Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozwiązywanie zadań dotyczących obliczeń procentowych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2722 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Opracowała Krystyna Wysocka

TEMAT: Rozwiązywanie zadań dotyczących obliczeń procentowych.


Cele ogólne:
- utrwalenie wiadomości dotyczących obliczeń procentowych
- kształtowanie umiejętności:
• sięganie do wiedzy opanowanej wcześniej
• posługiwanie się językiem matematycznym
• praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności
- wykorzystywanie wiedzy do rozwiązywania nowych problemów


Cele szczegółowe:

Uczeń:
- zna i objaśnia pojęcie procentu
- zamienia ułamki na procenty i odwrotnie
- stosuje obliczenia procentowe do rozwiązywania zadań
- odczytuje niezbędne informacje z tabeli i wykorzystuje je w konkretnej sytuacji praktycznej
- zna zasady zaokrąglania liczb

Metody i formy pracy:

- dyskusja dydaktyczna
- forma zbiorowa
- praca indywidualna

Środki dydaktyczne:

- domino procentowe ( załącznik nr1 )
- karty pracy ucznia ( załącznik nr 2, załącznik nr 3 )
- kalkulator

Przebieg lekcji:

1. Część wstępna:
Zapoznanie uczniów z celami ich pracy podczas lekcji.
Uwrażliwienie dzieci na istotę i znaczenie w życiu codziennym umiejętności wykorzystania obliczeń procentowych np.: kredyty bankowe , lokaty .

2. Przypomnienie i powtórzenie podstawowych wiadomości o procentach:
Nauczyciel kieruje do uczniów pytania:

- „Co to jest procent ?”

- „ Jak zamieniamy procent na liczbę i liczbę na procent?”


Nauczyciel rozdaje domino matematyczne (załącznik nr 1) -uczniowie w ławkach układają domino- za każdą dobrze ułożoną „ kostkę ״ otrzymują 1 punkt, mogą korzystać z podpowiedzi kolegi- wtedy dzieli się punktem z podpowiadającym

- „ Jak obliczamy procent danej liczby?”
Nauczyciel podaje treść zadania , które uczniowie rozwiązują w pamięci:

„ Rodzina Jabłońskich produkuje dziennie przeciętnie 6 kg śmieci, z czego 25 % stanowi makulatura. Ile kg makulatury znajduje się w tych śmieciach?”

3. Praca indywidualna uczniów polegająca na odczytywaniu danych z tabel dotyczących stanu czystości wód w Polsce ( załącznik nr 2 ) i wykorzystaniu ich do rozwiązania zadań ( załącznik nr 3 )

Uczniowie rozwiązują zadania w dowolnej kolejności.. Nauczyciel ukierunkowuje pracę niektórych uczniów. Po upływie ustalonego czasu uczniowie przedstawiają rozwiązania.

4. Samoocena ucznia pod kontrolą nauczyciela

W trakcie lekcji uczniowie otrzymują punkty za każde prawidłowo rozwiązane zadanie, a następnie sumują wszystkie zdobyte w czasie lekcji punkty. Uczeń , który zdobył ponad 50 % możliwych do zdobycia punktów , otrzymuje + , ci co zdobyli powyżej 90 % , oceny bardzo dobre.

5. Nauczyciel rozdaje kartki z pracą domową ( załącznik nr 4 ) i wyjaśnia w jaki sposób należy rozwiązać zadania.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie