Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Gryfino - Moje miasto

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2290 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz zabawy konkursowej GRYFINO – MOJE MIASTO dla uczniów klas I-III

Imprezę przygotowały nauczycielki nauczania zintegrowanego: Krystyna Gazdecka i Elżbieta Wojtoń.

     W 2004 roku przypada 750. rocznica nadania naszemu miastu praw miejskich. Planując zadania na bieżący rok szkolny postanowiliśmy ten doniosły fakt odnotować w Planie Dydaktyczno-Wychowawczym szkoły. Termin zabawy został wyznaczony na marzec-miesiąc obchodów głównych uroczystości.
     Miesiąc przed zaplanowanym konkursem wszystkie klasy I, II i III otrzymały szczegółowy regulamin, który wskazywał, jak należy przygotować się do zabawy. Każdej klasie przyporządkowany został kolor stroju. Poszczególne poziomy otrzymały zadania szczegółowe, np.: pierwszaki miały nauczyć się dowolnej piosenki. Klasy II miały przedstawić wiersz o naszym mieście (mile widziane były utwory napisane przez dzieci).Klasy III zaprezentowały się w dowolnym tańcu. Każda klasa w drodze klasowych eliminacji typowała 3-osobową drużynę do konkursu z wiedzy i 5-osobową drużynę do konkurencji sportowych. Pozostali uczniowie wraz z wychowawcą stanowili grupę kibiców, których zadaniem było przygotowanie transparentów i opracowanie okrzyków, którymi można zdopingować swoich kolegów.
     Nad przebiegiem konkursu czuwało 3-osobowe jury, w skład, którego weszły następujące osoby: dyrektor szkoły, pedagog szkolny, logopeda. Drużyny zmagały się w konkurencjach sportowych na przemian z konkurencjami z wiedzy o naszym mieście( historia i współczesność). Zadania dotyczyły najważniejszych faktów z dziejów Gryfina i okolicy. Zawodnicy mogli się ze sobą konsultować.Za prawidłowo wykonane zadanie dzieci otrzymywały punkty. W przypadku zdobycia jednakowej liczby punktów przewidziano pytania dodatkowe z wiedzy. Jury punktowało odpowiedzi zawodników, konkurencje sportowe, kibicowanie klas, stroje, przygotowane rekwizyty oraz zachowanie w czasie zabawy.
     Dla zwycięzców przygotowane zostały dyplomy uczestnictwa oraz puchary, nagrody rzeczowe (mapy Polski, Europy) i słodycze, ufundowane przez Radę Rodziców.

REKWIZYTY I POMOCE:4 zestawy po 3 pytania o mieście(w kopertach) + zestaw dodatkowy na wypadek dogrywki, 3 przybory do pisania, czyste kartki do zapisywania odpowiedzi, 5 kopert z puzzlami( przedstawiające obiekty w naszym mieście),flaga miasta do dekoracji sali gimnastycznej, tablice punktacji dla poszczególnych klas, tabelka z punktacją dla jury, 3 łyżki, 3 jajka lub piłeczki, 3 woreczki, 3 szarfy.

REGULAMIN ZABAWY KONKURSOWEJ Gryfino- moje miasto

  1. Termin: 19 marca 2004r.
      godz. 9.00 klasy IIIa, IIIb, IIIc
      godz. 11.00 klasy Ia , Ib, Ic
      godz. 13.00 klasy IIa, IIb, IIc
  2. Miejsce: sala gimnastyczna w budynku A
  3. Cel konkursu: stworzenie możliwości wykazania się wiedzą z zakresu edukacji regionalnej, budzenie uczuć patriotycznych(tzw. patriotyzmu lokalnego), rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.
  4. Uczestnicy: każda klasa w drodze eliminacji typuje 3-osobową drużynę do konkursu z wiedzy i 5-osobową drużynę sportową (obowiązuje strój sportowy)
    Pozostali uczniowie wraz z wychowawcą stanowić będą grupę kibiców.
    Dla ułatwienia każdej klasie nadano odpowiedni kolor, w którym mogła wykonać pompony, emblematy, transparenty, nakrycia głowy oraz stroje dla występujących zawodników.
    KLASY A - czerwony
    KLASY B - żółty
    KLASY C - zielony
  5. Zakres wiedzy konkursowej: najważniejsze fakty z historii miasta, wiedza o wydarzeniach współczesnych, znajomość lokalnych legend, przyroda okolicy.

Scenariusz Zabawy konkursowej "Gryfino – moje miasto"

    Witam bardzo serdecznie wszystkich uczestników zabawy konkursowej: przedstawicieli kl. III a, III b, III c ( I a, I b, I c, II a, II b, II c), wychowawców oraz szanowne jury.
    Zgodnie z regulaminem, z którym wcześniej klasy mogły się zapoznać, każdy zespół przygotował 3-osobową reprezentację do konkursu z wiedzy oraz 5-osobową reprezentację do konkurencji sportowych.
    Nasz konkurs składa się z części teoretycznej i sprawnościowej. Zadania z poszczególnych części będą się ze sobą przeplatały – myślę, że w ten sposób nasze dzisiejsze spotkanie będzie ciekawsze.
    Nad przebiegiem dzisiejszej zabawy czuwać będzie jury w składzie:
  1. Pani dyrektor
  2. Pani pedagog
  3. Pani logopeda.
Punktowanie:
  1. Za każdy zestaw pytań klasa może uzyskać aż 3 punkty (1pkt za każdą prawidłową odpowiedź).
  2. Za I miejsce w konkurencji sportowej – 3 pkt, II miejsce – 2 pkt, III miejsce – 1 pkt.
  3. Za kibicowanie – 0 – 3 pkt.
  4. Wygląd uczniów (klasowe kolory, rekwizyty) – 0 -3 pkt.
  5. Punkty karne za niewłaściwe zachowanie się podczas zabawy – 0 – 3 pkt.
Decyzja jury jest ostateczna.
  1. Prezentacja klas.
    Jako pierwsza prezentuje się klasa III a (III a, I a). Teraz III b (II b, I b) i III c ( II c, I c).
    Proszę jury o przyznanie punktów dla klas.
    Teraz proszę reprezentacje do konkursu z wiedzy o zajęcie miejsca przy stoliku.
  2. Wiedza – zestaw I
    Uczniowie cicho czytają pytania, a następnie naradzają się i zapisują odpowiedź na kartce. Po wyznaczonym czasie, przewodniczący zespołu podchodzą do jury. Prowadzący czyta pytania, a przewodniczący zespołów kolejno odczytują zapisaną odpowiedź i kartkę przekazują jury.
    Jury przyznaje punkty.
  3. Sport – wyścig z jajkiem ( w jedną stronę, z powrotem bieg zwykły)
    Jury przyznaje punkty.
  4. Wiedza – zestaw II
    Jury przyznaje punkty.
  5. Sport – przejście z woreczkiem na głowie, powrót z woreczkiem między kolanami.
    Jury przyznaje punkty.
  6. Wiedza – zestaw III
    Jury przyznaje punkty.
  7. Sport – bieg z czworakowaniem w jedną stronę, powrót- bieg zwykły.
    Jury przyznaje punkty.
  8. Wiedza – zestaw IV
    Jury przyznaje punkty.
  9. Sport – bieg + przechodzenie przez szarfę + bieg z powrotem
    Jury przyznaje punkty.
  10. Wiedza –kl. I i II Układanie puzzli (losowanie), kl.III Zestaw V
    Układanie z części, podanie nazwy budowli lub obiektu:
    • ułożenie w czasie 5 minut – 2 punkty
    • ułożenie po czasie – 1 pkt
    • podanie nazwy – 1 pkt
    Jury przyznaje punkty.
  11. Zadanie dla jury:
    • ocena odpowiedzi
    • ocena kibicowania
    • ocena wyglądu klas
    • punkty karne za niewłaściwe zachowanie
  12. Podsumowanie
    • ogłoszenie wyników przez jury,
    • wręczenie pucharu za zdobycie I miejsca,
    • wręczenie nagród pocieszenia,
    • wręczenie pamiątkowych dyplomów dla klas i słodyczy dla uczestników.
    Dziękujemy za udział w zabawie. Do widzenia.
Przykładowe zestawy pytań dla poszczególnych klas:
Klasa I (zestaw I)
  1. Wymień 3 zabytki Gryfina.
  2. Ile kominów ma Elektrownia,,Dolna Odra"?
  3. Co znajduje się w herbie Gryfina?
Odpowiedzi:
  1. Kościół, mury obronne, Brama Bańska.
  2. Cztery kominy.
  3. Gryf(czerwony), zielona gałązka lub liść dębu, żółta gwiazdka.
Klasa II (zestaw I)
  1. Gryfino wyrosło z osady rybackiej, która nazywała się...
  2. Jaką nazwę nosi kino, w Gryfińskim Domu Kultury?
  3. Jaką nazwę nosi najbliższa miejscowość niemiecka(za Odrą)?
Odpowiedzi:
  1. Dąbrowa.
  2. Gryf.
  3. Mescherin.
Klasa III (zestaw I)
  1. Kiedy Gryfino otrzymało prawa miejskie? Podaj dokładną datę.
  2. Wymień trzy osiedla Gryfina.
  3. Wymień trzy miejscowości sąsiadujące z naszym miastem.
Odpowiedzi:
  1. Książę Barnim I .
  2. Stare Miasto, Górny Taras, Południe, Północ.
  3. Żabnica, Pniewo, Wirów, Żórawki, Czepino, Nowe Czarnowo.
PODSUMOWANIE
     Zabawa trwała od 1,5 do 2 godzin dla każdego poziomu oddzielnie. Termin jej przeprowadzenia wyznaczono na pierwszy dzień wiosny, czyli dzień w którym organizowane są w naszej szkole od kilku lat zajęcia pod opieką wychowawców. Cele założone przez organizatorki zostały osiągnięte. Zorganizowany konkurs udowodnił, że niewiele działań tak mocno integruje zespół klasowy, jak chęć odniesienia sukcesu . Do prac organizacyjnych włączyli się rodzice, którzy przygotowali stroje dla swoich pociech, niektóre transparenty, nakrycia głowy czy pompony. Każda klasa przygotowała wiele ciekawych okrzyków, którymi starała się dopingować swoją drużynę np.: ,,Legendy wszystkie znamy, dlatego wygrywamy", ,,1a dobrą drużynę ma" lub ,,2b wygrać chce, bo o mieście dużo wie" itp. Każde dziecko jeszcze raz mogło powtórzyć wiadomości o swoim mieście i przekonać się, że warto poszerzać wiedzę o zabytkach, które mijają w drodze do szkoły lub z powrotem. Organizatorki konkursu są przekonane, że tylko takie oddziaływania prowadzone od najmłodszych lat zaszczepią przywiązanie do najbliższej okolicy tzw. patriotyzm lokalny.

Autor: Elżbieta Wojtoń

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie