Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konstrukcje wielokątów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2735 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt lekcji otwartej „ Konstrukcje wielokątów” przeprowadzonej w klasie pierwszej gimnazjum.

Cele lekcji:

Uczeń zna:
- pojęcie symetralnej odcinka, prostych równoległych i prostopadłych
- własności przekątnych rombu
- pojęcie wysokości trójkąta

Uczeń rozumie:
- zasady wykonywania konstrukcji
- warunki wykonalności konstrukcji
- własności symetralnej odcinka

Uczeń potrafi:
- rysować odcinki i kąty przystające do danych
- wykonać konstrukcję prostych równoległych i prostopadłych
- opisywać (omawiać) wykonywane konstrukcje
- skonstruować symetralną odcinka
- skonstruować trójkąt przystający do danego

Przebieg lekcji

1. Podczas pogadanki uczniowie przypominają poznane do tej pory konstrukcje (prostych równoległych i prostopadłych, symetralnej odcinka, dwusiecznej kąta, odcinka kąta przystającego do danych, trójkąta przystającego do danego, gdy dane są trzy boki, dwa boki i kąt, dwa kąty i bok) oraz zasady wykonywania konstrukcji.

2. Praca w grupach przy komputerach nad otrzymanymi zadaniami. Uczniowie będą korzystali z plików programu CabriWeb, zawierających potrzebne do rozwiązania zadań konstrukcje. Stosując polecenie animacji krok po kroku uczniowie będą śledzili przebieg konstrukcji i ustalali jej opis, a posługując się suwakiem i zmieniając wymiary danych figur ustalali warunki wykonalności konstrukcji. Następnie każda grupa przedstawia wyniki swojej pracy i wykonuje na tablicy (a pozostali w zeszycie) odpowiednią konstrukcję.

Zadanie 1
Dane są odcinek a i kąt 1. Skonstruuj romb, którego bok jest równy a i jeden z kątów jest równy kątowi 1.( wykorzystaj plik pk 121.fig)

Zadanie 2
Zbuduj trójkąt mając bok a, wysokość na niego opuszczoną h i kąt przy boku a równy . ( otwórz plik pk 117.fig)

Zadanie 3
Dane są dwa odcinki a i b. Skonstruuj romb, którego przekątne są równe odcinkom a i b.
(otwórz plik pk 119.fig)



zadanie 4
Skonstruuj prostokąt o bokach a i b, wykorzystując dwa trójkąty przystające. (otwórz plik pk 118.fig)

3. Podczas pogadanki uczniowie zgłaszają propozycje jak zmienić konstrukcję rombu z zadania 1, aby otrzymać równoległobok oraz konstrukcję rombu z zadania 3, aby otrzymać kwadrat. Po ustaleniu sposobu konstrukcji uczniowie wykonują je w zeszycie.

4. Praca domowa
Uczniowie utrwalając zdobyte umiejętności wykonują zadania 1 – 5 ze strony 246 z podręcznika. (Matematyka wokół nas dla klasy 1)

Lucyna Gembal

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie