Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz uroczystości z okazji DEN

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3952 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


I. Część artystyczna.


Konferansjer

Jest w kalendarzu taki dzień przeznaczony wyłącznie dla Was. Ten dzień jest właśnie dzisiaj, dzień Waszego zasłużonego święta, Dzień Nauczyciela. Cały długi rok czekamy na ten dzień ważny i dla nas. Dzień, w którym możemy złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia i podziękować za to wszystko, co dla nas zrobiliście, za wszystko, czego w czasie naszego pobytu w szkole nauczyliście nas i za to, czego nauczyć chcieliście. Bo przecież nie wszystko wyszło.


A że trudna jest rzeczywiście uprawa uczniowskiego ugoru przyznamy wszyscy, gdy przypomnimy sobie nasze szkolne sprawy i sprawki.

(scenka)
Do klasy wchodzą uczniowie śpiewając:

Uczyć się każdy może
Trochę lepiej, lub trochę gorzej,
Ale nie o to chodzi,
Jak co komu wychodzi!
Czasami człowiek musi
Jakoś zdobyć plusik
Uuch!
Naukę tak traktować,
By nie męczyła się głowa
By mieć luz, przespane noce
Coraz wyższa średnią ocen!
( do klasy wchodzi nauczycielka)



Nauczyciel
Dzień dobry! (dzieci odpowiadają)
Będziemy dziś mozolić się nad klasówką . Wyjmijcie wasze zeszyty i otwórzcie wasze głowy.

Narrator
W klasie zapachniało sianem i zazieleniło się, choć to była jesień. Ze zgnębionych dusz biednych uczniów wydarł się jęk.( o rany, jejku, psze pani, nie!)

Uczeń 1
Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną
Na klombach mych myśli sadzone za młodu.

Uczeń 2
O, kochane ściągi i posłańcy nieba,
Oświećcie nas, proszę, co nam czynić trzeba( ręce podnosi w górę)

Uczeń 1
Bo my nic nie pojmujemy, ze strachu ledwie żyjemy

Uczeń 3(opiera się na ławce)
Marzę, że jutro, zamiast przyrody,
Pójdziemy z całą klasą na lody.
Zamiast fizyki, ( chociaż ją cenię)
będziemy w szkole mieć przedstawienie.
Zamiast klasówki będzie siatkówka
albo, na przykład, lekcja pływania,
że wiersz mi szybko sam wejdzie w głowę ,
a krasnoludki - zrobią zadania domowe
Że zamiast, jak to dotychczas bywa,
niedostateczne same obrywać,
szóstki ( wyłącznie) miałbym w zeszycie...
(westchnięcie)
Lubię czasami sobie pomarzyć,
bo cóż bez marzeń warte jest życie?

Uczeń 5 (wstaje)

Pan dał mi z rachunków dwóję. Ale, za co? Nie pojmuję. No, bo sobie wyobraźcie:6+9=15, ja – 16 napisałem. No i o to piekło całe! Przy mnożeniu się pomylę. Czasem zadań nie odrobię. Nieumyślnie, przez zwyczajne zapomnienie. Bo ja wcale się nie lenię. Tak się składa nieszczęśliwie. No, więc – czy to jest sprawiedliwie?

Pan z polskiego dał mi dwóję. Ale, za co? Nie pojmuję. Robię błędy? Ależ skąd! Może czasem – jeden błąd. Czasem 10 – wyjątkowo. Tak się składa nieszczęśliwie. No, więc – czy to jest sprawiedliwie?

Zachowanie mam nieodpowiednie. Tego całkiem nie pojmuję. Że na lekcji jem owoce?
Że do klasy wziąłem procę? Że wybiłem ze dwie szyby? To na żarty, tak na niby. A że zbiłem tego Zbyszka, jego siostrę i braciszka – no to też nie moja wina – niech się ze mną nie zaczyna. Tak się składa nieszczęśliwie. No, więc – czy to jest sprawiedliwie?

Ach, naprawdę – to okropne mieć niesprawiedliwe stopnie… (siada)


(Scenka kabaretowa „ Z telewizorem za pan brat”)

Jaś: (wstaje, niezgrabnie kłania się, żali się na swój trudny uczniowski los)
Chciałem wreszcie zapracować na dobrą ocenę.
Bo Pani ciągle się mnie czepia.
Ciągle coś jej nie pasuje.
Nie tu kropka, nie „u” takie.
Pisz staranniej! Co tam żujesz?!
Wyjdź spod ławki! Otwórz zeszyt!
Praca znów nieodrobiona!
I tak ciągle, i tak w kółko!
Ludzie, toż to można skonać!

Może bym i z raz odrobił,
gdybym więcej czasu miał.
A ja przecież dnia każdego,
popołudniem i wieczorem,
muszę swoich godzin kilka
spędzić przed telewizorem.

( Urażonym tonem )

Kto obejrzy za mnie „Kiepskich”?
Kto w „M jak miłość” mnie wyręczy?
„Cud miłości” też oglądam
i seriali innych więcej.

( ziewa)

Potem jestem już zmęczony
i do łóżka spać się kładę.
Rano przecież wstawać muszę,
bo z „ modą na sukces” jadę.

( skarży się )

Kiedy mam odrabiać lekcje,
skoro jestem tak zajęty?
Niechże pani to zrozumie
i niech mi da spokój święty.

( zerka ukradkiem na zegarek )

Rany, muszę już uciekać,
na „ Miodowe lata” gnać.
Ja tu sobie gadu, gadu
a w jedynce leci „Klan”.

( z rozmarzeniem )

O, jak błogo, w domu czeka:
szklany ekran, czarny pilot,
miękki fotel, filmów rzeka.
Pora na mnie, do widzenia, do miłego zobaczenia. (bierze tornister i wychodzi, ale zaraz wraca zaspany, rozczochrany, ciągnie tornister)

Nauczycielka:

Właśnie przez to, że w ramionach
Morfeusza tak dziś długo przebywałeś
i tylko jeden z całej klasy
dziś sprawdzianu nie pisałeś,
zrobisz to teraz właśnie.

( Podaje mu kartkę papieru )

Weź długopis i tu napisz,
gdzie urodził się Mickiewicz.
Datę bitwy pod Grunwaldem
i chrztu Polski podaj, proszę.
Potem nazwij części mowy:
kark, na, przecież, głowa, noszę.
Jeszcze wymień polskie rzeki
I sąsiadów kraju twego.
a następnie...

( Jasio przerażony przerywa Pani )

Jaś:

Ależ skąd mam, proszę pani,
o tym wszystkim nagle wiedzieć?!
W żadnym ze znanych mi seriali
nigdy nic o tym nie było.

Nauczycielka: ( zmartwiona, kiwa głową )

Jasiu, Jasiu, o tym wszystkim
w podręcznikach napisane.
Gdybyś zerkał do nich częściej,
wszystko by ci było znane.
A tak, Jasiu – dziecko drogie,
Nie masz w głowie wiedzy wcale.
Moja rada – czytaj książki!
Rzadziej gap się na seriale!

Jaś : ( otwiera szeroko oczy ze zdziwienia )

Jak to?! Nie oglądać seriali? Przestać patrzeć w telewizor?! Nie, nie mogę! To jest moje ulubione zajęcie!! (Pani zabiera mu kartkę, stawia jedynkę, Jaś rozgoryczony siada)

Prowadzący:
A jaki powinien być uczeń? Posłuchajmy i popatrzmy.

Uczeń 6 (uczeń recytuje wyprostowany, ubrany elegancko- marynarka z wyłożonym białym kołnierzykiem, włosy ma „przylizane”)

Nigdy się nie bił z chłopakami,
nie ciągnął dziewcząt za warkocze,
na spacer chodził z rodzicami
i uczył się przez cały roczek.

„Przepraszam” – mówił i - „ dziękuję”,
nogi przed spaniem mył codziennie,
z klasówek nigdy nie miał dwójek
i wiersze deklamował pięknie.

Nie ściągał i nie podpowiadał,
nie hałasował, siedział prosto,
nie mówił: „...Znowu tyle zadał”,
a w domu się nie kłócił z siostrą.

Jadł chętnie kaszę, pijał tran,
okładał książki i zeszyty,
mył wannę i zakręcał kran,
przyszywał sobie sam guziki!

Przed kolegami się nie chwalił,
robił gazetki, śpiewał w chórze,
jak było chłodno – nosił szalik
i nie przechodził przez kałuże.

Nie ślizgał się po korytarzach,
stawał w szeregu, chodził w parach,
wszystkich śniadaniem swym obdarzał
i nigdy nie był na wagarach.

- Jak się nazywa? - Zapytacie.
- Ten chłopiec zwie się ideałem,
lecz muszę wyznać wam otwarcie:
nigdy takiego nie widziałem!


Prowadzący:
Przepraszamy za wszystkie kłopoty, łamanie regulaminu, głupie żarty, niszczenie ławek, zabazgrany sprzęt, pourywane klamki.

I Życzymy, by ziarno rzucane do naszej duszy nie szło na marne. By słońce ozłacało Waszą pracę, trud i wysiłek.

Uczeń 6
Więc za to,
że biegamy coraz śmielej
po ścieżkach wiedzy ku przyszłości celom
dziś dziękujemy Wam, Nauczyciele.

Uczeń 8
I za piątki i szóstki,
za minusy i plusy,
za pochwały, nagany,
za świadectwa z paskiem,
i za "wiem", "umiem", "chcę",
i za "kim być", "jakim być"?
Za naukę "jak żyć".


Razem
Dziękujemy!

Uczeń 9
Dziękujemy jak każdego roku
Z każdym rokiem bardziej i goręcej
Bo to dzięki Wam, Nauczyciele,
Wiemy, rozumiemy z każdą lekcją więcej.
Coraz jaśniej i słonecznej w głowie,
Już alfabet urósł w wielkie księgi,
A tabliczka mnożenia pozwala
Zmieniać cyfry w liczbowe potęgi.

Uczeń 10
Już umiemy schylić się nad wierszem,
W barwach mapy przez świat powędrować.
Na termometr patrzeć przez szkło wiedzy
I rozumieć tajemnice słowa.
Dziękujemy jak każdego roku...
Wciąż zbyt mało i nigdy zbyt wiele –
Za to światło, co mroki rozjaśnia.
Dziękujemy Wam, Nauczyciele!


Konferansjer
Przed Wami chylimy nisko głowy,
pozdrawiamy Was serdecznym słowem
i dziękujemy dziś, przy święcie,
za wiedzę, miłość i za szczęście.

Piosenka:

Za troski tyle, za pracy tyle
Jakże dziś mamy odwdzięczyć się.
Nauczycielom w tym dniu ich święta
Uczniowie szkoły życzenia ślą
Ref.:, Więc tylko serca, serca wdzięczności składamy wam
Wiele szczęścia i radości w życiu waszym niech zagości.

II. Przyznanie „Oskarów”

Samorząd Uczniowski przyznał wszystkim nauczycielom Oskary w kilku kategoriach: pogoda ducha, przyjaciel, artysta, dowcip, filozof, powaga, krasomówca, elegancja, świętość I i II, nowość itp.
(uczniowie wręczali nauczycielom dyplomy – oskary, róże oraz lizaki)

III. Otrzęsiny klas I

1. Prezentacja klas pierwszych
(Klasy zaprezentowały się według własnego pomysłu)
2.Konkurencje przewidziane dla klas I:
- taniec w pampersach i ze smoczkami
- kocia gama(miau miau zamiast do re mi..)
- salon kosmetyczny(zrobienie z uczniów kota)
- quiz o szkole( bardzo podchwytliwe pytania z życia szkoły)
- picie mleka z rękawiczki zawieszonej na stojaku do map
- picie mleka z miseczki, jak to robią kotki
- jazda na nocnikach
- szukanie cukierków mące(buzia posmarowana miodem)
- całowanie w usta Franka – kościotrupa
- picie mleka z butelki ze smoczkiem
- kosmonauta(uczniowie wyszli z Sali z poleceniem przygotowania się do tego, aby wszystkim pokazać jak lataliby rakietą. Widzów poinformowano, że uczniowie ci pokazywać będą wszystkim, co robią, kiedy zamkną za sobą drzwi do toalety…)
3. Test dla wychowawców klas I( związany był oczywiście z klasami I)

IV. Odśpiewanie pieśni szkoły.

Joanna Dudys –
Opiekun Samorządu Uczniowskiego
przy Gminnym Gimnazjum w Budrach z siedzibą w Więckach
im. Papieża Jana Pawła II






Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie