Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kocham Cię, lubię Cię - o uczuciach i sposobach ich okazywania

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 766 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców i nauczycieli.

Temat: Kocham Cię, lubię Cię – o uczuciach i sposobach ich okazywania.
Prowadząca: mgr T. Kubiak
Data: 23.11.2004 r.
Uczestnicy: dzieci 4- letnie, ich rodzice, nauczycielki
Cele:
• dziecko rozpoznaje swoje uczucia i dostrzega je u innych
• dziecko kształci świadome wyrażanie swoich uczuć w niewerbalny sposób; kontrola w lustrze
• dziecko doznaje satysfakcji z okazywania i odczytywania uczuć pozytywnych i dezaprobaty dla uczuć o zabarwieniu negatywnym.
Pomoce: kolorowy motyl, wycięte serca w różnych kolorach, lusterka, masa solna, koraliki, nagranie z akompaniamentem do tańca.
Przebieg zajęcia:
1. Powitanie. Dzieci wraz z nauczycielką witają przybyłych gości wierszem: „ Wszyscy są witam was,
na zajęcie nadszedł czas.”
2. Zaciekawienie. Zabawa integracyjna „ Motyl przyjaźni”. Nauczycielka ze słowami: „motyla przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do moich rąk”, przekazuje motyla dzieciom.
3. Fotoekspresja. Dzieci oglądają zdjęcia przedstawiające rodziców, rodzeństwo, dziadków. Uświadomienie dzieciom, że pewnym osobom ( rodzice, dziadkowie, rodzeństwo), należy się miłość i szacunek, bo są to osoby najbliższe. Koleżankom, kolegom, nauczycielom okazujemy przyjaźń i sympatię.
4. Nawiązanie do serca jako „siedliska” uczuć oraz symbolu miłości. Słuchanie bicia serca, wygłoszenie wiersza: „ Mam małe serduszko, chcę żeby kochało niech kocha niech kocha cały świat.”
5. Taniec z sercami. Dzieci z serduszkami przysłaniającymi twarze poruszają się w rytm muzyki. Podczas przerwy w muzyce ,odsłaniają twarze kłaniają się i mówią „lubię Cię”, uśmiechając się.
6. Dzieci z lusterkami w rękach wędrują do „ Krainy Radości”, „ Krainy Smutku”, „Krainy Złości”. W danej krainie wyrażają uczucia w niewerbalny sposób, kontrolując swoja minę w lustrze.
7. Zabawa pozwalająca dostrzec dziecku agresywne uczucia „Czy widziałeś złego Jasia?” Dzieci uświadamiają sobie, że dzieci, które się bardzo denerwują nie są lubiane, że płacze i grymasy nie sprzyjają zdrowemu rozwojowi dziecka.
8. Otrząsanie z siebie złości. Potrząsanie ramionami, dłońmi, strząsanie złości z głowy – uśmiechanie się do siebie.
9. Działalność plastyczna. Lepienie z masy solnej serduszek i ozdabianie ich koralikami. Praca wraz z rodzicami i nauczycielkami.
10. Ewaluacja. Dzieci pokazują mimiką czy zajęcie im się podobało, czy nie.
11. Pożegnanie uśmiechem uściskiem dłoni jak największej liczby osób.

mgr Kubiak Teresa

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie