Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pan Listopad Gra

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2528 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 



Temat dnia: Zabawy z mamą i tatą "Pan Listopad gra ..." – zabawy i ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania

Cele ogólne:
  • Rozwijanie funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, kinestetycznych
  • Kształtowanie lateralizacji i orientacji w prawej i lewej stronie ciała
  • Wielozmysłowe uczenie pisania litery M – m pisanej
  • Przyswojenie prawidłowych nawyków ruchowych podczas czynności graficznych: właściwe trzymanie narzędzia, właściwej kolejności i kierunku kreślenia litery
Cele operacyjne: dziecko
  • orientuje się w schemacie własnego ciała
  • rozpoznaje kierunki w przestrzeni
  • zapamiętuje treść i śpiewa piosenki
  • odtwarza rytm piosenki oraz ilustruje piosenkę ruchem
  • gra na instrumentach perkusyjnych
  • tańczy proste układy taneczne
  • pisze literę M – m po wzorze w dużej liniaturze
  • zgodnie uczestniczy z innymi w zabawie
  • samodzielnie nakrywa do stołu i porządkuje miejsce pracy
  • prezentuje rodzicom własne umiejętności i efekty własnej pracy
Metoda: MDS wg M. Bogdanowicz
Formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna, zespołowa,
Formy aktywności: muzyczna, ruchowa, plastyczna i słowna
Pomoce:
  • magnetofon, instrumenty perkusyjne, tacki z piaskiem, wzór graficzny litery M – m, wałeczki z piaskiem,
  • talerzyki, obrusy, flakony, stoliki, krzesełka, serwetniki, kubki,
Opis sytuacji wychowawczo-dydaktycznych:
  1. Śpiewne powitanie "Wszyscy są, witam was, zaczynamy bo już czas. Jestem ja, jesteś ty - Raz, dwa, trzy" – płyta "Kinezjologia edukacyjna"
  2. Zabawy wprowadzające: ćwiczenia na koncentrację uwagi i orientację w schemacie ciała i przestrzeni
    • Zrób dwa kroki w prawo, dwa kroki w lewo, trzy kroki do przodu, trzy kroki do tyłu, wykonaj trzy podskoki w miejscu. Wykonaj zwrot do okna, do drabinek – powtórzenie poleceń
    • Usiądź na podłodze, zamknij oczy, lewą ręką dotknij głowy, brzucha i pleców, wskaż lewe biodro i lewe kolano. Prawym łokciem postukaj w prawe kolano, stopę, w podłogę. Każdym palcem lewej ( prawej) ręki po kolei dotknij czubka nosa.
    • Przywitajcie się z rodzicem lewymi stopami, kolanami, rękami następnie to samo prawymi
    • Usiądź naprzeciw rodzica. Wskaż jego prawe oko, ucho i policzek lewą ręką, poklep prawą ręką jego lewe ramię, lewą stopę połóż na jego prawej nodze. Zmiana ról.
    • Zabawa ruchowa "Moja prawa, moja lewa, moje obie raz, dwa, trzy" – taniec integracyjny z mamą lub tatą – kaseta "Zabawy integracyjne KLANZA"
  3. Zajęcia właściwe:
    • Opracowanie piosenki "Pan listopad" - rozmowa n/t treści, ćwiczenia funkcji językowych, budowa piosenki,
    • Ćwiczenia ruchowe - zwrotka - naśladowanie ruchem gry na instrumentach pana Listopada ( kontrabas, flet, bęben) - refren – podskoki w kółeczkach
    • Ćwiczenia ruchowo – słuchowe – rytmizacja tekstu, echo rytmiczne, akcentowanie pierwszej miary taktu zewnętrzną stroną dłoni na wałeczkach (lewa strona, prawa strona) z piaskiem, instrumentacja: bębenki, trójkąty, kołatki
    • Ćwiczenia ruchowo – słuchowo – wzrokowe:
      • Demonstrowanie litery m - M pisanej – omówienie jej wyglądu ( jakie posiada elementy, ile ich jest, jak są położone w przestrzeni ), porównanie litery z innymi poznanymi: o – O, a – A,
      • Pokaz sposobu pisania litery – zwrócenie uwagi na kolejność i kierunek wykonywanych ruchów, wykorzystanie fragmentu piosenki, tempo śpiewania dostosowane do tempa dzieci
      • Polisensoryczne uczenie się litery – w powietrzu, na podłodze, po wzorze, na tackach z piaskiem - dzieci uczą się pisać literę śpiewając fragment piosenki w wolnym tempie ( bez muzyki)
      • Reprodukowanie litery - pisanie liter w dużej liniaturze flamastrem
  4. Zajęcia końcowe – rozładowanie napięcia emocjonalnego
    • Śpiew piosenki "Moja wesoła rodzinka" – ilustracja ruchowa – płyta CD 1 "Wesoła szkoła sześciolatka"
    • Taniec z rodzicem "Contry dance" – płyta CD Betti Strauss
  5. Wspólny poczęstunek "Chatka sześciolatka"– nakrywanie do stołu, podanie przepisu na ciastko wykonane przez dzieci samodzielnie na zajęciach poprzedniego dnia, porządkowanie sali
  6. Zaproszenie rodziców na listopadowy spacer - zabawy dydaktyczne w terenie - rozpoznawanie kierunków, ćwiczenie spostrzegawczości, dostrzeganie zmian w przyrodzie późną jesienią
Opracowała: Dorota Fortuna, nauczycielka Przedszkola Miejskiego Nr 11 w Jaśle

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie