania

4.Dobierz do wydarzenia „raniutko” wyraz o podobnym znaczeniu
A.o zmierzchu
B.wcześnie rano
C.przed południem

5.Wybierz wyraz o znaczeniu przeciwnym do wyrazu „zamieszanie”
A.nieporządek
B.bałagan
C.spokój

6.Karoliny nie było w szkole, ponieważ:
A.nie miała laurki dla mamy
B.była chora
C.wolała zostać w domu

7.Mamusie przyszły do szkoły, bo:
A.zostały zaproszone
B.chciały porozmawiać z panią
C.nudziły się w domu
8.Na czym zależało mamie Karoliny, napisz to zdanie.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

9.Kto odświętnie ubrał się do szkoły w biało – czarne stroje?
A.dziewczynki
B.pani i mamusie
C.chłopcy

10.Co byłoby najlepszym prezentem dla mamy Karoliny?
A.róża i bombonierka
B.zdrowa córka
C.podróż do ciepłych krajów

11.Co czuła Karolina, gdy miała zostać w domu?
A.była wesoła
B.było jej żal
C.nudziła się

12.Tekst opowiada o:
A.święcie mam i chorobie Karoliny
B.jedzeniu ciastek i cukierków
C.przedstawieniu zorganizowanym w klasie

13.Co zrobiły dzieci dla mam, wybierz:
A.nauczyły się piosenek i wierszy
B.ustroiły klasę
C.ładnie się ubrały
D.okazały swoją miłość

14.Jaka była mama Karoliny?
A.smutna i niemiła
B.opiekuńcza i troskliwa
C.obojętna i nieczuła

15.Ponumeruj zdania według kolejności zdarzeń.
A.Śpiewanie piosenek i recytowanie wierszy.
B.Wręczanie czerwonych tulipanów.
C.Przygotowanie klasy do uroczystości.
D.Wręczanie laurek z życzeniami.

16.Dzieci przygotowały dla mam uroczystość, bo:
A.nie chciały mieć lekcji
B.pragnęły pokazać, że kochają swoje mamy
C.lubią śpiewać piosenki i recytować wiersze

17. Nadaj tytuł opowiadaniu, które przeczytałeś
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

18.Wybierz odpowiednie określenie. W szkole było:
A.wesoło i głośno
B.uroczyście i serdecznie
C.tajemniczo i groźnie

19. Podane wyrazy połącz strzałkami
obrus duży
tulipany wesołe
laurki żółty
wazon czerwone
dzieci piękne

20. Imiona dzieci wpisz w kolejności alfabetycznej
Sandra, Ania, Dorotka, Jola, Asia, Piotrek, Karolina
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

21.O której godzinie mamy przyszły do szkoły?
A.godz. 1400
B.godz. 1300
C.godz. 1200

22. Jaki był tytuł przedstawienia?
A.„Róża”
B.„Serce”
C.„Słońce”

23.Czego się dowiedziałeś o mamie Karoliny?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

24.Dzieci były wobec mam:
A.„serdeczne i miłe”
B.„niegrzeczne i niemiłe”
C.„smutne i ponure”





Dziękuję za wykonanie zadania
autorka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie