Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zakładamy Klub Przyjaciół Franklina

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3149 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Temat okolicznościowy: Zakładamy Klub Przyjaciół Franklina
(zajęcia otwarte dla rodziców)

Metody i formy pracy:

    metoda Dennisona, elementy metody Montessorii, praca indywidualna i zbiorowa, metody oparte i praktycznym działaniu; elementy metody G. Domana,
Środki dydaktyczne:
    książka "Franklin mały bałaganiarz", etykiety z Regulaminem, etykiety z cyframi i prostymi zadaniami, sznur do zawieszania prania, ilustracje pór roku i elementy charakterystyczne dla każdej z pór, Czarodziejska skrzynka i przedmioty lub etykiety z wyrazami, które wystąpiły w poznanych bajkach o Franklinie, ruchomy alfabet i alfabet obrazkowy, legitymacje Klubu Przyjaciół Franklina
CELE OPERACYJNE - uczeń potrafi:
  • z uwagą wysłuchać tekst czytany przez nauczyciela
  • wyodrębnić pierwszą głoskę w wyrazie
  • wyodrębnić litery swojego imienia
  • wykonać zadania matematyczne zgodne z indywidualnym programem
  • przestrzegać zasady pracy w grupie
  • zaprezentować swoje umiejętności przed rodzicami
  • ragować na polecenie: prawa – lewa ręka, (noga)
  • wykonać niektóre elementy Gimnastyki mózgu
PRZEBIEG ZAJĘĆ
  1. Powitanie gości, wyjaśnienie celu spotkania
  2. Głośne czytanie książki „Franklin mały bałaganiarz" przez jednego z gości; wspólne oglądanie ilustracji i rozmowa na temat porządkowania swoich rzeczy.
  3. Omawiamy Regulamin Klubu
    • Nauczyciel czyta kolejne hasła Regulaminu. Każde dziecko dostaje etykietę z jednym z haseł, a następnie zaznacza litery, które zawiera jego imię. Hasła zawieszamy na gazetce.
  4. Czy potrafisz to co Franklin?
    • Dzieci ustawiają się w szeregu.
      Nauczyciel czyta pytania: Czy powiedziałeś dzisiaj komuś:" dziękuję"
      Czy powiedziałeś dzisiaj komuś" proszę"?
      Czy lubisz książki?
      Czy pomagasz rodzicom?
      Czy chętnie pomagasz słabszym?
      Jeśli odpowiedź jest twierdząca, dziecko robi krok do przodu, jeśli negatywna, przyjmuje pozycję motyla.
    • Franklin często pomaga mamie wieszać pranie, umie też świetnie liczyć. Czy dzieci też sobie radzą z takimi czynnościami? Dzieci otrzymują karteczki z prostymi zadaniami. Po wykonaniu obliczeń zawieszają je we właściwym miejscu na sznurze do prania (za pomocą klamerek), gdzie wiszą „karteczki – bluzeczki" z różnymi cyframi.
    • Franklin potrafi wymieniać dni tygodnia, nazwy miesięcy. Czy dzieci też to potrafią? Nauczyciel zawiesza na tablicy ilustracje pór roku. Dzieci otrzymują obrazki charakterystyczne dla pór roku (bałwan, przebiśnieg, dzieci na plaży, zbieranie grzybów, itp.). Na polecenie nauczyciela dzieci ustawiają się obok właściwych ilustracji na tablicy.
      (Dla dzieci, które potrafią czytać, zamiast obrazków, przygotowujemy proste rebusy lub wyrazy)

      W nagrodę za dobrze wykonane zadanie, nauczyciel przeprowadza zabawę: prawa ręka - lewe ucho, lewa ręka –nos.
  5. Czy znasz przygody Franklina?
    • Czarodziejska skrzynka
      Nauczyciel przygotowuje przedmioty lub etykiety z wyrazami, które wystąpiły w poznanych bajkach o Franklinie, a następnie wkłada je do czarodziejskiej skrzynki tak, by były niewidoczne dla dzieci. Dzieci kolejno wyjmują przedmioty ze skrzynki i muszą powiedzieć, czy pojawiły się w poznanej bajce.(Np. strzykawka – Franklin idzie do szpitala)
    • Dzieci ustawiają się w szeregu. Jedno z dzieci czyta nazwy zwierząt. Jeśli wymienione zwierze jest przyjacielem Franklina, dzieci wykonują ruchy leniwego słonia, jeśli nie – przyjmują pozycję motyla.
    • Nauczyciel prezentuje ilustracje z poznanych bajek o Franklinie. Dzieci starają się ustalić z jakiej bajki pochodzi ilustracja oraz podać jej przybliżony tytuł.
  6. Wykonujemy napis na gazetkę
    • Dzieci otrzymują wycięte z kartonu litery, a następnie wg wzoru (lub odszukując cień litery) układają napis: Klub Przyjaciół Franklina lub dzieci otrzymują obrazek, wyodrębniają pierwszą głoskę przedmiotu na obrazku, a następnie, wyszukują taką literę wśród liter wyciętych przez nauczyciela i układają napis na gazetkę.
  7. Zakładamy Księgę Spotkań z Franklinem
    • Dziecko otrzymuje kartkę, która stanie się stroną Księgi. Za pomocą dziurkacza wykonuje dziurki do przewleczenia sznureczka łączącego kolejne strony. Następnie wykonuje na niej element dekoracyjny. Kiedy wszystkie strony zostają przygotowane, dzieci łączą kartki ze stroną tytułową za pomocą rafii.
      Rodzice dokonują honorowego wpisu na pierwszej stronie :
      Tytuł:
      Kto czytał:
      Kto słuchał: - tutaj dzieci samodzielnie wpisują swoje imię
  8. Wręczenie legitymacji Klubu Przyjaciół Franklina.
Podziękowanie za wspólną zabawę. Pamiątkowe zdjęcie.

MATERIAŁY POMOCNICZE
  • Słoń
    Wyciągnij lewą rękę w przód, grzbietem dłoni do góry, głowę połóż na ramieniu wyciągniętej ręki, nogi w kolanach lekko ugięte, mały rozkrok. Rysuj ręką w powietrzu obszerne leniwe ósemki (ucho przyklejone do ramienia). Całe ciało prostuj. następnie to samo z prawą ręką.
    Pamiętaj, że kierunek pisania to w lewo do góry.
  • Leniwe ósemki
    Ćwiczenie wykonuj rysując lub wodząc oczami za przedmiotem po kształcie położonej ósemki (znaku nieskończoności). Ruch zaczynaj zawsze od środka w lewo do góry lewą ręką, a następnie prawą ręką. Wyciągnij przed siebie lewą rękę, zaciśnij pięść, a kciuk skieruj do góry. Rysuj kciukiem w powietrzu po kształcie wodząc oczami za ręką - głowę trzymaj nieruchomo. Kończ obydwoma rękoma połączonymi.
  • Motyl na suficie
    Podnosimy do góry głowę. Nosem na suficie kreślimy leżące ósemki. Zaczynamy w lewo do góry.
Regulamin Klubu Franklina
  • Posługuję się magicznymi słowami: dzień dobry, proszę dziękuję, przepraszam, do widzenia
  • Lubi książki i potrafi je szanować.
  • Chętnie pomaga młodszym, słabszym i starszym.
  • Życzliwie odnosi się do sąsiadów lubi przyrodę – rośliny i zwierzęta.
  • Kocha swoją rodzinę.
  • Chętnie bawi się z kolegami i jest wobec nich życzliwy.
  • Interesuje się życiem swojego miasta.
  • Aktywnie uczestniczy w spotkaniach organizowanych w Klubie.
Hymn o Franklinie:
Witamy się z Franklinem (dzieci wykonują 3 klaśnięcia prawą ręką w lewe kolano)
Witamy się z Franklinem (dzieci wykonują 3 klaśnięcia lewą ręką w prawe kolano)
Witamy się z Franklinem
i uśmiechamy się (dzieci wykonują na zmianę klaśnięcia w kolana prawą i lewą ręką)
Bawimy się z Franklinem
Bawimy się z Franklinem
Bawimy się z Franklinem
i uśmiechamy się

Uczymy się z Franklinem
Uczymy się z Franklinem
Uczymy się z Franklinem
i uśmiechamy się

Regulamin Klubu Franklina oraz Hymn o Franklinie pochodzi ze strony internetowej www..franklin.pl

opracowanie: I.Witczak, L. Kobusińska; Zespół Szkół Specjalnych w Krotoszynie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie