Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wielcy i sławni ludzie z Sosnowca

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5985 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


CEL GŁÓWNY:
  • Przybliżenie uczniom sylwetek znakomitych sosnowiczan.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń zna:
  • Sylwetki znanych sosnowiczan, takich jak: Jan Kiepura, Marian Kantor-Mirski, Janina Kierocińska, Jan Kondracki, Andrzej Niemojewski, Jacek Cygan, Krzysztof Materna.
  • Ich zasługi na rzecz miasta i regionu. Uczeń potrafi:
  • Odnaleźć w encyklopedii noty biograficzne wybranych sosnowiczan.
  • Samodzielnie przygotować materiały potrzebne do lekcji.
  • Czytać ze zrozumieniem.
  • Precyzować wypowiedzi na dany temat.
  • Oceniać i wyciągać wnioski z podanych informacji.
  • Zapisać notatkę w formie tabelarycznej.
  • Posługiwać się planem miasta.
METODY I FORMY PRACY:
  • Praca z encyklopedią, przewodnikiem po Sosnowcu, planem miasta.
  • Ranking.
  • Praca eksponująca.
  • Praca indywidualna.
  • Praca w grupach.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • Wydawnictwo encyklopedyczne.
  • Plan miasta Sosnowca w skali 1:10.000.
  • Przewodnik po Sosnowcu.
  • Karty pracy nr 1. i nr 2.
  • Samodzielnie przygotowane przez uczniów notatki dotyczące znanych osób z Sosnowca.
CZAS TRWANIA: jedna jednostka lekcyjna.

PRZEBIEG LEKCJI
  1. Uczniowie wymieniają nazwiska znanych osób związanych z Sosnowcem i zapisują je na tablicy.
  2. Drogą głosowania określają skalę popularności każdej z nich, dokonując wyboru pięciu najbardziej zasłużonych.
  3. Nauczyciel dzieli uczniów na pięć grup. Każda z grup wybiera przedstawiciela. Liderzy losują postać do opracowania zgodnie z informacjami podanymi w karcie pracy nr 1. Każda grupa ma do dyspozycji encyklopedię i samodzielnie przygotowane do lekcji notatki.

KARTA PRACY NR 1
Imię i nazwisko Ważniejsze daty i wydarzenia z życia  Zawód  Znaczenie dla miasta  Ciekawostki  Uwagi
  1. Liderzy grupy prezentują efekty pracy.
  2. Uczniowie w zespołach uzupełniają kartę pracy nr 2.
KARTA PRACY NR 2

     Posługując się planem miasta i notami biograficznymi, określ miejsca związane z życiem wybranych pięciu postaci.

Imię i nazwisko   Miejsce związane z życiem i działalnością
  1. Uczniowie indywidualnie formułują wnioski na temat znaczenia omawianych postaci dla rozwoju miasta , kultury i sztuki.
  2. Praca domowa:
         Napisz list otwarty zachęcający młodzież z innych regionów Polski do odwiedzenia Twojego rodzinnego miasta.
Opracowanie i realizacja:
mgr Barbara Bubik-Cieślik
mgr Beata Kwiecień
(nauczycielki ZSO nr 8 w Sosnowcu)

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie