Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pomyśl o własnym zdrowiu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1575 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Ośrodek tematyczny - Nasze zdrowie
Temat zajęcia - Pomyśl o własnym zdrowiu.

Edukacja środowiskowa – Wypowiedzi złożone na temat zimy na podstawie posiadanych wiadomości. Cechy zimowej pogody. Badanie czystości śniegu.

Edukacja polonistyczna - Rozwiązywanie zagadek tematycznych. Rozmowa na temat: Co robić, aby się nie przeziębiać i nie zarażać innych. Uzupełnianie tekstu z lukami.

Edukacja matematyczna - Porównuje liczby w zakresie 20.

Edukacja plastyczna - Projektowanie właściwego ubioru na zimowy spacer – technika kredek ołówkowych.
Operacjonalizacja celów. Po zajęciu uczeń:

  • Ma usystematyzowaną wiedzę o zimie.
  • Umie opisać elementy zimowej pogody.
  • Przeprowadza i wyciąga wnioski z doświadczenia.
  • Umie określić dobre i złe cechy zimy.
  • Rozumie, czego nie wolno, a co należy robić dla ochrony zdrowia.
  • Umie skorzystać z różnych źródeł wiedzy w celu zdobycia wiadomości.
  • Poszerza swój słownik czynny o wyrazy poznane na zajęciu.
  • Umie narysować właściwy ubiór do odpowiedniej pogody.
  • Porównuje liczby w zakresie 20.
  • Umie pracować indywidualnie i współpracować w grupie.
Metody - rozmowa, działanie praktyczne, metody aktywizujące, pokaz.

Formy – indywidualna jednolita i zróżnicowana, zbiorowa jednolita i zróżnicowana.

Środki - karteczki z wyrazami dotyczącymi pogody, szklanka, teksty zagadek, karteczki samoprzylepne, tekst z lukami, wyrazy do wklejania w luki, słownik języka polskiego, szablon postaci ludzkiej, kredki.

Przebieg zajęcia:
  1. Wprowadzenie do zajęć.
    Rozwiązywanie zagadek tematycznych, zapisywanie rozwiązań na tablicy.
    Padał noc całą, miękki, świeżutki, biały. Ciepłą pierzynką okrył świat cały. ŚNIEG Toczy kule Krzysiek, toczy też i Anka, Ulepią z tych kul białego .... BAŁWANKA To niebezpieczna zabawka, na stawie .... ŚLIZGAWKA Wyjaśnienie pisowni wyrazów.

  2. Nawiązanie do tematu.
    Z czym kojarzą się te wyrazy? Analiza wyrazu zima.
    Omówienie cech zimowej pogody. Nauczyciel pokazuje wyrazy związane z pogodą, uczniowie odczytują je i zawieszają na tablicy te, które charakteryzują zimę.
    Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo zabaw zimowych i odpowiedni ubiór.
  3. Wykonanie doświadczenia badania czystości śniegu. Pobranie próbki śniegu i umieszczenie jej w szklance na kaloryferze.
  4. Podsumowanie wiadomości o zimie - „burza mózgów” Dzieci mają za zadanie podawać dobre i złe cechy zimy, nauczyciel przy każdej podanej cesze przylepia karteczkę samoprzylepną po stronie + lub - napisanego wyrazu: ZIMA.
  5. Porównywanie liczb w zakresie 20. Podliczenie wszystkich plusów i minusów, zapisanie liczb. Dzieci odpowiadają na pytania: Czego jest więcej? Czego mniej? O ile więcej? O ile mniej? Ile razem?
  6. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co sprzyja zimowemu przeziębianiu się?
    • wyjaśnienie z pomocą słownika wyrazów obcych znaczenia pojęcia „przeziębienie”
    • omówienie najczęściej występujących objawów przeziębień
    • najczęściej występujące przyczyny przeziębień
    • omówienie wyników doświadczenia ze śniegiem, wyciągnięcie wniosków
  7. Zabawa ruchowa.
    Naśladowanie ruchem czynności związanych z zabawami na śniegu: lepienie bałwana, jeżdżenie na łyżwach, nartach itd.
  8. Wspólne redagowanie odpowiedzi na pytanie: Co robić, aby nie zarażać innych? - giełda pomysłów.
  9. Wykonanie notatki w zeszycie.
    Uczniowie zapisują temat: Pomyśl o własnym zdrowiu. Przyklejają w zeszycie karteczkę z lukami. Na tablicy nauczyciel zawiesza w rozsypce wyrazy pomocnicze.
    Dzieci w grupach czteroosobowych zastanawiają się, jak uzupełnić tekst.
    Po głośnym przeczytaniu – dzieci samodzielnie uzupełniają tekst wpisując brakujące wyrazy:
    1. Zjadaj dużo warzyw i owoców!
    2. Ubieraj się stosownie do pogody!
    3. Często myj ręce!
    4. Kiedy kaszlesz lub kichasz zasłaniaj nos i usta chusteczką!
    5. Zużyte chusteczki wrzucaj do kosza!
  10. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z szablonem postaci ludzkiej z poleceniem, aby każde dziecko zaprojektowało prawidłowy ubiór na spacer, odpowiedni do zimowej pogody. Wystawa projektów; czy każdy strój pozwoli nie dopuścić do przeziębienia.
  11. Podsumowanie zajęcia.
    Przypomnienie , że o zdrowie trzeba dbać zawsze. Uzmysłowienie, że nadchodzące po zimie przedwiośnie należy także do czasu, kiedy jest niebezpieczeństwo zachorowań.
    Odczytanie głośne chórem notatki z zeszytu.
mgr Dorota Raducka
nauczycielka kształcenia zintegrowanego
PSP nr 2 w Paczkowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie