Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6672 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt do zajęć ruchowych w klasie I
Temat : Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu .

Zadania główne :

  1. Chodzenie po śladach .
  2. Rzuty do celu stałego i ruchomego .
  3. Przeciąganie liny .
Cele szczegółowe :
Uczeń :
  • potrafi szybko reagować wobec przedmiotów będących w ruchu
  • doskonali rzuty do celu
  • przestrzega reguł gier i zabaw ruchowych
  • potrafi współdziałać z innymi w grupie
  • czuje się odpowiedzialny za wyniki swojej grupy
  • hartuje swój organizm w warunkach zimowych
  • prawidłowo oddycha na mrozie
  • umiejętnie korzysta ze śniegu .
Miejsce zajęć : boisko szkolne, równy, zaśnieżony teren- bezpieczny.
Pomoce : 2 liny długości około 10 m , szarfy , chorągiewki .

Treść i przebieg zabaw i gier ruchowych .
    1. Przygotowanie do wymarszu , sprawdzenie ubrań i obuwia .
    2. Marsz parami na teren ćwiczeń .
    1. Zabawa orientacyjno- porządkowa (1 min.)
      Torowanie ścieżki na śniegu – dzieci idą za nauczycielem, jego śladem, zataczając duże koło.(Prowadzący idzie małymi kroczkami).
    2. Ćwiczenie ramion. Swobodne wymachy ramion w bok (6 razy)
    3. Ćwiczenie nóg. Dzieci wykonują trzy podskoki w prawą stronę i trzy przytupnięcia , to samo w lewą stronę (4 razy).
    4. Ćwiczenie tułowia. Skłon w przód – dotknięcie palcami rąk do butów,
    5. Zabawa bieżna . Chodzenie po śladach (4 razy).
      Ustawienie na obwodzie koła twarzami na zewnątrz. Na sygnał dzieci biegną 10 kroków przed siebie i stają. Na drugi sygnał dzieci wracają własnym śladem. Kto dokładniej wykona zadanie.
    6. Gra rzutna „Polowanie” (2 razy).
      Klasę dzielimy na 3 zespoły. Dwa zespoły ustawiają się na wyznaczonych liniach ( odległość linii ok. 10m), lepiąc po trzy śnieżki. Trzeci zespół na sygnał prowadzącego przebiega korytarzem na drugą stronę. Pozostałe dzieci z ulepionymi śnieżkami starają się upolować przebiegające dziecko.
      Liczymy trafienia (ujemne punkty) dla przebiegającego zespołu. Zmiana przebiegających. Wygrywa zespół, który, ma mniej upolowanych dzieci.
    7. Gra skoczna „Przeskakiwanie rowu” (2 razy) .
      Cztery zespoły ustawiają się na linii startu. W odległości 5 m ułożony jest rów z szarf o szerokości 0,5 m. Na sygnał pierwsi z rzędów wybiegają z linii startu przeskakują rów i ustawiają się po drugiej stronie. Na następny sygnał startują następni. Wygrywa zespół, który wykonał zadanie prawidłowo (przeskok przez rów nie dotykając szarf).
    8. Zabawa z mocowaniem „Przeciąganie liny” (3 razy).
      Podział klasy na 2 zespoły 9 – osobowe. Prostopadle do wyznaczonych linii ( mety ) układamy linę , tak aby jej środek zaznaczony kolorową szarfą umieszczony był na linii mety . Wzdłuż liny ustawiają się dwa zespoły.
      Zespoły chwytają linę tak, aby pierwszy z zespołu opierał nogę wykroczną na linii dodatkowej od linii mety – 2 m. Na sygnał nauczyciela jednocześnie zespoły przeciągają linę na swoją stronę. Jeśli pierwszy z zespołu przekroczy linię mety to zespół przegrywa walkę.
    9. Gra rzutna „Kule śnieżne” (2 razy).
      Klasę dzielimy na 3 zespoły. Każdy zespół lepi małego bałwanka ze śniegu. Ćwiczący z zespołu lepią po 3 kule śnieżne. Z odległości 5 kroków celują w swojego bałwanka. Wygrywa ten zespół, który uzyskał więcej trafień .
    10. Zabawa uspokajająca .
      Bieg slalomem między bałwankami za nauczycielem (2 min). Marsz dookoła wyznaczonego terenu, swobodne skłony do przodu, Swobodny wyprost (2 razy).
    1. Zakończenie zajęć.
      Zebranie przyborów i przejście do szkoły.
      Oczyszczenie ubrania i obuwia.
      Omówienie zadań lekcji na korytarzu. Zwrócenie uwagi na pojęcie śnieg suchy, mokry. Wpływ hartowania na organizm, różne sposoby hartowania.
Agnieszka Ochyra
Szkoła Podstawowa w Zarzeczu.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie