Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konstrukcje wielokątów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1461 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt lekcji otwartej „ Konstrukcje wielokątów” przeprowadzonej w klasie pierwszej gimnazjum.

Cele lekcji:

Uczeń zna:
- pojęcie symetralnej odcinka, prostych równoległych i prostopadłych
- własności przekątnych rombu
- pojęcie wysokości trójkąta

Uczeń rozumie:
- zasady wykonywania konstrukcji
- warunki wykonalności konstrukcji
- własności symetralnej odcinka

Uczeń potrafi:
- rysować odcinki i kąty przystające do danych
- wykonać konstrukcję prostych równoległych i prostopadłych
- opisywać (omawiać) wykonywane konstrukcje
- skonstruować symetralną odcinka
- skonstruować trójkąt przystający do danego

Przebieg lekcji

1. Podczas pogadanki uczniowie przypominają poznane do tej pory konstrukcje (prostych równoległych i prostopadłych, symetralnej odcinka, dwusiecznej kąta, odcinka kąta przystającego do danych, trójkąta przystającego do danego, gdy dane są trzy boki, dwa boki i kąt, dwa kąty i bok) oraz zasady wykonywania konstrukcji.

2. Praca w grupach przy komputerach nad otrzymanymi zadaniami. Uczniowie będą korzystali z plików programu CabriWeb, zawierających potrzebne do rozwiązania zadań konstrukcje. Stosując polecenie animacji krok po kroku uczniowie będą śledzili przebieg konstrukcji i ustalali jej opis, a posługując się suwakiem i zmieniając wymiary danych figur ustalali warunki wykonalności konstrukcji. Następnie każda grupa przedstawia wyniki swojej pracy i wykonuje na tablicy (a pozostali w zeszycie) odpowiednią konstrukcję.

Zadanie 1
Dane są odcinek a i kąt 1. Skonstruuj romb, którego bok jest równy a i jeden z kątów jest równy kątowi 1.( wykorzystaj plik pk 121.fig)

Zadanie 2
Zbuduj trójkąt mając bok a, wysokość na niego opuszczoną h i kąt przy boku a równy . ( otwórz plik pk 117.fig)

Zadanie 3
Dane są dwa odcinki a i b. Skonstruuj romb, którego przekątne są równe odcinkom a i b.
(otwórz plik pk 119.fig)



zadanie 4
Skonstruuj prostokąt o bokach a i b, wykorzystując dwa trójkąty przystające. (otwórz plik pk 118.fig)

3. Podczas pogadanki uczniowie zgłaszają propozycje jak zmienić konstrukcję rombu z zadania 1, aby otrzymać równoległobok oraz konstrukcję rombu z zadania 3, aby otrzymać kwadrat. Po ustaleniu sposobu konstrukcji uczniowie wykonują je w zeszycie.

4. Praca domowa
Uczniowie utrwalając zdobyte umiejętności wykonują zadania 1 – 5 ze strony 246 z podręcznika. (Matematyka wokół nas dla klasy 1)

Lucyna Gembal

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie