Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pomyśl o własnym zdrowiu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 804 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KL. IIIa

Temat: Pomyśl o własnym zdrowiu.

Czas: 2 x 45 minut
Cele: uczeń potrafi
  • interesuje się własnym zdrowiem
  • odnajduje rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki
  • rozpoznaje rodzaje zdań
  • samodzielni redaguje zdania na określony temat
Metody: "burza mózgów", zabawa "wyspy", drama
Środki dydaktyczne: krzesła stoją w kręgu (ławki przy ścianach), karta pracy – zaproszenie, karteczki, pisaki, kredki
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa
  1. Zajęcia rozpoczynam od wywieszenia na tablicy dużej karty pracy – zaproszenia, taką sama kartę otrzymuje każdy uczeń.

    ZAPROSZENIE
    Zapraszam Cię do chwili namysłu nad własnym zdrowiem.
    • Czy chcesz być zdrowym?
    • Czy wiesz jak dbać o zdrowie?
    Przy każdym pytaniu zapal odpowiednie światełko) dir> - tak - nie - nie wiem
    1. Czy wiesz jak należy się odżywiać, aby być zdrowym?
    2. Czy wiesz jak należy dbać o zęby?
    3. Czy to prawda, że sport i ruch to zdrowie?
    4. Czy umiesz prawidłowo siedzieć w czasie czytania i pisania?
    5. Czy dużo czasu spędzasz przed telewizorem lub komputerem?
  2. Podsumowanie wyników indywidualnej pracy umożliwi zabawa w tzw. "wyspy". Układa się kolorowe koła – wyspy (czerwone – tak, pomarańczowe – nie, zielone – nie wiem) w różnych miejscach klasy. Nauczyciel czyta poszczególne pytania a dzieci ustawiają się przy odpowiedniej wyspie. Prowadzący orientuje się, jakie są wiadomości i umiejętności zdrowotne wszystkich uczniów, a dzieci widzą, co inni myślą o swoim zdrowiu. Dyskutują, dlaczego odpowiedzieli tak lub nie.
  3. Uczniowie siadają w kręgu i szukają pomysłów na temat "Co robię dla swego zdrowia?" ("Burza mózgów"). Zapisujemy pomysły (na dużym arkuszu) – czasowniki (nazwy czynności). Powstaje plakat "Co nasza klasa robi dla własnego zdrowia?".
  4. Scenka dramowa – dzieci pokazują ruchem jedną czynność, którą robią najczęściej dla swego zdrowia, inni odgadują nazwy czynności (czasowniki).
  5. Nauczyciel rozdaje po 3 karteczki. Uczniowie zapisują po jednej czynności (na każdej karteczce), którą najczęściej wykonują dla własnego zdrowia.
  6. Zbieramy karteczki a następnie segregujemy je – układamy na środku kręgu (w formie słoneczka) w promienie podobnych czynności.
  7. Dzieci w parach przedstawiają rozmowę rodzica z dzieckiem dotyczącą konieczności np. mycia zębów. Dobierają takie argumenty, które mają przekonać do tej czynności dziecko – drama. (Okazuje się, że wszelkie formy straszenia, agresji, przekupstwa nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Dochodzą do wniosku, że konieczne jest dojście do kompromisu między rodzicem i dzieckiem.)
  8. W czteroosobowych grupach uczniowie tworzą plakat "Zdrowy człowiek to ..." (przygotowane są duże arkusze papieru). Dzieci wpisują w sylwetkę "zdrowego" człowieka jego cechy np.: silny, czysty, szczęśliwy... (przymiotniki), myje się, czesze się... (nazwy czynności). Wywieszamy plakaty na tablicy.
  9. Dzieci samodzielnie redagują dobre rady dla kolegów – Jak zachować zdrowie. Forma wypowiedzi dowolna np.: wierszyki, rymowanki, zdania wykrzyknikowe.
  10. Podsumowaniem zajęć może być wypowiedź plastyczna uczniów, w dowolnej technice na temat "Co robię dla własnego zdrowia?"
Po przeprowadzonych zajęciach formą prezentacji prac i nagrodą było wywieszenie prac na głównym holu w szkole.

Wniosek jaki uczniowie wyciągnęli po zajęciach:
     Uczniowie uważają, że o własnym zdrowiu należy myśleć i każdy człowiek jest za swoje zdrowie odpowiedzialny.

Cel został osiągnięty.

Opracowała - mgr Dorota Rekowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie