Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jesienna wycieczka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 893 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz pobytu dzieci na świeżym powietrzu w oddziale dzieci 3 – letnich z dnia 17.10.03 r. - prowadząca Joanita Łanecka

Uwaga!

Podczas przygotowania zajęć wykorzystałam:

1. Program „ Dziecięca matematyka „ prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej.
2. „ W świecie przedszkolaka” Brygidy Łojewskiej.
Obszar edukacji ruchowej.
Obszar edukacji przyrodniczej.

Temat zabawy: „ Jesienna wycieczka ”
Tematyka kompleksowa: „Jesień wokół nas”

Cele ogólne:
- Kształcenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- Nabywanie nowych doświadczeń ruchowych.
- Doskonalenie umiejętności wykorzystania orientacji w schemacie swojego ciała
i przestrzeni w pokonywaniu toru przeszkód.
- Rozwijanie takich cech charakteru jak: samodzielność, wytrwałość, umiejętność współdziałania.
- Kształcenie umiejętności obdarzania uwagą i wykonywania poleceń nauczyciela.


Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:
- wykorzystać swoją wyobraźnię, aby odtworzyć ruchem treść opowiadania nauczycielki,
- słuchać uważnie poleceń nauczycielki i wykonać je stosownie do swoich możliwości,
- nazywać i pokazać poszczególne części ciała (głowa, ręce, kolana, nogi),
- samodzielnie pokonać tor przeszkód ,
- stosować określenia; przód-tył, góra - dół, bok,
- manipulować przedmiotami zgodnie z podanym poleceniem : w przód – w tył, do góry, na dół,
- stosować określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni: na- pod, wysoko- nisko, za, obok,
- wyrażać radość ze wspólnej zabawy.
Grupa wiekowa: 3- latki

Metody: podające , problemowe, aktywizujące , praktyczne.

Do przygotowania zajęć wykorzystano metodę wspomagania rozwoju umysłowego
3-latków prof. E.Gruszczyk- Kolczyńskiej, metodę opowieści ruchowej J.C.Thulina
i elementy ruchu rozwijającego W.Sherborne).

Formy pracy: zbiorowa i indywidualna .
Środki dydaktyczne:

Kasztany, kolorowe liście, pudełka kartonowe na kasztany.


Realizacja zabawy:

Czynności organizujące :

Kolorowy listek wita dzieci i zaprasza na wspólną wycieczkę. Każde z dzieci odpowiada na powitanie liścia tak jak potrafi.

Uwaga !

Liść może spaść każdemu dziecku na inną części ciała i zapytać czy dziecko umie ją nazwać. Nauczyciel zna dzieci i tak pokieruje liściem, iż każde odniesie sukces
i prawidłowo wymieni wskazaną część ciała (nazwie ją).


I. „Idziemy na spacer „ – działanie dzieci zgodnie z przyjętymi celami operacyjnymi.
Tor przeszkód i opowiadanie nauczycielki wprowadzają dzieci w świat fantazji.
Idziemy obok szpaleru drzew, skaczemy przez rzeczkę, przechodzimy pod mostem, wspinamy się na górę, patrzymy w dół. Idziemy bokiem, bo tak prowadzi dróżka.
” Gasimy pożar drzew” i itd. ( możemy wykorzystać naturalne przeszkody w terenie).
Znajdujemy kasztany i żołędzie pod drzewami. Dzieci biorą je delikatnie w dłonie.
Przyglądają się im, wykonują polecenia nauczycielki :
Tańczą z kasztanem na dłoni, na sygnał nauczycielki ( klaśnięcie w dłonie) kładą go delikatnie pod drzewem, na liściu, obok liścia itp.
Podnoszą go w ręce wysoko, nisko. Dzieci celują kasztanami do pudełek.
Zakończenie:
Zapraszam dzieci do powrotu do przedszkola.

Wnioski:

Większość dzieci - 3 letnich zna i stosuje pojęcia przestrzenne. Dzieci swobodnie poruszają się w najbliższej przestrzeni i manipulują przedmiotami zgodnie z poleceniem nauczyciela.
Zabawy w sferze wyobraźni dają dzieciom okazję do prezentowania swoich możliwości, zaspokajają potrzebę poznawania świata i stwarzają okazję do przeżywania. Wiedza i umiejętności zdobywane w ten sposób są zrozumiałe i trwałe.


Opracowała : JOANITA ŁANECKA
PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWEGO NR 177
KRAKÓW

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie