Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dzień sportu szkolnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3408 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

1. Cel główny: Propagowanie aktywnego spędzania czasu wolnego.

2. Cele szczegółowe:
uczeń poznał nietypowe formy sportu rekreacyjnego,
ukształtował i rozwinął ogólną sprawność ruchową,
zintegrował się ze środowiskiem uczniowskim,
uczcił Międzynarodowy Dzień Dziecka.

3. Wybór treści do opanowania przez uczniów.


Treści i umiejętności zapisane w celach programu oraz podstawach programowych


Przedmioty


Wychowanie
fizyczne
Lekcja
wychowawcza
Ścieżka – edukacja prozdrowotna

Szczegółowe treści programu

1.Gry zespołowe:
- dwa ognie usportowione
- siatko-noga
2.Konkursy zespołowe:
- przeciąganie liny
- zabawa w bieganego
- wielkie porządki
- wyścig kapslowy
- piłkarski curling
- slalom hulajnogi
- dart
- zręczny rybak
3.Zawody siłaczy


1. Integracja społeczności szkolnej przez sportową rywalizację.
2. Praca w grupach.


1. Rozwój sprawności fizycznej.

Umiejętności zapisane w celach programu

1. Uczeń rozwinie:
- zwinność
- szybkość
- celność
- dokładność
- koordynację ruchową.


1. Umiejętność porozumiewania się, konwersacji.
2. Rywalizacja według zasad fair play.

1. Uczeń potrafi aktywnie spędzać czas wolny na świeżym powietrzu.
2. Nawyk zdrowego trybu życia.

Treści zapisane w podstawach programowych

1. Gry sportowo –rekreacyjne
2. Ćwiczenia z wykorzystaniem przyborów i przyrządów
3. Organizacja i sędziowanie zawodów sportowych

1. Program wychowawczy szkoły pkt.2
- dbanie o rozwój fizyczny i duchowy
- odpowiedzialność za swoje postępowanie i decyzje


1. Aktywność ruchowa i umysłowa.
2. Wypoczynek czynny i bierny

Osiągnięcia zapisane w podstawach programowych

1. Hartowanie organizmu
2.Aktywność ruchowa o charakterze sportowo - rekreacyjnym
3. Pełnienie roli organizatora , widza, sędziego.


1. Program wychowawczy szkoły pkt.3
- potrafi współpracować w grupie
- jest aktywny w środowisku

1. Podejmowanie działań na rzecz ochrony zdrowia



4. Program będzie realizowany dla wszystkich klas gimnazjum, każda klasa będzie stanowiła jedną grupę.

5. Zasoby szkoły.


Umiejętności i doświadczenia
Uczniów


Możliwość pomocy ze strony
Rodziców

Uczennice kl. II h ( W.W i K.G ) – pomoc w prowadzeniu zabawy „Wielkie porządki”
Uczennice kl. II e ( A.K i M.K ) – pomoc w prowadzeniu siatko-nogi
Uczennice kl. I k ( P.N i P.R) – pomoc w prowadzeniu Piłkarskiego curlingu


Pani J.K – prowadzenie sklepiko-baru

Możliwość pomocy ze strony
Szkoły – Nauczycieli


Inne zasoby


Pan P. M – Zabawa w bieganego
Pani C. C – Wielkie porządki
Pani W. Rz – Wyścig kapslowy
Pani M. G – Piłkarski curling
Pani E. L – Slalom hulajnogi
Pani B.B - Dart
Pan J.B – Dwa ognie usportowione
Pani V.G – Siatko – noga
Pan S.S – Zawody siłaczy
Wychowawcy klas – odpowiedzialni za opiekę nad wychowankami


Pan Dyrektor – dyplomy
Rada Rodziców – słodkie upominki
Samorząd Uczniowski – sprawozdanie do gazetki szkolnej


6. Źródło: Roman Trześniowski „ Gry i zabawy ruchowe”, Internet

7. Formy prezentacji: podsumowanie wyników w szkolnej auli, wręczenie dyplomów i rozdanie słodkich upominków zwycięzcom.
8. Trudności w realizacji zadania: złe warunki atmosferyczne.
Rozwiązanie: przeniesienie konkurencji do budynku szkolnego.

9. Harmonogram działań.


Planowanie pracy zespołów


Kolejne etapy realizacji zadania

Data wykonania

Osoba odpowiedzialna

Data konsultacji z nauczycielem

Uwagi - ewaluacja bieżąca
Ułożenie scenariusza imprezy
08.05.2003r.
J.B i V.G

Scenariusz został opracowany z uwzględnieniem warunków szkoły.
Przydział zadań dla nauczycieli
09.05.2003r.
J.B
09.05.2003r.
Każdy nauczyciel otrzymał zadanie za, które będzie odpowiedzialny.
Zapoznanie wychowawców klas ze scenariuszem
12.05.2003r.
nauczyciele w-f
12-16 05. 2003r.
Wychowawcy z entuzjazmem przyjęli scenariusz i typowali uczestników do poszczególnych konkurencji.
Wyszukanie uczniów chętnych do pomocy przy organizacji Dnia Sportu
19-21.05. 2003r.
nauczyciele w-f
19-23 05. 2003r.
Każdy nauczyciel wybrał chętnych uczniów do pomocy.
Uzgodnienie godzin pracy sklepiku
21.05.2003r.
J.G
30.05.2003r.
Stoisko sklepiku czynne będzie w godzinach 900-1200
Uzgodnienie z panem dyrektorem i radą rodziców puli nagród
15.05.2003r.
J.B

Zwycięskie klasy otrzymają dyplomy i słodkie upominki od rady rodziców.

Zebranie sprzętu potrzebnego do realizacji zadań i przygotowanie protokołów
26-30.05. 2003r.
nauczyciele w-f

Zebrano sprzęt w wyznaczonym miejscu.
Przygotowanie stanowisk sportowych
30-31.05. 2003r.
nauczyciele w-f

Każdy nauczyciel przygotował swoje stanowisko.
Dzień Sportu Szkolnego
31.05.2003r.
nauczyciele w-f

Każdy nauczyciel zrealizował zaplanowane zadanie.
Podliczenie punktacji w celu wyłonienia zwycięzców
31.05.2003r.
nauczyciele w-f

Zliczenie zdobytych punktów w poszczególnych konkurencjach i wyłonienie zwycięzców.
Podsumowanie i wręczenie dyplomów oraz upominków
02.06.2003r.
Dyrektor szkoły i nauczyciele
w-f

Zwycięzcy otrzymali dyplomy, słodkie upominki, a zebrana w auli szkoły młodzież nagrodziła ich gromkimi brawami.
Sprawozdanie i zdjęcia do gazetki szkolnej
03.06.2003r.
C.Cz

Artykuł ukazał się w gazetce szkolnej „Pasta”



10. Podsumowanie (autorefleksja)

Realizacja programu przebiegała zgodnie z założonymi celami. Wszystkie zaplanowane zadania zostały zrealizowane. Każdy uczeń mógł się wykazać, sprawdzić i ocenić swoje możliwości na tle rówieśników. Współpraca w klasach w czasie konkursów układała się bardzo dobrze. Podczas gdy jedni brali udział w zabawach, to inni ich dopingowali i odwrotnie. Wychowawcy klas byli bardzo zaangażowani, śledzili zmagania swoich wychowanków, mocno ich dopingowali oraz skrupulatnie notowali i podliczali zdobyte przez nich punkty.
Przegotowany przez nas program zdobył duże uznanie wśród nauczycieli, oprócz dobrej zabawy był on okazją integracji zespołów klasowych. Nagrodzone klasy, umieściły otrzymane dyplomy w widocznym miejscu, co będzie im przypominać o odniesionych sukcesach.
Nauczyciele i uczniowie wyrazili chęć wzięcia udziału w tego typu festynie w przyszłym roku.
Jedyną rzeczą, którą my jako organizatorzy chcielibyśmy dodać układając podobne programy to zorganizowanie nagłośnienie, dzięki któremu można informować co dzieje się w różnych miejscach a poza tym muzyka wpływa pobudzająco do działań młodzieży.
Przeprowadzona ewaluacja pozwala stwierdzić, że w kolejnych latach będziemy się starały kontynuować tego typu działania.


opracowały: Celina Czarnecka
Violetta Ginter

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie