Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Standardy wymagań klasa I

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1295 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Klasa 1
1.EDUKACJA POLONISTYCZNA
1.1, CZYTANIE I ODBIÓR TKSTÓW
- czyta wyrazy, zdania głoskując je;
- umie przeprowadzić analizę, syntezę słuchowo-wzrokową prostych wyrazów;
- potrafi uważnie słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela;
- potrafi słuchać nagrań baśni, utworów poetyckich i innych tekstów literackich;
- w rozmowach na temat utworu określa miejsce zdarzenia;
- w oparciu o ilustrację potrafi udzielić odpowiedzi jednym słowem;
- potrafi wygłosić z pamięci 1-2 zwrotkowy wiersz.

1.2, SŁUCHANIE
- uważnie słucha ze zrozumieniem sensu poleceń wypowiedzi, odtwarza wysłuchanej treści z zachowaniem sensu;
- zapamiętuje usłyszane informacje;
- wykonuje zadania po usłyszeniu instrukcji słownej;
- skupia uwagę podczas słuchania;
- ma otwarte nastawienie do mówiącego.

1.3, MÓWIENIE I PISANIE
- potrafi w 2-3 zdaniach omówić treść pojedynczego obrazka;
- potrafi zadawać pytania analizując treść obrazka;
- poprawnie odwzorowuje litery z uwzględnieniem ich kształtu, właściwie łączy litery;
- bezbłędnie przepisze pod kierunkiem nauczyciela wyrazy, zdania z tablicy;
- poprawnie napisze swoje imię i nazwisko.

1.4, GRAMATYKA I ORTOGRAFIA
- dzieli słowa na głoski oraz wyrazy na litery;
- wyróżnia samogłoski i spółgłoski;
- w wyrazach wyróżnia dwuznaki, litery ze znakami diakrytycznymi;
- rozpoznaje rodzaje zdań;
- rozpoczyna zawsze zdanie wielką literą;
- kończy zdanie kropką;
- prawidłowo pisze kilka zdań.

1.5, SŁOWNICTWO I FRAZEOLOGIA
- potrafi wypowiadać się w formie zdania;
- w tekście rozróżnia zdania;
- prawidłowo uporządkowuje i układa z wyrazów zdanie (3-5 wyrazów).

2.EDUKACJA MATEMATYCZNA
2.1, STOSUNKI PRZESTRZENNE I CECHY WIELKOŚCIOWE
- odpowiada na pytania dotyczące wzajemnego położenia przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni oraz kierunków ruchu;
- porównuje przedmioty pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej.

2.2, GEOMETRIA
- rozpoznaje i nazywa kształty podstawowych figur geometrycznych na płaszczyźnie;
- odrysowuje od szablonów kształty figur.

2.3, LICZBY NATURALNE
- potrafi napisać i odczytać liczby w zakresie 20;
- potrafi wyodrębnić liczbę dziesiątek i jedności;
- porównuje liczby jedno- i dwucyfrowe stosując znaki , =;
- nazywa jedności długości (metr, centymetr) masy (kilogram, dekagram) i pojemności ( litr);
- zna nazwy tygodnia i ich kolejność;
- wskazuje na osi liczbowej punkty odpowiadające danym liczbom od 0 do 10.

3.ROZWÓJ SPOŁECZNO-PRZYRODNICZY
- zachowuje bezpieczeństwo w czasie lekcji i przerw;
-potrafi nazywać czynności jakie wykonuje dyżurny;
- zna sposoby pielęgnacji roślin;
- rozpoznaje kilka roślin doniczkowych znajdujących się w sali lekcyjnej;
- zna swój adres zamieszkania;
- zna bezpieczną drogę do szkoły;
- wie, jak zachowywać się w środkach komunikacji miejskiej i na przystankach;
- zna pięć zasad przechodzenia przez ulicę;
- wymienia nazwy drzew, krzewów i roślin zielnych;
- wymienia zmiany jakie zachodzą w różnych porach roku w życiu roślin i zwierząt;
- wie, że owoce i warzywa mają korzystny wpływ na zdrowie;
- wymienia rodzaje prac ogrodniczych i nazwy narzędzi ogrodniczych;
- posługuje się pojęciem „zwierzęta domowe”;
- zna ogólna budowę psa i kota;
- zna stopień pokrewieństwa swojej rodziny;
- zna swoje obowiązki w domu rodzinnym;
- potrafi wymienić niektóre urządzenia techniczne w domu;
- wymienia wszystkie czynności i przybory związane z higieną osobistą;
- rozumie potrzebę oszczędzania energii elektrycznej i cieplnej w domu;
- wie, że ubrania powinny być dostosowane do pogody;
- wylicza sposoby spędzania wolnego czasu;
- wyjaśnia znaczenie uprawiania spory dla dzieci;
- potrafi wymienić kilka zasad zdrowego odżywiania;
- wymienia niektóre cechy miast i wsi;
- wymienia różne rodzaje zawodów ludzi i orientuje się, na czym one polegają.

4.ROZWÓJ SPOŁECZNO-EMOCJONALNY
4.1, Edukacja plastyczno-techniczna
- potrafi przedstawić zjawiska i wydarzenia realne z uwzględnieniem postaci ludzi;
- potrafi przedstawić za pomocą prostych środków wyrazu sceny inspirowane przez przeżycia, pory roku, utwory literackie;
- rozróżnia i nazywa dziedziny sztuk plastycznych: malarstwo, rzeźbiarstwo;
- potrafi dostrzec i nazwać następujące cechy przedmiotów i zjawisk: kształt, wielkość, barwa;
- potrafi poprawnie posługiwać się narzędziami ( nożycami, nożem, dziurkaczem, zszywaczem);
- włącza i wyłącza proste urządzenia elektryczne;
- ekonomicznie wykorzystuje materiał;
- zna pracę zawodową rodziców.

4.2, Edukacja muzyczna
- potrafi rytmicznie recytować teksty;
- umie zaimprowizować melodię do krótkiego tekstu;
- potrafi poprawnie zaśpiewać proste piosenki;
- potrafi właściwie regulować oddech podczas śpiewania;
- umie akompaniować do piosenek i zabaw z zastosowaniem instrumentów perkusyjnych niemelodycznych oraz naturalnych efektów akustycznych (klaskanie, tupanie, itp.);
- umie rozpoznawać i naśladować głosy z otoczenia;
- umie rozpoznawać brzmienie wybranych instrumentów perkusyjnych niemelodycznych i melodycznych;
- potrafi rozpoznawać dźwięki wysokie i niskie;
- potrafi określić tempo, dynamikę i nastrój utworu.

5.EDUKACJA ZDROWOTNO-RUCHOWA
- potrafi przyjmować prawidłową postawę w biegu, chodzie i skokach;
- potrafi przejść z chodu wolnego, szybkiego w bieg;
- potrafi biegać truchtem;
- biega na sygnał;
- potrafi przebiec 30 m;
- rzuca piłeczką palantową na odległość z miejsca prawą i lewą ręką;
- pot skakać w dal z miejsca i z rozbiegu;
- potrafi podawać piłkę partnerowi;
- potrafi kozłować piłkę;
- potrafi trafnie rzucać do celu piłką dużą i małą;
- potrafi odbijać piłkę stopą i kolanem.
M. Piasecka-Galej

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie